Naslouchač

by - 11.7.18

Naslouchač 
Petra Stehlíková



Pôvodný názov: Naslouchač
Žáner: Sci-fi
Séria: Naslouchač
Časť: 1.
Rok vydania: 2017
Čítané v: čeština
Vydavateľstvo: Host Brno

Kniha Naslouchač je prvou v sérií, ktorá sa začína narodením Ilana a končí sa jeho trinástimi narodeninami.

Sklenári sú ľudia, väčšinou s nejakou deformáciou, žijúci v getách v blízkosti diery. Ich životným poslaním je pracovať so sklenitom. Každý jeden sklenár musí nosiť mantiu, aby zakryl svoje telo od hlavy po päty.
Lenže Ilan sa narodil iný ako ostatní. Preto jeho životnou úlohou je už od narodenia držať veľké tajomstvo. Aby prežil, nesmie nikomu čo i len naznačiť kto vlastne je. 



Počas smrti svojho brata začne Ilan čosi počuť a jeho matka je nútená s tým niečo urobiť. 

Ilan sa dostane do rúk veľmi vzdelaného učiteľa, ktorý mu pomáha a zároveň odpovedá aj na tie najzložitejšie otázky.
Ilan sa vôbec netají svojou zvedavosťou a keď je možnosť vždy sa ho pýta.

Po rokoch príde Faja, s dôležitou úlohou, pre ktorú je Ilan vybraný a musí vytvoriť najdokonalejšiu zbraň zo sklenitu pre kapitána dvadsaťpäťky. 



Sám Ilan sa bojí o život matky a brata, preto robí čo môže. No čo sa stane po návšteve dvadsaťpäťky, o tom ani len nesníval.  




 Česká sci-fi, ktorá môže kľudne oponovať zahraničným. 

Čítanie Naslouchača som si užila plnými dúškami. Už predtým ospevovanú sériu som si nechcela nechať ujsť a keď som sa dozvedela, že Petra Stehlíková má prísť na Humbook, no tak som si povedala, že veď čo dám za prečítanie? A dobre som urobila. 

Zo začiatku  som svetu veľmi nechápala ale postupne som sa do príbehu a deju dostávala. Keď som to tak čítala, prišlo mi to akoby čítam niečo svetové, zahraničné. A potom som si ešte raz pozrela kto toto vlastne napísal a utvrdila som sa v tom, že máme dať šancu našim slovenským a českým spisovateľom.  

Veľmi sa mi páčilo aký zaujímavý svet autorka vymyslela, tiež, že to je sci-fi pretože takéto čítanie som teraz potrebovala. Niečo nesladké, a niečo z budúcnosti. Plus sa tam spomínal Paríž a ja som pred pár dňami prišla z Paríža, takže to bola milá spomienka. :3 

Tiež oceňujem vymyslenie nového slovníčka, všetkých mien, miest, vecí,... Určite to nie je ľahké a autorka sa nebála vyskúšať to, čím len všetko vylepšila.

Čítali ste Naslouchača? Čo sa vám páčilo alebo nepáčilo na tejto knihe? Dajte mi vedieť v komentároch ;)


Naslouchač je sci-fi, ktorú si chcete prečítať. 

Ak sa vám páčila séria Divergencia, či máte radi tématiku Hry o tróny, toto budete zbožňovať.
Samozrejme, ak chcete byť čo najlepšie pripravení na HumbookFest, nenechajte si ujsť práve túto knihu aby ste boli pripravení na besedu a popýtali sa čo najviac otázok.





Nesmierne ďakujem Humbooku za to, že mi vybavilo túto knihu od Host Brno ♥ 
Bez nich by som prišla o veľa.







Aj keď začiatok nebol úplne najlepší no časom sa to oveľa vylepšilo :) a podozvedali sme sa toľko vecí, že fúúú.
Takže nemôžem inak ako hodnotiť túto knihu plným počtom.

- Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *