Mlieko a med

by - 3.7.18

Mlieko a med
Rupi Kaur


Pôvodný názov: Milk and Honey
Žáner: poézia
Séria: -
Časť: -
Rok vydania: 2018
Čítané v: slovenčina
Vydavateľstvo: Albatrosmedia





Mlieko a med je maličká knížočka, zložená zo štyroch pasáži: 

zranená
milovaná
zlomená
zahojená

Každá jedna časť obsahuje básne súvisle k danému názvu.





Niektoré stránky okrem básni obsahujú aj príslušnú ilustráciu, o ktorej daná báseň je.
Básne od silnej ženy pre silné ženy, no určite aj pre mužov, aby pochopili ženskému svetu. 

 


Do čítania týchto básní som sa púšťala už s tým, že to bude niečo wau, pretože som videla samé pozitívne recenzie.

Zo začiatku som bola aj ja z toho paf, no ako som pokračovala, neprišli mi tieto ako niečo, čo by mi naplnilo dušu a zanechalo vo mne veľkú stopu.

Nie všetky boli úplné rovnaké, ale ako som tak čítala, prišlo mi to, že vlastne sú na jedno kopyto. Áno, nesú v sebe hĺbku, autorkinu dušu, smútok, lásku. No každá bola skoro o sexe. Dalo sa to čakať podľa názvu kížočky, no aj tak som bola prekvapená.

Síce je to útla kniha, čítala som ju veľmi dlho. Možno to bolo tým, že som si chcela nechať v hlave myšlienku rozprestrieť, možno preto, že som nechcela pokračovať. Neviem.

Každá báseň bola dĺžkou iná. Jedna kratšia, iná dokonca aj na dve stránky. Ilustrácie boli oživením čítania. 

Niektoré básne boli veľmi silné, a klobúk dolu pred autorkinou otvorenou spoveďou a tým, že sa dokázala otvoriť svetu.
No niekedy som si myslela, že čítam o chorej žene :O. Neberte ma v zlom, no pre niekoho toto mohla byť veľmi ťažká šálka kávy. 

Avšak dvojku si chcem určite prečítať, pretože ma veľmi zaujala a verím, že bude omnoho lepšia.
 





Tieto básne odporúčam ľuďom, ktorí si myslia, že to už ďalej nezvládnu, čo sa vzťahu týka. Možno im práve táto zbierka pomôže ísť ďalej.

Ak však čakáte niečo na štýl Milana Rúfusa, či iných tajomných spisovateľov, nečakajte radšej.

Ako som už spomínala, niektoré básne sú naozaj silné a krásne, ba skvelé. 






Ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia, že mi umožnilo prečítať si aj takýto žáner, ktorým sú básne. 







Knihe dávam 3 hviezdičky, no dúfam, že dvojka je oveľa lepšia a určite si ju chcem prečítať! 






-Miška

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *