Škatuľka spomienok

by - 2.11.22


Škatuľka spomienok
Kathryn Hughesová


Pôvodný názov: The Memory Box
Žáner: Beletria
Séria: -
Diel: -
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
 

Jenny oslavuje svoje sté narodeniny a je viac ako pravdepodobné, že ďalších narodenín sa nemusí dožiť. V domove dôchodcov si "užíva svoje posledné roky" a počas toho rozpráva o svojom ťažkom živote opatrovníčke Candice. 
Candice je mladá, krásna ale naivná. Má priateľa, byt a celkom fajn prácu, chýba jej však triezve rozmýšľanie a je zaslepená láskou. Jej priateľ je však nejaký zvláštny. Nedovolí jej míňať peniaze, nespráva sa k nej najkrajšie. Všetci okolo si to všímajú, len ona je zaslepená voči nemu. Jenny sa jej snaží otvoriť oči, no ona si to nechce pripustiť a vždy si nájde niečo, čím ho ubráni.
Jenny pozve Candice s ňou na výlet do Talianska. Chce si splniť svoju poslednú túžbu, zaspomínať a zúčastniť sa pietnej udalosti, ktorá sa tam bude konať. 
Jenny spomína na svoju mladosť, na svoje dozrievanie. Poukazuje na jej zlé rozhodnutia, no jej stratu ale aj lásku. Týmto jej príbehom chce aby Candice pochopila, čo Jenny vykonala a možno sa poučila z jej chýb aj ona sama.
Stane sa Candice žabou vo vriacej vode, alebo dokáže z hrnca vyplávať, kým nie je neskoro? 
Aké tajomstvo skrýva Jenny a dokáže ho prezradiť?
 


Staneš sa žabou vo vriacej vode, alebo z nej dokážeš uniknúť ešte predtým?“    
 

 
Táto kniha vám dá viac ako by ste čakali. Viac v čom? Vo všetkom! Ale poďme na to pekne po poriadku.
 
Autorka nám prináša dva príbehy. Jeden je príbeh mladej Candice, ktorý je rozprávaný zo súčasného života a druhým je príbeh Jenny, ktorá spomína na svoju minulosť. Žena, ktorá toho nesmierne veľa stratila a len málo získala. 
 
Tento príbeh sa snaží poukázať na veľa vecí. Autorka rozoberá tému vojny, zaslepenej lásky, židovstva, zlých rozhodnutí a toxických ľudí okolo.
Počas čítania mi hrozne liezla na nervy postava Candice, ktorá bola pre mňa až príliš naivná, no neskôr som si ju predsa len obľúbila. Jenny, stará sto ročná žena bola pre mňa osviežením deja. Čiperná, s odhodlaním a nebrala si takmer nikdy servítku pred ústa. Veľmi sa snažila pomáhať a riadila sa svojím srdcom, čo nie vždy bolo dobré. 
Čím ďalej som v príbehu išla, tým viac som všetko začala chápať a skladala som si príbeh. Všetko to do seba zapadalo ako puzzle. 
Keď som sa dostala takmer na koniec, toľko toho sa tam udialo. Emócie nedali na seba dlho čakať. Dlho sa mi nestalo, že by som počas čítania dostala zimomriavky a tu to bolo extrémne silné! Neviem, čo viac k tomuto príbehu dodať, pretože aby ste pocítili to, o čom hovorím, musíte si príbeh, jednoducho, prečítať, až vtedy vám moje slová dajú zmysel a pochopenie. Tento príbeh si vzal kúsok zo mňa ale na druhú stranu mi aj veľmi veľa dal.
 
Ešte vám chcem niečo odkázať. Či ste muž alebo žena, nenechávajte sa obalamutiť inými, nebuďte zaslepení láskou, ktorá nie je skutočná a verte ostatným. Druhí najlepšie vidia to, čo vy nie. Nedovoľte, aby s vami manipulovali, zakazovali vám jesť/piť, alebo dopriať si niečo kúpiť, či splniť si svoje sny!      
 
 
 
 
 
 Srdečne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri za recenzný výtlačok  ♥.
 
 
  











 
- pustite sa do škatuľky spomienok, Miška ♥












 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *