Bridgerton: Vikomt, ktorý ma miloval

by - 19.10.21

Vikomt, ktorý ma miloval

Julia Quinnová
 

Pôvodný názov: The Viscount Who Loved Me
Žáner: Romantika, Beletria
Typ: nezáväzné pokračovanie
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Pandora
 
 
    Lovecká sezóna sa aj v roku 1814 stáva hlavnou témou spoločenských novín Lady Whistledownovej. Tentokrát sa snažia oženiť prvorodeného Bridgertona, Anthonyho. On nie je typ na ženenie, no keď si uvedomí, že má už predsa len dosť vysoký vek, je čas sa usadiť a spraviť rodine, hlavne matke, radosť. 
 
    On sám sa rozhodol, že tento rok si vyberie za manželku klenot sezóny, ktorý prestavuje mladá Edwina Sheffieldová. Ona síce nepochádza z bohatej rodiny, ale rozhodne jej krása a láskavosť svedčia o jej pôvabe a ženskosti, čo sa nedá povedať o jej sestre. Kate Sheffieldová je tiež jednou z debutantiek tejto sezóny, avšak nijako nevyniká. Nie je vôbec krásna, ale za to veľa rozpráva. Je to však silná žena a netúži si nájsť manžela. Obe majú krásny sesterský vzťah a to aj vzhľadom k tomu, že nemajú spoločnú matku. Mary je Katina nevlastná matka, ale ich vzťah je ukážkový. Obe si vážia jedna druhú a Kate ju berie ako za svoju vlastnú matku. Mary je srdečná žena, ktorá obe svoje dcéry miluje rovnako a nerobí medzi nimi žiadne rozdiely. 
 
    Práve toto sa mi na celom príbehu páčilo asi najviac. To, že nevlastná matka nie je zobrazovaná ako "macocha", ale ako osobnosť, ktorá sa s láskou celého srdca stará o obidve. 
 
    Anthonyho poznáme najmä zo seriálu ako dosť veľkého záletníka, ktorý si rád užíva. Hlavne s talianskou sopranistkou Mariou Rossovou.
 
    Chce sa dostať čo najbližšie ku klenotu sezóny, no musí najprv o tom presvedčiť jej sestru, Kate. To je jedna z podmienok, ktorú si stanovila Edwina. Anthony nezaháľa a snaží sa urobiť dojem na Kate, avšak márne. Ona ho už od prvého počutia neznáša. Arogantný, neokrôchaný, záletník a pritom sa tvári ako neviniatko. Toto si myslí o vikomtovi Bridgertonovi.
 
    Čo osud (ne)chcel, stáva sa, že spolu trávia čím ďalej, tým viac času a navzájom sa spoznávajú. Obaja prichádzajú na to, že nie sú až takí hrozní, ako si to o sebe navzájom mysleli. 
 
    Čo ma však dosť štvalo bolo, že takmer neustále Anthony spomínal aká nie je Kate krásna ani pôvabná ako jej sestra. Došľaka, ale to nie je všetko len o kráse, pravda? Ide o to, čo máme v hlave, v srdci, akí sme vnútri. Na čo nám je pekná škrupinka, keď vnútri sa nič nenachádza? Aspoň moja mienka. Samozrejme, že si to Anthony neskôr uvedomil... .
 
 
Tu môžete vidieť ukážku z pripravovaného seriálu na Netflixe a nižšie herecké obsadenie hlavných postáv:
 
 
 

 
    Nastane osudová chýba a Anthony je pristihnutý s Kate. Nemajú na výber a musia sa zosobášiť. Sprvu nie sú z toho nadšení, nuž, čo majú robiť. 
 
    Ich manželstvo nie je založené na láske a tak to má aj zostať. Dohodli sa, že neprepadnú citom. Láska si však nevyberá. 
 
    Životy ich oboch sú zahalené rúškom tajomna. On neche nikomu prezradiť, čo ho trápi a ona nevie, prečo sa jej od istého momentu sprotivili silné búrky. 
 
    Príde na to Kate? Alebo to ostane tajomstvom? Prezradí Anthony, čo ho celé roky sužuje? A ako sa vyrovná Edwina s tým, že sestra si berie jej nápadníka? 
 
    Odpovede na všetky otázky a ešte viac nájdete v knihe. 
 
 
 
 
     
    Do pokračovania série Bridgerton som sa rozhodla vďaka seriálu, ktorý som si extrémne obľúbila. Prvú knihu som prečítala a vravím si, že sa musím pustiť aj do dvojky. Našťastie sa mi to podarilo, vďaka kníhkupectvu Gorila.sk ♥. Okrem toho ma ešte navnadili skvelé recenzie a ohlasy, že dvojka je niektorých najlepšou časťou z celej série.
 
    Anthonyho som v seriáli veľmi nemusela, no priznám sa, že práve v tejto knihe som si ho dosť obľúbila. Neviem, či sa nestane mojou obľúbenou postavou z celej rodiny Bridgertonovcov. Jeho ochota a odvážnosť postarať sa o celú jeho rodinu bola silným gestom. Ujal sa toho ako mladý a nikto mu nepomáhal. Stal sa druhým otcom a vzorom pre jeho súrodencov. Aj keď zo začiatku vyzerá ako nepríjemný človek, on len v skutočnosti chráni, čo je jeho - rodinu. Aby sa im nič zlé nestalo a aby žili šťastne. Na seba tak trochu zabúda, čo mu Kate dá patrične najavo. 
 
    Ďalej oceňujem krásne zobrazený súrodenecký vzťah. Mohli by sme sa niektorí práve ním inšpirovať a tak sa aj správať :).  
 
    Táto kniha bola naozaj krásna. Príjemne sa čítala aj keď ako hovorím, niekedy som mala chuť Anthonyho zaškrtiť za tie jeho myšlienky. 
 
    Kate bola zasa jeho opakom. Príjemná, rozumná a vedela odlíšiť ilúziu od skutočnosti. 
 
    Čo ma však štvalo a kazilo mi čítateľský zážitok, tak to bola zlá voľba slov pri prekladní. Ale musím uznať, že tých chýb tam bolo menej ako pri jednotke, takže také plus, mínus.  
 
Sem vám prikladám aj ukážku z pripravovaného seriálu :) 
 

 


 
 Za recenzný výtlačok ďakujem krásne kníhkupectvu Gorila.sk.
 

Prikladám link, kde si tento svetový bestseller môžete kúpiť: 



Vikomt, ktorý ma miloval



Knihy ZĽAVOVÉ KÓDY ✔️ —7€ ✔️ —95% ⇒ Platné 2021!
 

 
    Ak ste čítali Vojvoda a ja, myslím, že vás nemusím presviedčať k čítaniu. Ak ste však jednotku nečítali, vôbec to nevadí, knihy na seba nejako extra nenadväzujú :). 
    Počas čítania si oddýchnete, zasmejete sa a zaľúbite sa. 
 
 
 


- nechajte sa uniesť láskou, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *