V okamihu

by - 12.10.21


V okamihu
Suzanne Redfearnová


Pôvodný názov: In An Instant
Žáner: Young Adult
Typ: jednodielovka
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Tatran
 
Finn so svojou rodinou, priateľmi a najlepšou kamoškou sa rozhodli absolvovať spoločný výlet. Krásne zasnežené hory, zima a belasí sneh lákajú na lyžovačku. Všetci sa tešia na chvíľu oddychu až kým sa nestane niečo katastrofálne. Havária zmení a navždy poznačí životy všetkých jedenástich ľudí.
 
Príbeh rozpráva Finn, ktorá nahliada do myslí všetkých zúčastnených osôb, a teda ona jediná vie, čo je pravda. 
 
Nikto si presne nepamätá, čo sa skutočne udialo. Poniektorí dostali šok a pamätajú si len útržky. Prečo niektorí odišli? Čo sa s nimi stalo? Kam sa im podarilo až zájsť? 
 
Súrne potrebujú pomoc, medzi nimi sú aj vážne zranení, dlhšie ako jednu noc neprežijú. Ďalší z posádky odídu, aby mohli chytiť signál a privolať záchranárov. Podarí sa im to, alebo ich pohltí krutá zima? 
 
Práve tu sa ukazujú skutočné tváre ľudí. Kto komu pomôže a kto koho zradí? Kto sa obetuje a na svoj úkor radšej pomôže? 
 
Pravda vždy vypláva na povrch, preto netreba klamať ako aj v tomto prípade.  
 
 
Po knihe V okamihu som siahla na základe anotácia, ktorá sa mi zdala veľmi zaujímavá a chcela som sa dozvedieť o tomto príbehu viac. Som šťastná, že som sa tak nakoniec rozhodla. 
 
Tento príbeh je jedna silná, romantická a skutočná záležitosť.  Hlavnou postavou je Finn, ktorá nabáda ostatných aby sa skutočne nad sebou zamysleli a uvedomili si, čo sa stalo. 

Nesmú sa opúšťať ale ďalej žiť a nájsť krásu v tom škaredom. 

Mne sa veľmi páčil tento príbeh. Máme možnosť čítať o jednej udalosti z viacerých "pohľadov" a zistiť tak, čo sa udialo a stále sa deje. Ako sa cítia všetky postavy a ako sa zmierujú s tým, čo sa stalo. 

Tento príbeh nie je krásny, on je silný, dojemný, tragický, skutočný ale zároveň nádherný. Úžasne napísané, nenudila som sa ani len malú chvíľku. Musela som pokračovať, čítať aj na úkor toho, ako ma boleli oči, či hlava. Nevedela som však odolať. Chcela som vedieť ako sa toto celé ukončí a čo bude ďalej s postavami. 

Bolo vidieť ako sa postavy vyvíjajú, ich osobnosti, charaktery, ale aj zmena k dobrému, či zlému. Snažila som sa pochopiť správanie ich všetkých, no niekedy to bolo naozaj ťažké. Je pochopiteľné, že každý uprednostní sám seba pred všetkými, nuž, mali by sme sa nad sebou zamyslieť.
 

 Ďakujem krásne vydavateľstvu Tatran ako za recenzný výtlačok, tak aj za všetky krásne knihy, ktoré vydávate.
 

Cez link nižšie si môžete zakúpiť túto skvelú knihu:



V okamihu



 



 
V okamihu odporúčam každému človeku, aby sme pochopili, že nemôžeme myslieť len na seba, ale keď treba musíme pomôcť. Ak si chcete oddýchnuť, zamilovať sa, ale aj si pritom mierne poplakať, táto kniha je tu pre vás a čaká, kým ju otvoríte.

 
 
- všetko sa môže zmeniť v jednom jedinom okamihu, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *