Kroniky prachu

by - 23.6.21

 

Kroniky prachu
Lin Rina

 

Pôvodný názov: Animant Crumb's Staubchronik
Žáner: Historický, romantický
Séria: Animant 
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: CooBoo
 
Animant miluje čítanie kníh a najradšej by trávila čas len s nimi. Nezaujíma ju, že má vek vhodný na vydaj a ani spoločnosť ju veľmi neláka. 
Jej strýko však príde s nečakanou ponukou, ktorá padne mladej Animant vhod. Rozhodne sa odísť do Londýna, kde bude mesiac pracovať ako asistentka v knižnici. Jediným problémom je pán Reed, knihovník. Arogantný, úprimný mladý chlap, na ktorého nikto nevie nájsť pekné slovo.

Animant to však vôbec neodradí. Práca snov je na dosah, aj keď v tej dobe veľa žien nepracuje. Okrem toho do knižnice môžu vstúpiť len muži, ženám to je zakázané. 
 


Práca ju začína baviť a rada objavuje nové kúty knižnice. Sama je však dosť tvrdohlavá a rozhodne si neberie servítku pred ústa. Na mladú dámu v tej dobe sa to veľmi nehodí ale Ani to je úplne jedno. 

V Londýne však spoznáva mladíka, ktorý jej padne do oka. No nie je to ten pocit zamilovanosti, o ktorom sa všade píše. V novom meste sa dostáva bližšie aj k svojmu bratovi, ktorý tam študuje. 
Veci sa skomplikujú a Ani musí riešiť všelijaké problémy. Či už rodinné, pracovné alebo kamarátske. Nič ju však neodradí a rada pomôže, ak môže. 

Nečakane sa jej do srdca dostáva istá osoba, ktorá ju aj nenormálne vytáča. Nevie, či jej pocity sú správne, alebo to je len klam. Najviac ju štve, že nevie, či jej láska je opätovaná. 
 


Rozhodnete sa s ňou ponoriť do obrovskej knižnice plnej príbehov?
 
 
 
Táto kniha ma zlákala zaujímavým názvom ako aj krásnou jemnou obálkou. Môj prvý dojem bol, že ide o akúsi fantasy knihu, veď predsa názov Kroniky prachu aspoň pre mňa tak znel. Haha, dobre som sa dala oklamať :D.

Jedná sa o historicko romantický príbeh, kde hlavná hrdinka Animant sa nebojí ničoho a so všetkým si vie poradiť, okrem jej vlastného srdca. 
A potom je tu pán Reed. Postava, ktorá je celý príbeh dosť arogantná a najradšej by dni trávil sám. 

Zo začiatku to bolo veľmi zaujímavé čítanie, no neskôr ma to začínalo nudiť. Nedialo sa nič extra zaujímavé a priznávam, musela som stránky pretáčať a čítala som len priamu reč. Povedala by som, že sa tam opakovali dni, každé ráno pozdravy, v robote stále to isté. Čo sa mi však páčilo, tak to určite názvy kapitol, ktoré opisovali, čo sa v danej kapitole odohrá. Niekedy to aj stačilo a nemusela som si celú kapitolu ani prečítať :D. Okej, možno to znie zle, no pre mňa to bolo až príliš dlhé a viem si predstaviť, že by som ten čas strávila pri niečom lepšom. 
Koniec zasa prišiel akosi rýchlo, myslela som, že ho kúsok ponaťahuje, alebo také niečo a nie že mu hneď vbehne do náručia. 

Musím ale podotknúť, že kniha sa zameriavala na feminizmus, chcela dostať ženy a ich hlas do popredia. Takisto autorka nás podnecuje, aby sme sa nebáli vysloviť svoje názory a myšlienky.
 

  
Veľká vďaka patrí vydavateľstvu Albatrosmedia.sk
 

Prikladám link, kde si Kroniky prachu môžete kúpiť: 



Kroniky prachu




 
Kroniky prachu odporúčam, ak máte radi pomalú historickú romantiku a nenáročné, ale za to dlhšie čítanie. Myslím si, že táto kniha je vhodná skôr pre mladšie čitateľky 13+ :). 

 


 
- príjemné letné dni strávené s knihou, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *