Plameň v hmle

by - 3.11.18

Plameň v hmle


Renée Ahdiehová











Pôvodný názov: Flame in the Mist
Žáner: YA
Časť: 1.
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Cooboo
Čítané v: slovenčina







Mariko je vydaná na cestu, ktorú jej určili jej rodičia. Predali ju synovi cisára, za ktorého sa má čo nevidieť vydať. Po ceste k jej snúbencovi ju a jej konvoj nečakane prepadnú.

Zrazu Mariko ostane sama. Bez sluhov v nebezpečnom lese.

Má tušenie, kto by  ju chcel zabiť, no nevie prečo. Verí, že to bol Čierny klan. Rozhodne sa k nemu nenápadne pridať a zistiť, či to naozaj boli oni. V tom prípade sa rozhodne pomstiť seba aj svojich sluhov.


V  Čiernom klane to však vôbec nie je také, ako si to Mariko predstavovala. Všetko je úplne inak až na chlapcov, ktorí sú pomerne v jej veku. Veľmi inteligentní a smrtonostní. 
Nevedia však, kto v skutočnosti Mariko je. Príjme nové meno a novú identitu. Ukrýva sa medzi nimi.









Mariko si uvedomila ďalšiu vec. Odsúdila niečo skôr, než tomu 
 dala príležitosť ukázať sa.


Ranmaru a Ókami sa stanú jej novými priateľmi, spoločne s jej mučiteľom Renom, či kuchárom Jošim. Pri nich sa učí samostatnosti, obranyschopnosti a uvedomuje si, aké škody jej otec pácha na obyčajných ľuďoch.



"Verím, že hviezdy sú zoradené tak, aby sa duše mohli nájsť. Či už sú predurčené, aby sa milovali, alebo sa ešte len uvidí."
 


V Čiernom klane nachádza lásku, jej spriaznenú dušu, ktorá je oveľa silnejšia a prekoná aj to najhoršie. No nie vždy. 

No Mariko neostane nepovšimnutá. Jej brat - Drak z Kai - sa ju rozhodne hľadať. Neverí rečiam o jej smrti, jednoducho cíti, že je stále niekde tu.

Kto však skutočne prahne po jej smrti? A prečo? 







Keď Mariko otvorila oči, stretli sa im pohľady a ona videla nočnú oblohu plnú hviezd.


Veľmi sa mi páčil námet s Geišami, s celým prostredím a čajovňami. Ako si vlastne oni uctievajú čaje. :3 Konečne nie káva ale aj čajíčkari ako ja si nájdu to svoje :D.

Mariko ako hlavná postava sa mi veľmi pozdávala. Bola sebavedomá, nenechala sa utláčať ani odradiť. Šla si za svojím aj keď musela preto niečo obetovať. 
Niekedy ma však štvalo jej správanie, či rýchle sa zamilovanie. Ako od nenávisti dokáže človek rýchlo prejsť k láske.

Čierny klan bol pecka. Ich sila, jednotnosť, viera v seba, či odhodlanosť má môj obdiv.
Ranmaru a Ókami sú skvelé postavy, ktoré mi hneď padli do oka. Aj keď som im mala chuť dať jemný preplesk.

Mariko sa v celom príbehu snažila prísť na to, kto pozabíjal jej konvoj, no niekedy som si myslela, že jej to je vlastne jedno a nezistila nič. 

Na druhej strane však jej brat, ten bol rozhodný spraviť všetko len aby svoju sestru našiel. Dokonca sa spojil aj s ľuďmi, ktorým veľmi neveril, no nemal na výber.

Potom tu bol jej snúbenec?! Úprimne, nevedela som aké pocity mám z neho. Najprv také neutrálne ale teraz ho asi neznášam. Bléuh.

O jej rodičoch radšej pomlčím. Ich postavy sa tam veľmi neobjavovali. Ale aby vôbec nehľadali svoju dcéru? O tom niečo svedčí.

No inak milá romantická zápletka, aj keď neviem, ako k tomu celému vlastne došlo.




Plameň v hlme je pre teba, ak máš rád/a bitku, dobrodružstvá, pátranie po vrahoch spojené s romantikou.

Ak však nemáš rád krv, radšej do Plameňa v hmle nevstupuj. Neočakávaj ani princeznovský štýl, no skôr kimono so smrtiacou palicou.




Ďakujem krásne vydavateľstvu Albatrosmedia , že práve túto knihu sa rozhodli vydať a nám ta rozšírili fantázijnu časť čitateľského mozgu.

Ďakujem za recenzný výtlačok a možnosť prečítať si túto skvelú knihu. ♥







Neviem sa rozhodnúť, či sa mi od autorky páči viac táto séria ale Wrath & the Dawn :/.

Ale asi to bude skôr práve toto.

Názor si utvorte vy sami a dajte mi vedieť.

Za mňa sú to tentoraz 4♥.









-  Miška






You May Also Like

2 komentárov

  1. Táto tvoja veta presne vystihla moje dojmy z ich vzťahu: "No inak milá romantická zápletka, aj keď neviem, ako k tomu celému vlastne došlo." Do polovičky tam bolo pekne budované napätie a potom sa zrazu vyparilo a hrdinovia sa do seba hneď zamilovali. Toto som akosi nevedela predýchať, že to autorka takto pokazila.

    Na celej knihe sa mi najviac páčila iba hlavná hrdinka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže nie som sama, kto to takto cítil. Škoda, kto vie, či dvojka bude lepšia. :) Siahneš po nej, alebo skôr nie? :)

      Odstrániť

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *