Zelená ako smaragd

by - 4.1.21

 

Zelená ako smaragd
 Kerstin Gierová
 

Pôvodný názov: Smaragdgr
ün
Séria: Drahokamy
Časť: 3.
Žáner: YA
 Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Albatrosmedia/CooBoo
 
Po neopätovanej láske mladého cestovateľa v čase Gideona, sa Gwendolyn utápa v žiali. Jej srdce je zlomené na milión kúskov. Nemá však čas na vyplakávanie. Dobrodružstvá a hlavne chronograf čakajú práve na  ňu. 
 
Gwenny sa musí popasovať s neľútostným grófom Saint Germain-om, ktorý vraj chce zachrániť svet pred skazou. Chce raz a navždy vyliečiť svet od chorôb, od smrti. Jedinou úlohou Gwenny a Gideona je načítať krv všetkých cestovateľov do chronografu. Ale že by to bolo také ľahké? Gwendolyn nikomu neverí. Kto hovorí pravdu a kto klame?
 

 
Spoločne so svojím starým otcom sa Gwen dozvedá skutočnú pravdu, ktorá prináleži Rubínu. Čaká ju aj jeden obrovský darček až z minulosti.
 
Blíži sa však dlho očakávaná udalosť, kedy poslední žijúci cestovatelia v čase majú odovzdať ich úlohu. Všetko sa však skomplikuje. 
 

 
V ráde sa nachádza niekto, kto ich sleduje a zradí. Kto to ale je? Musia byť o krok vpred, avšak nie je to vôbec ľahké. Počas elapsovania a cestovania naprieč storočiami sa im naskytne príležitosť a nájdu si spojencov, ktorí im pomôžu. Možno im skutočne veriť?
 
Čo je skutočná pravda a čo je klamstvo?
 
 
 
 
Ách, máme tu poslednú knihu zo série Drahokamy od skvelej nemeckej autorky Kerstin Gier. 
Tak dávno som si neužila sviatky pokoja a radosti ako teraz s touto dokonalou knihou. Okrem toho, že momentálne trávim čas v domácej karanténe s celou rodinou, poviem vám, myslela som si, že toho stihnem oveľa viac. Ako napríklad prečítať množstvo zameškaných kníh. No ale ešte mám nejaký ten čas, tak snáď.
 
Gideon et Gwendolyn | Metas de pareja, Historias de wattpad, Personajes de  libros
 
V poslednej časti sa dozvedáme skutočnú pravdu o Gwendolyn. Zisťujeme, či ju Gideon skutočne miluje alebo to bolo všetko len zinscenované aby bola ľahšie ovplyvniteľná. Takisto dosť často cestujeme do minulosti práve za Gwenynou rodinou. Prinášajú nám nové informácie ako aj prídu na skutočnú úlohu Rubínu. Aj touto časťou nás sprevádza Xemerius a školský duch James. 
 
Počas čítania som sa náramne bavila, mala som strach a rozjímala som sa. 
 
Aj keď miestami som mala chuť Gwendolyn jednu streliť za jej nechápavé a roztržité správanie ale na to, že mala 16 rokov? To jej musíme nechať. Nemala to vôbec ľahké a o niečom takomto sa jej jakživ nesnívalo. 

Gideon ten tiež nebol neviniatko. Niekedy asi aj on bol zmätený sám zo seba. Z jeho pocitov sme mali všetci guláš nie to ešte chúďa Gwenny.
 
character: gideon de villiers | Tumblr | Ruby red, Couples, Cute couples

Sesternica Charlotte mi išla náramne na nervy. Zadrhla by som ju, keby som tam. Ako hádzala polená po nohy svojej sesternici. Veď ona si neprosila byť cestovateľkou v čase. Tak prečo jej to ešte robila ťažším? 

Samotný Saint Germain? K nemu sa je darmo vyjadrovať. Od začiatku som/sme vedeli, že to je poriadny hnusák a protivník.

Počas písania tejto recenzie počúvam na Spotify playlist (nejaká dobrá duša ho tam vyrobila) k filmovým vydaniam tejto série. A tak sa cítim ako by som znova prežívala tento príbeh. A ešte sa vám priznám. Po prečítaní Smaragdu som sa pustila rovno na filmy. Chcela som tak porovnať kniha vs film. No uvedomila som si, že prvé dve knihy si už veľmi do detailov nepamätám, keďže som ich čítala ešte minulý rok, ale zato poslednú knihu som mala čerstvo v pamäti. Mala som pravdu, že posledná kniha sa dosť dobre líši od knižnej predlohy, čo mi ale vôbec nevadilo. Páčilo sa mi, že to bolo aj niečo iné :).

Táto séria mi navždy ostane v srdci a s tými dokonalými obálkami sa k nim budem často vracať ♥.


Toto je môj najobľúbenejší fanart. Klobúk dole.
 

 Veľmi krásne ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.sk za poskytnutie recenzného výtlačka tejto knižnej dokonalosti. Som nesmierne rada, že sme sa dočkali aj slovenského vydania série Drahokamy.
 

Prikladám link, kde si tento bestseller môžete kúpiť: 


Zelená ako smaragd





 
Zelená ako smaragd je kniha, ktorú si musíš prečítať, ak si čítal dve knihy predtým. Veď ako by to bolo nedokončiť túto skvelú knižnú sériu? 
Ak miluješ cestovanie v čase, romantiku, dobrodružstvá tak nie je o čom. Séria Drahokamy čaká na teba v plnej kráse.

 
 
Keby som mohla tak dám tejto poslednej časti aj milión srdiečok. 
- mega-dokonalá-skvelá-úžasná kniháááá čaká len na teba, papapapá Miška :P

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *