Nelám mi srdce

by - 6.10.22


Nelám mi srdce
Kristína Ježovičová


Pôvodný názov: -
Žáner: Young Adult
Séria: -
Diel: -
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Venupress
 

Život mladých ľudí nie je vždy taký krásny ako ho prezentujú na sociálnych sieťach. Kedysi naši rodičia žili šťastne, bez telefónov a vystačili si s tým, čo mali. Len nám sa všetko máli. A podobne sú na tom hlavné postavy knihy Nelám mi srdce.
Autorka Kika Ježovičová nám prináša príbeh z viacerých uhlov pohľadu.
Andrea, Boris, Sofia, Nora a Maroš. Možno si poviete, to až toľko? A verte mi, že mne tých pohľadov bolo aj celkom málo. Tak rada by som sa chcela dočítať viac aj o iných postavách, ktoré sa v príbehu ocitli, nuž, možno niekedy inokedy dostanú aj oni svoj priestor. Nateraz si však musíme vystačiť s týmito piatimi postavami.
 
Kde začať...
 
Andrea je milé, slušné, mladé šestnásťročné dievča, ktoré chodí do kostola a žije vo viere. Je to taká sivá myška, ktorá ešte nebola pobozkaná. Má mladšieho brata, ktorý jej poriadne lezie na nervy a robí jej, tak trochu, zo života peklo. Túži konečne dostať svoj prvý bozk, podarí sa jej to?
Boris je chalan, ktorý, takpovediac, chodí s Andreou. Obaja majú rovnaké záujmy, rovnakú silnú vieru a dosť si rozumejú. Avšak v ich vzťahu nie je žiadna chémia a niečo tomu chýba. Dosť podstatná vec, kvôli ktorej Boris nedokáže spávať.
Sofia je krásna baba, ktorá má veľa sledovateľov na instagrame a má sa z nej stať Miss. Je však dostatočne namyslená a matka cez ňu chce dosiahnuť svoje túžby. S Andreou sa kamaráti len kvôli tomu, aby jej v škole mal kto pomáhať.
Nora trpí chorobou, ktorá sa dá liečiť, no potrebuje podporu aj zvonka. Nie je krásna, ba sa podobá na chlapca. Má krátke vlasy, žiadne prsia, no je milá a veľmi sa jej páči jeden chalan. 
Maroš je typický chalan dnešnej doby. Nerozvážny, robí unáhlené rozhodnutia, pácha škodu a totálne nerozmýšľa. Ide mu len o jedno a na nikom mu nezáleží.
 
 


Mal by som sa tešiť, že som unikát. Ale jasné, že je vylúčené tešiť sa z originality, keď si tak úpenlivo a úzkostlivo prajem byť normálny, teda taký, akého ma chce mama a otec, ktorý vlastne ani netuší, že som z jeho tradičného normálu vybočil.“    
 

 
Táto pätica mladých ľudí žije v tomto skazenom svete. Vo svete, kde nie sú žiadne zábrany, ľudia všetko pridávajú na internet, existujú mnohé poruchy príjmu potravy a choroby.
Táto kniha, ak ste o tom ešte nevedeli, vám otvorí oči v tom zmysle, že sa možno budete na tento svet dívať inak. Ja sama som veľakrát vďačná za to, kde bývam a ako som vyrastala. Teraz sa bojím pomyslieť na to, ako budú žiť naše deti. Čo im bude hroziť, čím sa budú trápiť a či zvládnu uniesť ťarchu tohto sveta. Možno to znie ako klišé, no žiť nie je jednoduché a častokrát si treba nájsť zmysel svojho života.
Autorka v knihe rieši homosexualitu, túžby mladých ľudí, ovplyvnenia z kruhu rodiny, ale aj priateľov a prostredia, kde mladí žijú. Kristína sa nebojí povedať veci tak, ako sú. Vôbec si neberie servítku pred ústa a píše, čo jej ruka dovolí. Autorka sa venuje mnohým dôležitým témam a dúfa, že tým pomôže nejednému človeku.
Mne sa táto kniha veľmi páčila. Je zameraná na Young Adult, teda na mladých dospelých ľudí, no určite sa máme z nej čo poučiť aj my, dospelí. Osudy týchto "detí" sú ťažké, nevyspytateľné a ich rozhodnutia sú častokrát nepremyslené. Keďže ide o mladých, ktorí väčšinou túžia po láske, sú zaslepení inými vecami a neskôr sklamaní.
Počas čítania sa poriadne nasmejete. Úplne som zbožňovala rôzne slovné prešmyčky a mladšieho brata by som najradšej prefackala, no neskôr sa z neho stal celkom fajn brat. Kto by to bol povedal. Niektoré hlavné postavy ma štvali, ale presne takto sa v ich veku správa takmer každý, takže im nemám čo vyčítať. Treba im venovať viac času.
Táto kniha bola super. Všetky tie ponaučenia, sklamania z lásky a nečakané udalosti. Nečakajte, že to bude extra sladké, príbeh ma trpkú reálnu príchuť a o to je lepší!
Túto knihu by si mali prečítať všetci, aby pochopili, aké následky môžu mať zlé činy a odniesli si veľké ponaučenie!
Autorka to s písaním skutočne vie. Toto je moja prvá kniha od nej a bola úžasná. Ako sa vyhrala s postavami, dejom, používala rôzne slová, jednoducho, skvelé.    
 
 
 
 
 
 Za poskytnutie recenzného výtlačku srdečne ďakujem vydavateľstvu Venupress. ♥
 
 



 
 







 
- a vám kto zlomil srdce? Miška ♥



























 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *