Červená ako rubín

by - 6.2.20

Červená ako rubín

Kerstin Gierová





Pôvodný názov: Rubinrot
Séria: Drahokami
Diel: 1.
Žáner: Young Adult
Vydavateľstvo: Albatrosmedia/CooBoo
Rok vydania: 2020



Gwendolyn si žije taký pohodový život. Študuje, má skvelú kamarátku, zlatých súrodencov. Všetko je v poriadku až do jedného dňa. Začne jej byť zle, stráca vedomie. Následne sa ocitne niekde úplne inde, v inom storočí.

Spolu s kamarátkou začnú premýšľať. Prečo sa to deje práve jej? Určite to musí byť len nejaký omyl. Veď predsa jej sesternica Charlotte bola na toto niekoľko rokov trénovaná. Ona je tá vyvolená nie predsa obyčajná Gwen.




Nikto jej však neverí. Myslia si, že si to vymýšľa, len aby bola zaujímavá. Nevie nič o celom tomto tajomstve. Nevie, čo je jej úlohou. Nie je dobrá v histórii, geografiu. Zato vie nemčinu, angličtinu a trošíčka po francúzsky.



A predsa je to Gwen ona je Rubín, cestovateľka v čase, ktorá má všetko zmeniť.

Spoznáva svojho cestovateľského partnera Gideona. Chlapec, o pár rokov starší od nej, nafúkaný, myslí si, že zjedol múdrosť sveta a je pripravený na všetko, čo sa má stať. Nepotrebuje ani Gwen, ktorá preňho predstavuje bremeno.

Ona však za to nemôže. Dlho žila v klamstve a preto je načase aby dohnala všetky tie roky netrénovania. Stáva sa dôležitou súčasťou a len ona dokáže prísť všetkým veciam na koreň. Samozrejme s pomocou ľudí, žijúcich naprieč storočiami. A s Gideonom. Pohľadný chlapec, ktorý nenechá Gwen chladnou sa stáva jej partnerom. Spočiatku ho Gwen irituje, ale nakoniec predsalen v nej uvidí niečo viac.


Zvládne Gwendolyn cestovanie v čase? Alebo niečo pokazí? Zistí, o čo tam vlastne ide? Čo sa dozvie?




Táto kniha je jedna skvelá čitateľská jazda.

Ako prvé som videla film. Sama som nevedela, že vlastne tie filmy boli natočené vďaka knižnej predlohy. Po pozretí všetkých troch filmoch som si povedala, že knihy si rozhodne musím prečítať. Kamoška ma však odhovorila, že knižné spracovanie sa mi asi nebude páčiť tak ako knihy. Nuž, nakoniec som na tieto knihy pozabudla. A som rada, pretože až teraz sme sa dočkali slovenského prekladu a ja tak môžem mať vo svojej knižnici také krasotinky s úžasnými obálkami. Teda, ak sa dočkáme aj ďalších vydaní pokračovania, v čo veľmi verím.

Kniha Červená ako rubín sa čítala skvelo. Bolo to príjemné, nesmierne zábavne, oddychové, dobrodružné, šialené, krásne, tajomné,.. vedela by som použiť ešte omnoho viac prídavných mien.

Táto kniha má krásnu zápletku, prostredie a postavy sú ách. Brutálne opísané.

Musím použiť samú chválu. Jednoducho zbožňujem túto sériu a hlavne jednotka kniha je najlepšia.

Dostala som chuť pustiť si film, takže verím, že to tento týždeň zaklincujem.



Prikladám vám trailer na film, verím, že vás motivuje :)


Ak by som mala porovnať knihu s filmom, tak oboje bolo skvelé.

Kniha však ako vždy je lepšia. Vo filme nevidíme vnútorné pocity osôb, ako aj ich konania. No zasa môžeme vidieť postavy, hudbičku.

Super oboje. Najprv však odporúčam knihy až potom filmy :)


Červená ako rubín odporúčam všetkým milovníkom Young Adult žánru. Ak máte radi love-hate vzťahy, rozhodne toto je naša šálka kávy. Ak vás baví odhaľovať tajomstvá, cestovať naprieč storočiami a pritom sa čo-to naučiť o osobnostiach, ktoré v tej dobe žili.

Niektorí tvrdia, že je kniha skôr detinská, no ja si to vôbec nemyslím. Podľa mňa je presne taká, aká má byť. Dokonalá.



Z celého srdca sa chcem poďakovať vydavateľstvu Albatrosmedia.sk , že sa rozhodli vydať túto sériu aj v slovenskom jazyku a tak ju umožnili prečítať aj našim Slovákom.

Ďakujem veľmi pekne, že ste mi umožnili prečítať si tento skvost a spraviť na ňu recenziu.

Prikladám link, kde si tento must-have & must-read môžete zakúpiť:










Najlepšia kniha eveeer, toto bude určite za mňa najlepšia kniha roka.


- dočítania Rubíny, Miška

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *