Súboj Kráľov

by - 23.6.18

 Súboj kráľov
George R.R. Martin 



Pôvodný názov: A Clash of Kings 
Žáner: Fantasy
Séria: Pieseň ľadu a ohňa
Časť: 2.
Rok vydania: 2014
Čítané v: slovenčina
Vydavateľstvo: Tatran



Po smrti starých kráľov prichádzajú na scénu noví, samozvanci, ktorí túžia po korune a vláde nad siedmimi kráľovstvami.

No cesta nie je taká ľahká ako sa môže zdať.


Mladý Robb Stark chce spravodlivosť a zbaviť sa krutej vlády Lannisterovcov, preto ako kráľ Severu so svojimi vazalmi podniká nájazd. Sníva o domove, mieri a pravej láske.
Jeho matka - Catelyn - hľadá spojencov a snaží sa chrániť svoje deti aj keď nemôže byť pri nich.

Jon Snow mieri aj s hliadkou za Múr, kde sa dozvedajú o Bielych chodcoch. Krutá zima ich poriadne ošľahá a preverí. Aby prežil, Jon bude musieť zradiť svojich bratov aj za cenu vraždy.

„Zložíš o ňom pieseň?“ opýtala sa žena.
„On už má pieseň,“ odvetil muž. „Je to predsa prisľúbený princ, jeho je pieseň ľadu a ohňa.“ 

Sansa trpí všetky urážky a ponížia od svojho snúbenca, kráľa Joffreyho a hlboko vo svojom vnútri verí vo výhru svojho brata.

Arya musí začať žiť ako chlapec, len aby prežila a dostala sa čo najďalej od Lannisterovcov. Lenže oni sú všade na každom kroku.

V Branovi sa prebúdza trojoká vrana a on sám zisťuje, čo za dar vlastní a ako s ním môže prosperovať.

Po smrti svojho brata sa Stannis prehlási za právoplatného dediča a chce sa ujať koruny. Musí čeliť armáde svojho brata Renlyho a poraziť ho, ak chce pokračovať do Kráľovského prístavu.
Kto sa tam nakoniec dostane?


Dany putuje po púšti so svojím khalasarom. Tiež sa chce dostať do Kráľovského prístavu, no potrebuje lode. Lode, ktoré sa dajú kúpiť len za peniaze, ktoré Dany nemá. Potrebuje rady, odpovede na svoje otázky. 

Tyrion ako pravá ruka pomáha svojmu kráľovi synovcovi, ktorý je úplne nemožný. Má svoje pavúky, ľudí, na ktorých sa nemôže spoľahnúť. Aj za cenu svojho života bráni prístav pred nepriateľmi.

Spánok je dobrý, povedal. A knihy ešte lepšie.

Súboj kráľov dokáže, kto je pravým a najsilnejším panovníkom zo všetkých kráľovstiev.




Pri druhej knihe som mala menšie problémy. Vôbec som nemala chuť do čítania. Ako by sa tam vôbec nič nedialo v určitých častiach.

Nebavilo ma čítať z pohľadu Aryii. Ako jediná postava mi prišla, že je tam len tak aby sa rátalo a nepovedalo. No práve všetko, čo sa pri nej dialo, môže mať veľký dôsledok na budúcnosť, kto vie.

Dlhé a zbytočné opisy, preto je tá kniha taká hrubánska.

Áno, tá hrúbka. Riadne super sa mi s ňou cestovalo na intrák :D. Myslela som, že mi plece odtrhne ;D.

Tiež určite kvôli učeniu sa do školy som musela knihu odložiť a venovať sa aj iným veciam. 

Niektoré kapitoly mali strašne veľa strán, iné naopak, málinko. Niektoré kapitoly priniesli kopu informácií, ktoré ste poriadne ani nevedeli spracovať a ďalšie Vám zasa nič zmysluplné nedali. 

No určite chcem vedieť ako sa všetko ďalej vyvinie.

Inak, obrovské PLUS má u mňa autor svojou komplexnosťou. Kniha je prepracovaná do každej bodky. Nenormálne urobené mapy, rodokmene a erby. Proste wau.  

Ak ľúbite seriál, určite odporúčam prečítať si aj knihy. Objasnia Vám viac, čo sa deje, pocity postáv a určite nájdete aj pasáže, ktoré sa v seriáli neobjavili.

Nezľaknite sa tej hrúbky. Ono to nie je až také strašné. Síce písmenká sú menšie ale dá sa to v pohode zvládnuť. A maniaci to určite dajú za pár dní. Mne to síce trvalo ale to bude tým, že som sa musela učiť atď.

Ak ste fanúšikmi krvi prelievania, vraždenia, intríg a klamstiev určite si prídete na svoje.

Veľmi krásne ďakujem vydavateľstvu Tatran za poskytnutie knihy na recenziu. 

Viem, že mi to trvalo nesmierne dlho, ale posledné mesiace dala škola zabrať viac ako som predpokladala.

Knihu do svojej zbierky si môžete zakúpiť:

Súboj Kráľov 



 
Celkovo kniha nebola zlá, veď Martin píše nenormálne dobre. Lenže polka mi prišla taká o ničom. Mala som chuť skôr si pozrieť seriál. Avšak, určite to skúste, nedajte sa mnou odradiť. Mňa práveže ešte viac láka čítať knihu, keď si prečítam takéto niečo.

Ja sa napríklad idem teraz hneď pustiť do tretej knihy, lebo jednoducho, chcem vedieť ako to všetko bude pokračovať.


- Miška

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *