Fínske šťastie

by - 9.10.22


Fínske šťastie
Katja Pantzar


Pôvodný názov: The Finnish Way
Žáner: Motivačný, Náučný
Séria: -
Diel: -
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Motýľ
 

Novinárka Katja, ktorá je aj autorkou tejto knihy sa z Ameriky presťahovala do Fínska. Nebolo to jej zámerom. Najprv tam šla len pracovne a neskôr tam ostala. Tak sa jej zapáčil život v tejto severoeurópskej krajine, odkiaľ pochádzajú aj jej predkovia, že sa nevedela tohto prostredia vzdať. Tu si našla manžela, kamarátov a objavovala fínsky svet, s ktorým sa práve s nami podelila v tejto knihe. 
Autorka rozdelila knihu do niekoľkých kapitol, kde sa venuje vždy inej téme súvisiacej s fínskou kultúrou a spôsobom života. 
Desať kapitol opisuje napríklad Liečbu studenou vodou, Ako nájsť svoje sisu, Severskú stravu, Prírodnú terapiu, ale aj Dušu sauny.
Katja chce poukázať na silu fínskeho národa, ktorá spočíva v nájdení svojho sisu, ale taktiež v húževnatosti a odhodlaní dokončiť to, čo človek začal. Okrem spomínaného poukazuje na šťastnú krajinu, ktorou je Fínsko práve vďaka mnohých aspektom, spomínaných v knihe.


„Namiesto toho, aby sme hovorili: Nemôžem alebo Nedokážem, čo keby sme hovorili: Ako to môžem spraviť?“
 
 
Fínske šťastie ma zaujalo svojou chytľavou obálkou, na ktorej sú mini obrázky a krátke opisy toho, čo v knihe nájdeme. Rozhodne som rada, že som sa do tejto knihy pustila. Bolo to ako ocitnúť sa skutočne vo Fínsku a zažívať s autorkou spomínané aktivity. Cítila som sa ako keby som s ňou bola pri kúpaní sa v studenej vode, ale tiež ako keby sme sa spoločne saunovali a rozprávali. Z knihy sála príjemná atmosféra a rozhodne som sa dozvedela veľa informácií, ktoré mi dlho ostanú v pamäti. 
Katja nám prináša obraz skutočného fínskeho šťastia, ktoré je dosiahnuteľné a mohli by sme si od tejto európskej krajiny brať veľký príklad. 
Páčilo sa mi ekologické cestovanie, udržateľný spôsob života a príklad správneho stravovania, ktorým sa autorka zaoberala. 
Mrzí ma, že nie všade to takto funguje. Tu, na Slovensku, sme my, ľudia, ako roboty, ktorí nemajú nárok na poriadnu stravu a oddych. Takmer non-stop pracujeme a potom to všetko na nás padá. Stres, depresia, strach. Mali by sme si užívať moment a žiť v prítomnosti, čo častokrát nie je v tomto spôsobe života možné. 
Rozhodne je táto kniha náučnou a inšpirujúcou pre každého jedného čitateľa. Obsahuje mnoho skvelých citátov, slov, či fráz. Zoberme si z tohto života príklad a užívajme si život. Mne samotnej sa to ťažko hovorí, keď práve mám strach zo školy. Či ju zvládnem, či budem dobrou študentkou. Každý deň stres a strach, čo bude. Musím zmeniť svoj prístup, no je to ťažké. Pokúsme sa o to spoločne. Buďme šťastní!
Najviac som si užila tému saunovania, pretože milujem teplo a saunu a ten kľud a príjemnú hudbu. Relax, oddych a vypnutie svalov. Jedného dňa si saunu postavím aj ja :).
Kniha sa mi maximálne páčila, nie len esteticky ale mnoho ma priučila. Rozhodne skvelé čítanie, pri ktorom som sa cítila nadmieru príjemne. Vhodné na toto jesenné obdobie ku šálke čaju/kávy, ale aj počas čakania na prednášky v škole :). Rozhodne nebudete banovať, to mi môžete veriť.  


 
 
 
 
   Vydavateľstvu Motýľ vďačím za recenzný výtlačok tejto skvelej knihy ♥.
 
 
 

 



 
 
- nájdeš aj ty svoje "sisu"? Miška :)
























 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *