Bez hanby o ohanbí

by - 1.6.20

Bez hanby o ohanbí

Nina Brochmann
Ellen Stokken Dahl



Pôvodný názov: The Wonder Down Under
Žáner: Medicína
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: Slovart



Kniha určená pre ženy akéhokoľvek vekového zastúpenia, ktorej hlavným poslaním je objasniť mnoho faktov, skutočností a pozrieť sa na mýtusy verzus pravdu.

Informovanosť ohľadom ženského tela je dnes nutnosťou. Mnoho mladých dievčat ani len netuší prečo majú menštruáciu, čo sa deje počas dospievania, na čo slúži hormonálna antikoncepcia, alebo či je vôbec taká ako o nej hovoria.

Autorky sa zamerali na najviac kladené otázky, ktoré dostávali a z tých otázok spravili knihu, ktorú dnes držíme v rukách.

Bez hanby o ohanbí obsahuje kapitoly ako napríklad Genitálie, Antikoncepcia, Milovanie ako aj iné problémy.

Nie je náhradou návštevy u doktora ale pomôckou ako sa chrániť a dozvedieť čo najviac vecí.




Do tejto knihy som sa dlhšiu dobu odhodlávala pustiť. Prvá vlna ma veľmi nenadchla, no keď prišlo druhé vydanie, vedela som, že si knihu chcem prečítať. Dokonca aj kamarátky ju čítali, no tak teda neostanem bez toho ani ja.

Príjemná ženská obálka lahodiaca očiam ale aj duši.

Nie som zástankyňou takéhoto typu literatúry, ale chcela som zmenu po nekonečnom čítaní Young Adult kníh. Bola som veľmi milo prekvapená ako ma kniha chytila.

Nebol to odborný text aký by ste našli v učebniciach o medicíne, ale jednoduchšie vysvetlené zložité veci. Dozvedela som sa veľa informácií, o ktorých som vôbec netušila, alebo som sa jednoducho bála opýtať gynekológa, či iných ľudí.
Ide o tému, ktorá sa nie často, respektíve vôbec na verejnosti nespomína, no je to niečo, na čo by sme rozhodne nemali zabúdať a hlavne nemali by sme sa hanbiť. Sme ženy a toto je súčasťou nás.

Nebuďte zhnusené, budete prekvapené :).





Bez hanby o ohanbí odporúčam všetkým dievčatám, ktoré majú otázky a boja sa na ne opýtať gynekológa alebo gynekologičky. Kniha vám osvetlí niekoľko dôležitých vecí, no určite nie je náhradou gynekologickej návštevy. Ak vás niečo trápi nebojte sa na to opýtať. Odborný názor je dôležitý a lepšie je keď odhalíte prípadné zdravotné problémy v skoršom čase ako keď už bude neskoro :).

Nezabúdajte minimálne raz do roka ísť na gynekologickú návštevu. Nie je to nič trápne a nemali by ste sa cítiť zle, práve naopak. Dbajte o svoje zdravie.




Za super recenzný výtlačok ďakujem krásne internetové kníhkupectvu PreSkoly.sk

Prikladám vám link, kde si knihu zakúpite za skvelú cenu, nekecám:




Knihe dávam plný počet. Nič menej si nezaslúži :)
- dávajte si na seba pozor, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *