(Takmer) Dospelé Poviedky

by - 3.4.18


(Takmer) dospelé poviedky
Zuzana Štelbaská


Žáner: Young Adult
Rok vydania: 2018
Originálny názov: Takmer dospelé poviedky
Séria: -
Časť: -
Čítané v: slovenčina
Vydavateľstvo: Ikar (Yoli)




Mladá, neskúsená mačka Ginevra a starý, zo života vysmievajúci sa kocúr Lancelot, humorne ale reálne opisujú príbehy, ktoré zažívajú ľudia okolo nich.
Ich hlavnou postavou je chovateľka Marína Ohromná, ktorá si prechádza obdobím zamilovanosti, nerozhodnosti, trápenia, ale aj krásnych chvíľ, ktorých svedkom sú práve jej maznáčikovia. Jej život je asi jeden veľký vtip.
Bez hanby a prikrášľovania sa neboja rozprávať aj o tých chúlostivých stránkach mladých ľudí. O ich trápnostiach, prvých láskach, tajnostiach, či túžbach. Nezabúdajú aj na erotiku, či jemné romantické okamihy.
Niekedy sa sami pozastavujú nad čudnými situáciami, čo vyvádzajú tínedžeri, či dospelí ľudia a snažia sa ich pochopiť.


„Ľudia nevedia, koľko toho majú spoločného. Netušia aké udalosti a zážitky prepája osud neviditeľnými nitkami života. Nemajú odkiaľ vedieť, že jeden druhého ovplyvňujú viac, než si vôbec dokážu predstaviť,  pretože sa medzi sebou nerozprávajú, oberajú sa tým aj o tú najmenšiu šancu na tom čokoľvek zmeniť.“



Každá jedna z trinástich poviedok je niečím iná, a pritom nesie toľko informácií, či ponaučení pre každého jedného z nás.

Poviedky sú reálnym zobrazením dnešného správania sa mladých bez cenzúry. Možno sa vám zdá divné, že to rozprávajú zvieratá, ale v skutočnosti to je zaujímavým oživením celej knihy. Pri čítaní som sa zabávala, inokedy tŕpla s postavami. Každá jedna poviedka je doplnená o ilustrácie, ktoré vystihujú hlavnú ideu. Štýl písania a slovné hračky boli veľkým oživením pri čítaní.
Táto kniha bola pre mňa naozajstným prekvapením. Keď som už bola na poslednej strane, neverila som ako rýchlo sa tieto poviedky čítali. Po poslednej vete by som si kľudne vedela predstaviť aj pokračovanie.
 
Môj prvý dojem, keď som zbadala obálku bol: To o čom bude? Ja sa bojím.Potom som si povedala, veď čo, daj tomu šancu, nie je to dlhé. No a neskôr som si nadávala do sprostých, že ako som to nemohla chcieť prečítať? Veď to bola taká sranda.
 
Nedajte sa oklamať obalom ako som sa skoro nechala ja. Síce vyzerá možno pre niekoho detsky alebo veľmi zvieraci, ale práve to nie je. Nie nadarmo je na obale 17+.


Prečo by ste si mali túto knihu prečítať?

Ak sa chcete dozvedieť viac o svete mladých ľudí, žijúcich v dnešnej dobe. O ich prvých zamilovanostiach, či hlúpostiach. Možno sa budete s niektorými stotožňovať, možno budete krútiť nad všetkým hlavou. 

Tenučká kniha sa číta veľmi rýchlo a do deja sa hneď dostanete. Ilustrácie oživia príbeh a ani neviete ako budete na poslednej stránke, zúfalo hľadať niečo ďalej.  

Nie je to úplne kniha o romantike, ale aj o dobrodružstve zvierat ako aj ľudí.

Za recenzovanie tejto útlej knihy ďakujem vydavateľstvu Ikar, konkrétne Yoli.

Btw, aj vy ste si všimli aké skvelé knihy v poslednej dobe vydávajú? ;)

Napríklad, takú Papierovú princeznú, či pripravujú aj novinku od Johna Greena.

Čítate radi Yolácke knihy? :)  
 


Nedávno som dostala otázku, či píšem skutočne čo si myslím o daných knihách. Musím sa priznať, zaskočilo ma, že si toto ľudia myslia. 
Prečo by som si mala vymýšľať hodnotenia? Nemám problém písať o knihách negatíva aj keď sú to recenzné výtlačky, preto píšem len pravdu, čo si osobne myslím. Moja recenzia sa nemusí stotožňovať s vašou, ale preto sa recenzujú knihy, aby sme sa vyjadrili, nie klamali svet a prikrášľovali, či úmyselne hejtovali.
Takže, aby som všetko uviedla na správnu mieru, všetky recenzie, čo píšem sú o mojich pocitoch z daného diela, či sú už negatívne alebo pozitívne. 
A určite nie som ovplyvnená tým, že je to recenzná kniha alebo kniha, ktorú som si kúpila za vlastné peniaze.



+Plusy+
humor
ilustrácie
slovné hračky
krátka kniha
slovenská autorka

 -Mínusy-
krátka kniha  

Takmer dospelé poviedky hodnotím veľmi dobre čiže 4/5.



You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *