Má Lady Jane

by - 30.3.19

Má Lady Jane

Cynthia Handová, Brodi Ashtonová, Jodi Meadowsová 

 







žáner: fantasy/romantika
druh: jednodielovka
vydané:  2017
vydavateľstvo: fragment
čítané v: čeština


Kráľ Eduard je na konci svojej vlády. Ani len nedožitých 18 rokov a on už musí opustiť tento svet. Kto však bude vládnuť namiesto neho?  Prenechá korunu jeho najbližšej rodine a to najstaršej sestre, alebo to bude niekto úplne iný...



Eduard má najlepšiu priateľku a zároveň sesternicu Janu Greyovú, ktorej najviac zo všetkých dôveruje a rozhodne sa prenechať jej túto pozíciu, pretože verí, že ona bude tou najlepšou možnosťou a bude vládnuť rozumom. 

Jana, knihomoľka, ktorá trávi svoje dni s hlavou v knihách a číta nielen knihy, ktoré ju zabavia ale aj také, čo ju veľa naučia, či už o histórii alebo o vtedajšej situácii. No, jej krásne dni strávené pri knihách sa jej končia a ona sa musí vydať za muža, ktorého nepozná a v živote ho nevidela.


Snaží sa zistiť jeho identitu a rozhodne sa ho navštíviť, ale neúspešne. Práve je na pletkách.




Gifford je prekliaty. Noci trávi ako muž a dni ako kôň. Je jedným z Edianov. Nikto nevie prečo to nedokáže ovládať. Keď mu oznámia, že sa má oženiť s Lady Janou, vie, že jeho bezstarostné dni sú zrátané. Bude musieť stáť pri nej a očakávajú sa od neho akési povinnosti. Lenže G ju nikdy nevidel. Bojí sa ako bude vyzerať, aká bude, čo od nej očakávať.

Nadíde deň D a obaja sú prekvapení. Jana sa dozvie všetky detaily, ktoré jej boli zamlčané a zúri. Rozhodne sa navštíviť kráľa no už je neskoro. 

Spolu so smrťou prichádzajú aj novinky. Jana s Giffordom sa musia nečakane vrátiť zo svojich medových dní a čeliť udalostiam, ktoré všetko prevrátia naruby. 


Strhne sa boj o trón bez krvi prelievania a svet sa rozdelí na Edianov a Veritov. Podľa nových rozkazov z paláca sa treba zbaviť Edianov, ktorí sa premieňajú na zvieratá a všetkých ich jednoducho pozatvárať do žalára. 



Jana spoločne s manželom sa voči tomu postavia a snažia sa vrátiť všetko do normálu. Podarí sa im to proti toľkej presile? Napokon, čo sa stane s kráľovstvom?










Eduard, Jana a Gifford sú najdôležitejšie postavy, ktoré vás budú sprevádzať príbehom, ktorý otriasol Anglickom. Autorky prepísali skutočné dejiny do oveľa lepšieho formátu a takto by to malo byť aj naozaj! 

Nosiť korunu je fuška

Už začiatok knihy bol napínavý a čitateľ, v tomto prípade ja, nevedel, čo má očakávať a akým smerom sa to všetko zvrtne. Príbeh, ktorý vyzeral byť vážny sa zmenil na zábavný s kopou dobrodružstva a s prvkami fantasy. 

Manžel je tak trochu kôň

Ľudia sa premieňali na zvieratá. Najprv som si myslela, že to je riadna hlúposť, ale malo to svoje čaro a rozhodne to bolo užitočné. 

Celá kniha bola zábavná, postavy sa navzájom doťahovali a priťahovali. Nechýbal aj kúsok nebezpečenstva spoločne s chvíľkami jemnej romantiky. Tak ako som sa nasmiala a pobavila práve pri tejto knihe som sa už dávno nie.  

Veľmi sa mi páčil štýl písania. Možno to bude tým, že to písali tri autorky. Musím podotknúť, že som si vôbec nevšimla nejaké nepríjemnosti. Neviem ako to písali, no pri čítaní som si myslela, že príbeh napísal jeden človek. Vôbec mi to nerobilo problém.

Ďalej sa mi veľmi zapáčili poznámky autoriek pod udalosťami, ktoré v príbehu nastali a oni nám chceli o tom povedať buď viac alebo len vysvetliť prečo a ako sa to stalo. Veľmi veľké plus. 

Niekedy sa to zvrtne

V knihe sa nachádzalo aj množstvo fráz, ktoré boli na zamyslenie alebo na pobavenie a dej tak oživili.

Blázon sa má za múdreho, ale múdry človek o sebe vie, že je blázon.





Knihu Má Lady Jane odporúčam milovníkom jemnej fantasy a mágie v spojení s romantikou a históriou. Ak sa chcete zabaviť alebo len tak si oddýchnuť pri niečom dobrom, určite siahnite práve po tomto. Nebudete ľutovať. :)





Za skvelú knihu, ktorú som si mohla prečítať a povedať vám o nej či už prostredníctvom tejto recenzii alebo na mojom knižnom instagrame, či mojom profile na Goodreads, ďakujem skvelému kníhkupectvu PreŠkoly.sk

Túto knihu si môžete zakúpiť za skvelú cenu práve cez tento link:



Určite omrknite:







Knihu hodnotím plným počtom, pretože jej nemôžem nič vytknúť. Za mňa jedna z naj kníh mesiaca. :) ♥ 





- príjemný víkendový deň praje vaša knihomoľka Miška

P.S.: Čítate knihy aj v českom jazyku alebo si skôr počkáte na slovenský preklad? :)


You May Also Like

1 komentárov

  1. Čítam veľa kníh v češtine, pretože do slovenčiny prekladajú len malú hŕstku z nich a väčšina ma až tak nezaujme. Ale predsa mám radšej knihy v slovenčine, hoci na češtinu som sa už nejako "adaptovala"

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *