Local Hero Hosť//Juraj Červenák

by - 23.2.20

Local Hero Hosť

 Juraj Červenák



Tak a máme tu ďalšieho Local Hero hosťa. Tentoraz je ním známy slovenský spisovateľ Juraj Červenák.

Juraja alebo Ďura Červenáka určite všetci poznáme. Ale ak náhodou niekto nie, nevadí, troška vám ho priblížim :)

Juraj Červenák je slovenský spisovateľ, autor fantasy a redaktor časopisov Fantázia, Pevnosť, DVD Mag, Blokbaster a iné.

Preslávil sa rôznymi knihami o Conanovi, černokňažníkovi Roganovi a bohatierovi Iľjovi Muromcovi. A všetky jeho knihy vyšli z rôznych dôvodov v češtine.

Červenák je držiteľom viacerých žánrových ocenení vrátane Ceny Fantázie, Ceny za najlepšiu fantasy či Ceny Akadémie sci-fi, fantasy a hororu za najlepšiu českú a slovenskú knihu roka.

Pochádza z obce Vyhne, ale už od detstva žije v neďalekej Banskej Štiavnici. Prešiel rôznymi povolaniami, naposledy bol vedúcim kina. Od roku 2005 je profesionálnym spisovateľom.
Knižne debutoval v roku 1993, odvtedy vydal vyše tri desiatky kníh. 

Kombináciou historického románu a epickej fantasy je Červenákova knižná séria Bohatier. Osudy hrdinov tradičných ruských bylín sa v nej pretínajú s históriou vojnových ťažení kyjevského kniežaťa Svjatoslava v druhej polovici 10. storočia.




Sem vám pridávam nejaké ukážky kníh, ktoré Červenák napísal :)


Čítali ste niektoré jeho diela? Ako sa vám páčili? Ktorú by ste mi odporučili?


Ja sa priznávam, ešte som sa k jeho knihám nedostala, no určite to chcem zmeniť. Juraj píše zaujímavo, ako som sa dočítala, takže myslím, že si aj ja niektorú z jeho kníh vyberiem a bude sedieť môjmu čítaciemu štýlu.

 - vidíme sa na SlavCone, Miška

zdroj: Wikipedia, Martinus

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *