Tajomstvá jedného domu

by - 16.2.19

Tajomstvá jedného domu

Zuzana Šulajová






Žáner: romantická detektívka
Druh: jednodielovka
Vydané: 2019
Vydavateľstvo: slovenský spisovateľ



Estera Kumilová z jedného dňa na druhý nečakane zomrie. Samovražda či pomsta? Čo sa Estere stalo?



Prípad pripadne šikovnému kriminalistovi Tiborovi, ktorý už aj tak nevie spávať. S kolegami sa pustia do vyšetrovania a pracujú vo dne v noci. Hlavne Tibor, ktorý sa kvôli práci často stihne prísť domov len vyspať, čo prekáža jeho manželke. Obaja majú prácu, ktorej sa venujú, no nie obaja vedia pochopiť, že niekedy treba takmer všetko obetovať robote.



Pri objasňovaní úmrtia poškodenej musia kriminalisti vyspovedať celý dom, aby sa dostali aspoň k nejakej stope. Zrazu sa zdajú byť podozriví všetci, no vrahom nemôže byť celý dom, alebo áno? Takmer všetci sú odrazu zo smrti Estery potešení. Prečo? Čo skrývala táto žena? 



Partner mŕtvej Estery sa z jej smrti nevie dostať. Jednému synovi to neprekáža, druhý to nevie pochopiť. Susedom spadol kameň zo srdca. No kto je ten vrah? 

Tiborovi to začne v manželstve škrípať a zisťuje, že už ku Gréte necíti to, čo kedysi. Cítil to vôbec niekedy? Počas vyšetrovania spoznáva mladú, úspešnú a krásnu ženu, ktorá v ňom vznieti iskričku túžby. Lenže, nie je to také ľahké pustiť sa do vzťahu práve s ňou. 



Precíznym vyšetrovaním vyplávajú na povrch všetky tajomstvá jedného domu, ktoré nemali nikdy uzrieť svetlo sveta a prevrátia ich životy naruby.




 
Do novinky od mojej obľúbenej slovenskej spisovateľky som išla s obavami. Vedela som, že to je detektívka a nebola som si istá, či ma to bude baviť, keď ja som romanticky založená. A ono ma to s prekvapením chytilo hneď od začiatku.

Do Tibiho ako aj do iných postáv som sa zaľúbila. Veľmi sa mi páčilo romantické prepojenie medzi postavami. Takže nakoniec tam bola aj tá moja romantika :D.  Reťazové zabíjanie a dôsledok toho, čo spraví jeden neuvážený čin, pomsta. Veľmi oceňujem opis mŕtvoly, či premyslený spôsob zabíjania. Až do poslednej stránky som tŕpla a nemala ani len kúsok tušenia kto je vrahom. Ak som si aj myslela, moje úvahy neboli správne. 

Postavy, s ktorými ste sa vedeli stotožniť a chápali ste aj ich chyby, nedokonalosti, unáhlené závery, nevraživosť. 

Nesmiem zabudnúť spomenúť on-rozprávanie, ktoré sa úplne hodilo a my tak máme možnosť nahliadnúť do svetov viacerých postáv a ich pocitov. Nie len do jednej ale rovno do celej bytovky. 
Príbeh bol dynamický, doslova som žrala každú jednu stranu a nevedela som prestať až kým som s a nedostala na koniec. Už teraz viem s istotou povedať, že ako som aj Džínsové denníky čítala najmenej 3x aj túto knihy si teraz odkladám do poličky s tým, že čoskoro si ju znova prečítam.

Zuzka nezaprela svoj štýl a aj táto kniha namiesto kapitol nesie rozdeľovanie štýlom dní a časových úsekov. 
Počas čítania som sa dozvedela ako to na slovenskej scéne chodí. Ako sa riešia prípady a čo to všetko zahŕňa. 




Tajomstvá jedného domu ti odporúčam, ak máš rád detektívky, vraždy, kriminalistov v spojení s romantikou. 

Videl si niekedy seriál Veronika Marsová? Ja som na ňom fičala a aj teraz si rada pozriem niektoré epizódy, či dokonca film. Práve k tomuto by som to porovnala.


A ak si milovník či milovníčka Zuzkinych Džinsákov, rozhodne si túto knihu nenechaj ujsť a prečítaj si ju. Potom mi daj vedieť, či som ti odporučila dobre. ;)





Som nesmierne rada, že som sa nenechala odradiť a skvelé vydavateľstvo PreSkoly.sk mi poskytlo recenzný výtlačok, tejto úžasnej knihy. 

Aj vy si ju môžete objednať za super cenu (a to nekecám) na tomto linku:


 Ďakujem veľmi pekne ♥




Keby to bolo možné knihu by som ohodnotila tým najvyšším existujúcim počtom srdiečok, hviezdičiek a neviem čím ešte. Mňa dostala a dúfam, že aj vás.


Ak ste knihu čítali, ako sa Vám páčila? 
Ak ste ešte nie ale zvažovali ste, pomohla Vám moja recenzia? 
Dajte mi vedieť :)

- príjemné čítanie praje Vaša Miška

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *