After: Bozk - Nie je film ako kniha

by - 10.6.19

After: Bozk
Anna Toddová



Žáner: Young Adult
Vydané: s filmovou obálkou 2019
Vydavateľstvo: Ikar/Yoli


Slušne vychované mladé dievča odchádza za novým životom na vysokoškolský internát, kde si nájde veľa nových kamarátov, ktorí však nemusia byť skutočnými priateľmi.

Mame sa samozrejme jej priatelia nepozdávajú a najradšej by ju bola z tadiaľ zobrala naspäť domov, kde bola aj doteraz. Lenže Tessa chce spoznať nových ľudí, chce študovať. Sľúbi jej, že nebude robiť žiadne hlúposti, veď ju sama najlepšie pozná.

Svojho mladšieho priateľa necháva doštudovať a neskôr sa má k nej na univerzitu pridať.

Tu však Tessa stretáva jej rovesníka Hardina, ktorý je jej presným opakom. Drzí, potetovaný, nechýbajú mu pírsingy a povýšenosť. Tessa ho začne nenávidieť a on ju tiež.

No Hardin sa jej dostáva pod kožu. Začnú spolu tráviť viac času, spoznávať sa, kamarátiť sa. Zažíva s ním množstvo dobrodružstiev, radosti, zábavy a on ju učí nové veci, o ktorých ani len nesnila.

No čo ak to všetko je len jedna veľká hra, ktorá nemusí dopadnúť veľmi dobre? 


Pani spisovateľka Toddová prišla na scénu so skvelou sériou After, ktorá zožala úspech po celom svete, dokonca sa prvá kniha dočkala aj sfilmovania. Nejaký ten mesiac dozadu sme mohli zbehnúť aj do našich slovenských kín a pozrieť si ho. To som spravila aj ja sama. No o tom potom.

Super príbeh pre tínedžerov, no určite nadchne aj starších čitateľov. 

Sama moja sesternica mi neverila, keď som jej túto sériu odporúčala. Vraj romantická ehm, viete čo. A nakoniec si ju predsa len kúpila a hádajte čo? Aj ju to nadchlo až tak, že si kúpila všetky časti a popri učeniu sa na vysokoškolské skúšky čítala a čítala a volala mi, že ako sa toto mohlo stať a čo sa stane ďalej,...?

Popri tom ona takýto žáner vôbec nečíta. Takže asi naozaj dokáže táto séria zaujať aj široké spektrum čitateľov.

Ja som už dávnejšie túto knihu čítala, keď autorka začala prispievať na Wattpad (platforma, kde začínajúce talenty píšu príbehy a my ich tak môžeme zadarmo čítať, častokrát tam nájdete čokoľvek. Rôzne FanFiction, či prepísané iné knihy!)

Takmer by som bola zabudla. After je napísané ako FanFiction na chlapčenskú skupinu One Direction. Áno, aj ja som bola a stále som ich veľká fanynka. 



Kniha vs Film



Ak ste ešte nečítali knihu ale chcete si pozrieť film, určite tak nerobte, ale najprv si prečítajte knihu. Pre mňa kniha ako vo väčšine prípadov bodovala oveľa viac.

KNIHA
   + oveľa viac scén
   + ty si predstavuješ ako postavy vyzerajú respektíve nevyzerajú
   + čítaš kedy chceš a kde chceš, stále máš svoju knihu so sebou
   + vieš, čím si postavy prechádzajú, pretože vyjadrujú svoje pocity hlavne ja-rozprávaním

Film
  + postavy sú presne dané, takže si už nič nepredstavuješ
  + skvelý soundtrack
  + môžeš si film púšťať stále dookola
  + ale tí sexi herci, ááách




Väčšiemu množstvu ľudí sa film veľmi nepáčil. Ja sama ho neviem zhodnotiť. Jediné, čo viem je, že kniha bola oveľa lepšia. Niektoré scény boli zmenené, či dokonca chýbali. Pretože ak by mali sfilmovať všetko, tak by to bol asi film aj na dva dni.

Výsledok?!

Rozhodne choďte do knihy. Počula som už aj také, že niektorí si vôbec nejdú pozrieť film. Zaujímavé. Ja by som už len zo zvedavosti nevydržala.

No a potom posúdite sami čo a ako :)





Vlastne ja som už aj zhrnula moje samotné odporúčanie pre vás. Skvelá kniha, ktorá čaká kým ju prečítaš a potom znova a znova a znova :)






Ďakujem krásne vydavateľstvu Ikar, konkrétne Yoli, že túto knihu vydalo aj s takouto brutálne krásnou, prenádhernou filmovou obálkou, ktorá nesmie chýbať nikomu a že mi umožnilo prečítať si ju a spraviť recenziu. Ešte raz, veľmi ďakujem ♥

Vy si knihu môžete objednať rýchlo a pohodlne tu - After: Bozk




Či už táto kniha After je s filmovou obálkou alebo bez nej, stále jej dám plný počet, pretože je to skvelý príbeh, ktorý ťa nenechá chladným. :)






- tak teda After, vaša Miška



 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *