Príbehy na dobrú noc pre rebelky

by - 4.7.18

Príbehy na dobrú noc pre mladé rebelky
Elena Favilliová & Francesca Cavallová



Pôvodný názov: Storie della buonanotte per bambine ribelli
Žáner: -
Séria: -
Časť: -
Rok vydania: 2018
Čítané v: slovenčina
Vydavateľstvo: Albatrosmedia


Príbehy na dobrú noc pre rebelky je kniha plná skutočných príbehov rôznych známych aj neznámych osobností, ktoré dosiahli dôležité veci na svete, či v osobných životoch.

Celá kniha je zložená zo 100 príbehov a prekrásnych ilustrácii, ktoré čitateľovi predstavujú ako asi vyzeral ten človek, o ktorom práve čítame. 

Dve ilustrácie sú dokonca aj od slovenskej maliarky ♥.

Kniha poukazuje na nedocenenie ženských kvalít v minulosti, podceňovanie a  to, čo dnes je už samozrejmosť v niektorých krajinách. Zmena systému, sila žien. 






Pôvodne som plánovala čítať po jednej stránke každý večer pred spaním, lenže nedalo mi to a chcela som ísť ďalej a ďalej. Nakoniec asi po dvoch mesiacoch som tento skvost dočítala a cítim sa obohatená.

Každý jeden príbeh bol silným pripomenutím života žien, ktoré si toho museli nesmierne veľa vytrpieť alebo zomrieť veľmi mladé na choroby dnes liečiteľné. 

Myslím si, že táto kniha vôbec nie je len pre malé deti, ktoré chceme niečo priučiť ale pokojne aj pre ľudí v akomkoľvek veku.
Ja osobne som sa dozvedela toľko užitočných, dôležitých informácií a pri niektorých príbehoch som si aj uvedomila, že sme sa o týchto ženách v škole učili, aj keď sme si ich len okrajovo spomenuli. 

Táto knížočka mi veľmi pripomína encyklopédiu o feministkách, ženách, ktoré chceli dosiahnuť niečo vo svete a zmeniť tak doterajší systém.

Pre ďalšiu generáciu tieto ženy môžu byť veľkou inšpiráciou ako zmeniť svet k lepšiemu.

Vyšla už aj druhá kniha, ktorá vyzerá tiež nenormálne dobre, tak len dúfajme, že ju aj u nás preložia :3.



 


Tieto príbehy na dobrú noc by som zaradila medzi povinné čítanie pre všetkých ľudí, pretože je to veľmi poučné a písané zaujímavým spôsobom s obrázkami, ktoré určite zaujmú aj človeka, ktorý neznáša čítanie.

Ak si chcete prečítať niečo len tak pre spánkom, určite odporúčam siahnuť po týchto silných príbehoch a možno sa Vám bude o nich aj snívať ;).


Veľmi pekne ďakujem Albatrosu, že mi umožnil obohatiť sa o tieto skvelé príbehy pre rebelku ako som ja :D


 


Knihu hodnotím plným počtom aj keď si zaslúži oveľa viac. 



Ako sa Vám páčili tieto príbehy? Naučili Vás niečo, alebo ste už všetko dávno vedeli? 
Dajte mi vedieť :) 

 






-Miška


You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *