Navždy

by - 5.5.18

Navždy
Maya Sinay




 Pôvodný názov: Navždy
Žáner: NA
Rok vydania: 2018
Čítané v: slovnenčina
Séria: Biela séria
Vydavateľstvo: Agromepa
Funny je najlepšou hráčkou basketbalového tímu na Slovensku, ktorú vo všetkom inšpiruje jej kamarát Denis. S Denisom sú si ako súrodenci. Veľmi sa ľúbia a dokážu sa obetovať jeden za druhého. Podporujú sa, dodávajú si silu a odvahu. Spoločne si plnia sny a trávia spolu väčšinu voľného času.
Funny spolu s jej otcom sú veľkými fanúšikmi tenisu. Obaja však fandia niekomu inému. Zatiaľčo Funny fandí Greckymu, jej otec ostáva verný Jakubovi Horňáčekovi.
K narodeninám dostane od Denisa najkrajší darček, aký si len mohla želať. Na výlete, ktorý musí absolvovať čiastočne sama, sa jej prihodí veľmi bolestivá príhoda, ktorá neostane bez následkov.
Funny zistí, že jej Denis už dlhšiu dobu klamal a nevie sa cez to len tak preniesť. Celé noci trávi v slzách a spomienkach. Nevie, ako dokáže ďalej fungovať. Rodina a priatelia jej pomáhajú najviac ako sa len dá, preto neostáva Funny nič iné ako sa pohnúť ďalej, aj keď je to pre ňu veľmi ťažké.
Stále nie je na tom najlepšie, ale objaví sa človek, na ktorého by ani vo sne nepomyslela. Obaja sú hviezdy ale z iných kútov športu. Snažia sa svoj vzťah, hlavne kvôli Funny, držať v tajnosti.
Bezhlavo zaľúbená Funny ma sexi a zároveň milého, starostlivého priateľa, robí, čo ju napĺňa šťastím, ale aj tak jej niekto/niečo chýba.
Nečakane musí stopnúť so svojou kariérou a venovať sa dôležitejším veciam v živote. 
Ako to Funny zvládne? Dokáže opustiť basketbal? Veď nepozná nič iné, čo by ju znova naplnilo.
Navždy je veľmi silná kniha o nekonečnej sile priateľstva, lásky, rodiny. O rozhodovaní sa čo so svojím životom. O nových zvratoch.

Tak sa mi zapáčil príbeh o Funny, Denisovi, Jakubovi, že som sa jednoducho nevedela tak ľahko od čítania odtrhnúť.
Musela som vedieť viac, ale zároveň som to nechcela dočítať, lebo my ich svet chýba.

Ako sa to skončí? S kým skončí? Čo bude ďalej? 

Plakala som, kričala som, hnevala som sa, krútila som hlavou, smiala som sa.
Pri tomto čítaní, sa mnou premleli všetky možné emócie.

Podľa mňa by mala skvelá kniha obsahovať práve takéto kombo!




Veľmi som bola potešená, keď sama autorka mi napísala, či by som nechcela spraviť recenziu na jej knihu. 
Je to pani spisovateľka pochádzajúca z Banskobystrického kraja, čo mi je srdcu veľmi blízke, keďže aj ja som z tadiaľto.
Ak si však myslíte, že moje hodnotenie je nejako ovplyvnené týmto, tak vás chcem uviesť na správnu mieru. 
Nie som ten typ človeka, ktorý píše recenziu aby sa niekomu podlizoval, píšem ich podľa toho, čo si naozaj myslím a táto kniha mala skvelý príbeh sama o sebe.




Knihu Navždy vám odporúčam ako príjemné oddychové, nenáročne čítanie, pri ktorom si však môžete otestovať svoje emócie.

Nájdete v nej, ako som už spomínala, romantiku, smútok, zábavu, šport. 

Veľmi silný príbeh, ktorý je napísaný pútavo a nenechá vás spať.
Navždy hodnotím veľmi pozitívne. Kniha prekonala moje očakávania. Chcem vám povedať aby sme neodcuzdovali slovenských spisovateľov. Dajte im šancu, utvorte si vlastný názor.
Ja sa už teraz neviem dočkať nezávislého pokračovania.

Ešte raz ďakujem Mayi Sinay za skvelú knihu!






















You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *