Eliza a more príšer

by - 4.9.19

Eliza a more príšer

Francesca Zappia



Žáner: Young Adult
Druh: Jednodielovka
Vydané v: CooBoo
Rok vydania: 2019
Čítané v: slovenčina






Eliza Mirková je príliš veľká introvertka, ktorá nemá veľa kamarátov. Jej najlepšími priateľmi sú online ľudia, žijúci od nej veľmi ďaleko. V skutočnom svete ju takmer nikto nepozná, no v tom virtuálnom je z nej najväčšia hviezda pod menom LadyConstellation.

Eliza píše komiks More príšer. Čítajú ho ľudia takmer po celom svete. No nikto nevie, kto ho píše. Eliza vystupuje anonymne. Na fóre sa jej však páči jeden chlapec, ktorého identitu tiež nepozná.

O pár dní do školy prichádza nový žiak. Eliza sa stáva jeho spolužiačkou a po čase sa medzi nimi začína tvoriť aj iné puto. 



Zisťujú, že majú spoločné záľuby a navzájom sa dokážu pochopiť. Práve Eliza sa veľmi nestretáva s druhými, no Wallace jej ukazuje svet jeho očami.



Ako mu však má povedať, že ona je tá slávna spisovateľka komiksu, ktorého veľkým fanúšikom je práve Wallace? Ako mu to povedať, aby ju pritom stále mal rád a nebral ju ako pani spisovateľku?

Rodičia Elizu veľmi nechápu. Chcú aby s nimi trávila viac času, no ona nemá čas na rodinu. Venuje sa virtuálnemu svetu a jej kamarátom, ktorých nikdy v skutočnosti nestretla. 

Čo čert nechcel, na svetlo sveta sa dostane skutočné meno LadyConstellation.




Ako sa s tým Eliza popasuje? A čo na to Wallace? 





Musím sa priznať, na knihu som sa veľmi čítala pretože som z každej strany počúvala samé chvály. No ja som sa akosi v knihe nenašla. 

Bolo to krásne spracované dielo, čo sa grafiky a kresieb a fóra týka. No príbeh, asi som čakala viac.

Eliza bola zaujímavá postava. Pripomínala mi dnešných mladých ľudí, ktorí veľa času trávia práve pred telkou, počítačom, mobilom. Len máloktorí siahnu po knihe, či trávia svoj čas s rodinou. Iste, to, čo robíte je určite dôležité, no nesmieme zabúdať aj na iné veci. Priatelia, rodičia, súrodenci. Svet sa netočí len okolo vás. Áno, každý z nás je jedinečný človek, no musíme častokrát robiť aj iné rozhodnutia. 

Eliza počas príbehu dospievala, uvedomovala si dôležitosť života. Trpela, no nemala prečo.

Komiks som troška nepochopila. Možno, že ja som nechápavá, no neprišla som tomu na chuť. Kresby boli krásne, len som nevedela ako to zaradom ide, ani vlastne o čo tam ide. No nevadí. 

K prekladu. Som troška sklamaná. Slová ako GYMKO? HEJŽE? Netvrdím, že to je zle, len mi to trhalo oči. Ale inak veľmi dobre. :)



Veľmi sa mi páčil vzťah medzi súrodencami. Možno by si človek myslel, že nie sú medzi sebou vôbec pozorní, no opak je pravdou. Súrodenci majú silné puto. 

Tiež rodičia. Najradšej by sme boli keby nás nechajú na pokoji, ale bez nich by sme neboli tam, kde sme. Mali by sme im byť vďační, za to všetko čo pre nás robia. Či už je to zlé alebo dobré. Oni nám nechcú zle, len my to tak berieme.


Eliza a more príšer je kniha pre všetkých geekov, milovníkov komiksov a jednoznačne je to kniha, ktorú rýchlo zhltnete. 
Krásne obohatená, grafika, štýl. Veľmi pekné, nie len na čítanie, ale aj na pozeranie. Príbeh Elizy nesie posolstvo nie len pre mládež. Možno sa sami v tomto nájdete.


Eliza a more príšer na Slovenskom knižnom trhu uzrela svetlo sveta vďaka skvelému vydavateľstvu Albatrosmedia.sk a ich oddeleniu CooBoo.

Ďakujem krásne za sponzorovanie a teda za recenzný výtlačok. 

Knihu si môžete objednať jednoducho tu:

 



Knihu hodnotím 4* hlavne vďaka spomínanému krásnemu grafickému stvárneniu knihy.

Ako sa Vám páčila táto kniha?
Zaujala tých z Vás, ktorí ste ju ešte nečítali?



-krásny deň prajem, Miška


You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *