Deti cti a pomsty

by - 27.4.20

Deti cti a pomsty

Tomi Adeyemi



Pôvodný názov: Children of Virtue and Vengeance
Diel: 2.
Séria: Odkaz Orishe
Žáner: Young Adult, Fantasy
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Tatran

Zélie



Amari



Inan



Trojica, ktorá si prešla peklom a ocitla sa pred dverami vojny. Ak chcú prežiť, musia zabiť nepriateľa. Kto je však tým nepriateľom?

Zélie sa stáva náčelníčkou klanu Smrtonosi. Spoločne po boku svojho brata, Mamy Agby a Amari sa snažia poraziť nepriateľa z paláca. Je ním Inan, kráľovná, alebo niekto úplne iný?

Amari sa bezhlavo zamiluje do brata Zélie, Tzaina. Prežíva ťažké dni, pretože ju madžiovia nechcú medzi seba prijať. Predsa len je z kráľovskej rodiny, nedá sa im veriť. Musí dokázať, že je hodná dôvery.

Kráľovná predstavuje hrozbu celej ríše. Stáva sa z nej krutá vládkyňa, ktorá by najradšej všetkých pozabíjala. Snaží sa ochrániť svojho syna aj za cenu vlastnej smrti. Svoju dcéru však už dávno zo svojho srdca vyhodila a želá si jej smrť.



Keď sa naše cesty opäť pretnú, nepozdvihnem meč. Som pripravený ukončiť svoj život tvojou rukou.

Inan sa zmenil. Už to nie je podrazák, ale stáva sa z neho rozumovo zmýšľajúci chlap, ktorý sa nenechá zmanipulovať ostatnými. Verí svojmu rozumu.

Jeho láska k Zélie stále pretrváva. No dá sa mu veriť? Nie je ľahké voči tomu bojovať.

Zélie v tom má jasno. Zabiť ho a pomstiť sa za to, čo spáchal jej rodine. Dokáže to spraviť? Je dosť silná na takúto vec? Počas putovania sa dostáva bližšie k bojovníkovi Roenovi, ktorý jej začne pripomínať, čo je to láska, byť milovaný a mať priateľov.

Zitsol



Mágia ukazuje svoju obrovskú moc, dokonca, aj tí, čo proti nej bojujú sa jej nedokážu postaviť a musia jej čeliť. 


Veľmi som sa tešila na pokračovanie knihy Deti krvi a kosti. Jednotka bola pre mňa mega super.
Toto pokračovanie ma však málinko sklamalo. Očakávala som niečo veľkolepé, no asi však bude pravda, že na jednotku (knihy alebo filmu) sa málokedy zlepší ďalšia časť.

Zélie ma sklamala. Stala sa z nej povýšenecká dáma, ktorá stoj, čo stoj chce všetkých pozabíjať, len aby sa dostala na trón a mohla všetkým vládnuť. Správala sa dosť zle k Amari, ktorá od nej potrebovala len menšiu pozornosť. Inak by sa nebolo stalo to, čo sa stalo.

Amari zasa dospela. Vedela, čo má robiť, aj keď nie vždy sa jej to vyplatilo tým správnym spôsobom. Zamilovala sa, stala sa z nej bojovníčka a prestala veriť aj svojej celej rodine. Nemala nikoho blízkeho pri sebe, kto by jej pomohol, povedal jej pekného slova. Mala len Tzaina, ktorý sa na ňu neskôr tiež vykašľal, aj keď môžeme to nazvať, právom.

Inan sa vracia na scénu. Postava, ktorá všetko v prvej knihe pokazila. Práve to sa mi na tej knihe najviac páčilo. To klamstvo a potom bum. V tejto knihe sa z neho stáva iná osoba. Múdrejšia, dospelejšia. Vie, do čoho ide, vie, koho miluje, koho nenávidí. Sám sa však nechá oklamať, čo nedopadne veľmi dobre. Ako postava bol pre mňa najlepšie čítajúci.

Hnevalo ma neustále dojednávanie, zaútočime, nezaútočime, zabijeme, nezabijeme. Ja som tu vládca, ja som kráľ, nie, ja som kráľovná,...

Celú knihu ako by sa nič zaujímavé nedialo, ťažko sa mi čítalo a hlavne dlho. :/ No som si istá, keď si dám re-reading celej série bude to lepšie :).

Táto naša krásna slovenská obálka. Úplne som sa do nej zamilovala. Krásny prebal a ešte krajšie pod prebalom. Stránky, kapitoly, mapa. Och, ako úžasne táto kniha vyzerá. Láska na prvý pohľad, by som to nazvala. 


Veľmi pekne sa chcem poďakovať vydavateľstvu Tatran za poskytnutie tejto dokonalej knihy. Krásna zvonka ale aj z vnútra. Vďaka, že ste s touto sériou prišli na slovenský trh ♥.

Pohodlne z domu si môžete knihu objednať práve tu :)






Ak ste čítali jednotku, táto bude určite must-read pre vás. Dozviete sa, čo sa stalo s kráľovstvom, mágiou. Ako to skončilo medzi Inanom a Zélie, alebo neskončilo?


Knihe dávam 3,5* pretože verím, že trojka bude ešte pekne zaujímavá.



S pozdravom, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *