Búrka mečov 1.

by - 12.7.18

Búrka mečov 
1: Oceľ a Sneh
George R.R. Martin



 
Pôvodný názov: A Storm of Swords (Part 1)   Steel and Snow
Žáner: Fantasy
Séria: Pieseň ľadu a ohňa
Časť: 3.
Rok vydania: 2015
Čítané v: slovenčina
Vydavateľstvo: Tatran

V tretej knihe megaúspešného bestselleru zažívame hromadu nečakaných zvratov, ktoré robia túto sériu nezabudnuteľnou.

Každý chce byť jediným vládcom celého kráľovstva, no vyhrať môže len jeden. 
Všetci musia čeliť krutým bitkám, a žiaľ len jedno vojsko môže pokračovať ďalej.

Uväznený Jamie čelí skutočnému životu obyčajných ľudí. Za všetko čo kedysi napáchal dnes musí platiť. Catelyn mu ukáže, čo to znamená byť oddelený od rodiny, nevedieť či žijú, alebo umierajú v bolestiach. Ona sama trpí zo smrti najbližších a prekonáva svoj žiaľ nenávisťou. 

Tyrion zažíva zmeny nálad svojho otca a musí plniť jeho nariadenia, či sa mu to páči alebo nie. 

Sansa a Aria obe žijú odlišné životy a samy sa spoliehajú jedine na seba. Ak chcú prežiť nikomu nesmú veriť, ani len náznaky sladkého života bez bitiek.

Jon za múrom prevrátil kabát a musel sa teplejšie obliecť ak chcel prežiť. Aj keď ho to stálo veľa klamstiev, chcel dodržať svoj posledný sľub, ktorý sľúbil svojmu nadriadenému.



Samwell Tarly zabil najobávanejšiu potvoru všetkých čias a sám nevie ako sa mu podarilo nazbierať toľko odvahy. Keď však prituhne sám sa ocitá na pokraji smrti a zachrániť ho dokáže len teplo.



Daenerys zháňa vojská na dobytie Kráľovského prístavu aj keď jej pomocníkom sa to veľmi nepozdáva. Ak však chcú slúžiť Matke drakov, nemajú na výber. 



Davos, Cibuľový rytier, už nevie, v ktoré božstvo má veriť. Stále však ostáva verný svojmu kráľovi.

Ľudia zomierajú, obracajú strany, z nepriateľov sa stávajú priatelia a naopak. Toto je hra, ktorú dokážu hrať len tí najsilnejší a najprefíkanejší.
 



Tak som sa tešila na čítanie tejto ozruty až som skončila pri speed readingu. 
Nestíhala som poriadne preto som si prečítala len tie najdôležitejšie pasáže, ktoré som pokladala ja za naj. 

Tenšia kniha ako bola dvojka ale rovnako skrývala v sebe skvelé čítanie.
Dejovo aj príbehovo oveľa viac zaujímavá. Stále ma nebavili Arianine kapitoly, ale predýchavala som to. Tiež Davos nebol zaujímavý ale viem, že všetkých kapitoly budú v ďalších knihách veľmi dôležité.

Každou knihou sa utvrdzujeme v tom ako sa postavy vyvíjajú, dospievajú a čelia všemožným prekážkam.

Taktiež je dosť vidieť rozdiely čo sa týka seriálu a kníh. V knihách sa dozvedám viac o pocitoch daných postáv, o ich myšlienkach, zatiaľčo v seriály nevieme hneď povedať prečo táto postava spravila toto a tá zas tamto. 


Z celého srdca ďakujem skvelému vydavateľstvu hlavne za to, že vydali tieto knihy a tiež za to, že mi ich dali k recenzii. Ešte raz, ďakujem ♥. 




Ak sa vám páčil seriál Hra o tróny ale chcete si skrátiť čakanie na poslednú sériu, rozhodne odporúčam prečítať si knihy. Uvidíte, že to nie je to isté ako seriál ale oveľa lepšie. ;)

Ak ste o tejto sérii nepočuli ale chceli by ste si prečítať niečo super fantasy, tak rozhodne neotáľajte. :)



Tretie pokračovanie série Piesne ľadu a ohňa hodnotím na plný počet, keďže táto séria je naozaj premyslená do samej bodky. 

Čo poviete vy? Súhlasíte so mnou alebo si aj tak radšej pozriete seriál? Dajte mi vedieť :)






- Miška 
Zdroj obrázkov: pinterest; osobné


 
 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *