Čistá duša

by - 18.2.18

Čistá duša 



Básne
Rok vydania: 2017
Originálny názov: Čistá duša
Séria:
Časť:
Čítané v: slovenčina
Vydavateľstvo: Slovart

Malinká ale na druhej strane plná kniha, knížočka, ktorá vás zaujme už hneď obálkou, či názvom. Čistá duša je kniha o živote, o láske, o slovách, o politike. Každá jedna stránka obsahuje inú báseň. 


keď piatok 
so sobotou 
sa zleje, 
zle je!
                                  
Čím je táto kniha výnimočná? Iná ako ostatné?
1. Už len tým, že je spracovaná na Slovensku. 
2. Je moderná.
3. Básne sú krátke, nečítajú sa dlho.
4. Slovné hračky.

Každá jedná báseň je iná, osobná výpoveď ľudí. 
Čistá duša je pseudonym, ktorý sa vďaka týmto slovným hračkám stal fenoménom slovenského internetu (hlavne na instagrame môžete nájsť spústu iných básní).

milujem 
záhady. 
ale len 
dovtedy,
 kým sa 
záhadne
 nezamilujem.

Veľmi som sa tešila na túto malinkastú knížočku, kedy sa mi dostane do rúk, a tak sa aj nakoniec stalo. 
Zaujala ma už pekne spracovaná pevná obálka. Biela farba, ktorá akoby symbolizovala "čistotu". 
Obsah knihy je vhupnutím a nútením do prečítania.
Krásne spracované básne, vôbec mi nevadilo, že všetky vymysleli obyčajní ľudia, práve naopak. Každá jedna je výpoveďou obyčajného človeka, ktorým sme aj my. Myslím, že pri čítaní si každý nájdeme niečo svoje. Pocity.
Veľkým plusom je jedinečnosť týchto básni. Nejde tak o rýmy ako o správu, ktorú nám majú podať. Riadne mega super hranie so slovíčkami. Nikdy by ma nenapadlo, že to slovo sa dá napísať aj inak a už to má dva odlišné významy. 



Ak máte radi básne, určite vám táto zbierka nemôže doma chýbať! Krásne prevedenie bude len krajším doplnkom do vášho domova. Knihu si môžete zobrať na prechádzku, dovolenku. Čítanie na povzbudenie, zamyslenie sa. Určite sa vám zmestí aj do väčšieho vrecka na vetrovke :).

Slovenská tvorba! Každý Slovák by mal toto vlastniť. Až po prečítaní pochopíte silu slova. Aby som nezabudla, stránky sú krásne čierne 😍 .


Za Čistú dušu, ktorá bola ťažko dostať, lebo viete, skvelá kniha sa rýchlo predáva, ďakujem krásne kníhkupectvu Panta Rhei. Jedným klikom si ju môžete zakúpiť tu.




Otázky: 
Čítali ste Čistú dušu? Ako sa vám (ne)páčila?
Čítali ste aj iné známe básne ako napr. Milk & Honey? Odporučili by ste mi ich? 

5/5



You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *