Ónyx

by - 31.10.19

Ónyx

Jennifer L. Armentroutová








Pôvodný názov: ONYX
Časť: 2.
Séria: Lux
Žáner: Young Adult
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: Zelený kocúr

Katy si prešla za pár mesiacov poriadnou zmenou. 

Dozvedela sa, že jej susedia nie sú obyčajní ľudia. 
Takmer prišla o život.
Zaplietla sa do poriadnej šlamastiky.

Ale nič z toho je neodradilo a stále má svojich susedov veľmi rada a spravila by pre ich aj nemožné, len aby sa im nič zlé nestalo. Nielenže Dee je jej najlepšou priateľkou, ktorú by za nič na svete nevymenila, ale je tu aj Deamon, ktorý ju nesmierne priťahuje. Túži po ňom ako po nikom nikdy ešte netúžila. Bojí sa. Vie, že to nie je správne. Čo ak je to všetko len spôsobené akýmsi spojením? Čo ak to nie je skutočné? Ako veľmi si želá aby to bolo obojstranné a reálne. No nie všetky želania sa dajú len tak ľahko splniť.

Keď sa niekoľko dní nič závažné nedeje, smrdí to. Ako ticho pred veľkou búrkou. Do mesta prichádza nový chlapec, ktorý sa stáva stredobodom pozornosti namiesto Katy. Začne k nej mať bližšie a snaží sa ju spoznať. Katy sa konečne teší, že má kamaráta, ktorý nemá žiadne nadprirodzené schopnosti. Kto to však je?



Ministerstvo začína vstupovať do deja a už nie je len tichým pozorovateľom ako doteraz. Alebo to nie je ministerstvo? Kto to potom, do pekla je?

Čo sa stane ak sa Katy s mamou ocitnú v nebezpečenstve? A čo ak Katy už nie je tým dievčaťom, ktorým bola kým sa presťahovali?

Čo sa stalo s Katy? 





Druhá kniha série Lux ma prekvapila aj v dobrom aj v tom horšom. 

V prvom rade, prekladateľka bola len jedna. Bolo to cítiť a všetko bolo jednotne preložené, nie ako v prvej knihe. Takže za mňa veľké plus.

Čo sa týka samotného príbehu. Začiatok musím povedať, že sa veľmi vliekol a celkom nuda. Nečudujem sa, že mi čítanie zabralo viac času, keďže ma to veľmi neťahalo. No niekde v polke až trištvrtine knihy som nevedela prestať. Príbeh konečne nabral grády, dokonca som ostala šokovaná niekoľkými odhaleniami, ktoré dej priniesol. Bolo vidieť, že postava Katy sa vyvíjala a pomaly dospieva. 

Mrzí ma, že autorka doslova odstavila Dee. Chýbal mi tam jej neustály humor, kamarátske rady. Ale na druhej strane chápem, prečo to urobila.

Daemon, ten si chudák prešiel asi všetkým možným. Ale vždy tu bol pre Katy, keď čokoľvek potrebovala, iba raz ju nechal v štichu. Nečudujem sa však.

A ten koniec, no veľmi zaujímavé. Ja len, kedy bude pokračovanie, prosím?

Nechcem vám viac prezradiť, tak aspoň takto jemne. 






Knihu Ónyx ti odporúčam ak si čítal jednotku. Určite chceš vedieť, ktoré postavy vstali z mŕtvych, ktoré umreli a ako sa dej vyvíja. Čo taký Daemon s Katy? Budú spolu, alebo im to nevyjde?

Ak ľúbiš love-hate vzťahy (rozumej láska vs nenávisť), máš rád dobrodružstvo, sexi mimozemšťanov tak táto kniha je rozhodne pre teba ako stvorená.



Za knihu ďakujem vydavateľstvo Zelený kocúr. Verím, že vydáte aj pokračovania, pretože táto séria je skvelá :) 

Knihu si môžete za skvelú cenu objednať priamo od nich:









Ónyx, je kniha, ktorá je skvelým spríjemnením takéhoto babieho leta. 
Dávam je 4/5 za ten začiatok. Ale inak veľmi dobré



- prajem príjemne dni strávené so skvelou knihou,
Miška

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *