Griša 1

by - 14.9.18

Svetlo a stíny 
Leigh Bardugo



Pôvodný názov: Shadow and Bone
Žáner: YA
Rok vydania: 2017
Čítané v: čeština
Vydavateľstvo: Fragment







Alina a Mal sú dve nerozlúčné siroty, ktoré vyrastajú spolu už od mala.
Keď ich chcú rozdeliť pokúsia sa aj o nemožné len aby ostali pokope.
Ich životy sa zmenia, hneď potom, ako v Aline objavia nečakaný a vzácny dar. Dar, ktorý nemá nikto iný, a ktorý je určený na záchranu ľudstva a sveta

Aspoň to si Alina myslela.

Stala sa z nej Svetlonoška. Osoba, ktorá dokáže zahnať príšery a umožniť tak preplávať do Vrasy.
Alina dlho pochybuje sama o sebe, až kým jej silu nevyvolajú násilím a pochopí čoho je schopná.
Keď si myslí, že ju chcú uniesť a zavraždiť, zistí, že majú s ňou úplne iné úmysly. 
Prepadne túžbe lásky, ktorá ju oslepí a až potom si uvedomí, čoho je Temnyj je "ochranca" schopný. 






Príbeh Aliny a Mala ma zaujal natoľko, že som knihu zhltla za pár hodín a hneď som sa pustila do dvojky a potom šup do trojky. 
Dokonca som si nevedeal vybrať zlé postavy. Mne sa pozdávali všetci :D
Všetci ma niečím fascinovali.
Alino správanie mi niekedy liezlo poriadne na nervy, ale aj my sme niekedy taký. 
Ale to jej neustále podceňovanie sa, ok aj ja som taká :D
V knihe sa opakovali dosť často tie isté frázy, och, čo nepridalo na kráse estetickej forme diela.
Ale mimo týchto vecí sa mi nápad veľmi pozdával.
Niektoré miesta mi prišli slabo opísané a nevedela som, kde sa vlastne nachádzam. 
Plus musím vytknúť zlé napísané mená osôb, pri iných osobách, čo len miatlo čitateľa.


V porovnaní s Vranou šestkou , táto séria určite inklinuje viac k láske, fantázii, mágii.


Ak sa chcete zabaviť, prežiť dobrodružný zážitok a pritom aj trošíčka lásky, určite poďte do tejto série. 

Ak máte radi magické schopnosti, postavy, ktoré musia obetovať vlastné životy aby zachránili iných, neváhajte :)

Ďakujem krásne skvelému českému fragmentu, že vôbec túto knihu perložili a my si ju tak môžeme prečítať.
Taktiež ďakujem Humbooku, že mali so mnou trpezlivosť.

Vy si knihu neváhajte kúpiť v najbližšom kníhkupectve :)

Knihu hodnotím 4*.

Na to, že som čítala samé zlé hodnotenia na túto sériu mňa veľmi prekvapila.

A tie krásne obálky a kapitoly krásne vyzdobené :3

Čo hovoríte vy na túto sériu? 

-Miška











You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *