Upírska akadémia

by - 17.2.22


Upírska akadémia
Richelle Mead

 

Pôvodný názov: Vampire Academy
Žáner: Fantasy
Typ: séria
Časť: 1.
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Slovart
 
 
Na upírskej akadémii sa to hemží mladými upírmi, dampírmi ale aj strigojmi. 
Rose je dampírka. Jej úlohou je cvičiť a stať sa strážkyňou pre budúceho vyvoleného upíra. Jej odvaha, sebavedomie a oddanosť sú nákazlivé. Toto dievča nemá strach z ničoho a bezhlavo sa pustí do tej najlepšej párty, pričom nesmie chýbať alkohol, sexi chlapci a poriadna zábava. Svoj doterajší život ale prehodnotí po nehode. Dáva si väčší pozor na to, čo sa o nej šíri a z neustrážiteľnej Rose sa stáva žena s rozumným myslením a ostražitosťou.
Jej najlepšou priateľkou už od detstva je Lissa. Upírka kráľovského pôvodu, ktorá je presným opakom Rose. Jemná, milá dievčina, snažiaca sa reprezentovať meno jej rodu. Jej život sa nakomplet zmení, keď obidve s Rose zažijú nepríjemnú udalosť. Rose tak neostane nikto, len jej najvernejšia kamarátka. 
Po úteku z akadémie, ktorý netrval dlho sa obe nasilu vracajú späť na akademickú pôdu. Ich školský život nie je taký, aký ho po sebe obidve zanechali. Na škole ich nikto poriadne nemá rád, obe sú ohovárané, šíria sa všelijaké klebety a obe musia dodržiavať stanovené pravidlá.
Rose začne extrémne viac cvičiť so sexi učiteľom Dimitrim a Lissa sa začína špecializovať. Všetci upíri majú istý druh mágie, na ktorú sa upnú a z nej čerpajú moc. Lissa však stále neobjavila tú svoju.
Nepríjemné dni medzi bytosťami, ktoré ich nemajú v láske a ukazujú na ne, kade sa pohnú znepríjemnujú aj škaredé udalosti. Na Lissu číha zlo z každej strany a Rose to veľmi dobre cíti, no nevie si s tým rady.
Lisse sa snaží niekto ublížiť, kto to však môže byť? A hlavne, prečo? Ona nikomu neublížila, a predsa...
 
Ak si dovolím milovať ťa, nehodím sa pred ňu, ale pred teba.

O tejto knihe som počula samé dobré chvály a rozhodla som sa tiež nazrieť do sveta upírskej akadémie, kde niečo nie je s kostolným poriadkom. 
Úplne na začiatku som bola ohúrená prenádhernou novou brožovanou väzbou a čiernymi stránkami (z vonkajšej strany), tomuto sa hovorí skutočná knižná dokonalosť. Ďalšou skvelou vecou je samotný príbeh.
Postavu Rose som si zamilovala. Spočiatku bezstarostné mladé dievča, ktoré miluje pozornosť, chalanov, dobrý alkohol a párty sa behom nečakanej chvíle mení na dievča s racionálnym zmýšľaním, ktorej hlavnou úlohou je postarať sa o bezpečie svojej najlepšej priateľky Lissy. Rose bola drzá, čo na srdci to na jazyku, no mne sa to veľmi páčilo. Lissa, tá sa mi už páčila troška menej. Viem, že jej správanie súviselo aj s niečím iným (nejdem prezrádzať s čím), no aj tak mi prišla taká zvláštna. Verím však, že sa to v ďalších častiach zmení. Na druhej strane som hrozne podporovala jej vzťah s (tiež nejdem prezrádzať :P). Oni boli spolu takí zlatí, chutní a všetko. Rose a.k.a. badass hrdinka sa zamilovala do jej učiteľa, ktorý síce je starší o 7 rokov (a presne o toľko rokov je odomňa starší aj môj priateľ, takže don't worry Rose, on si na teba počká, kým dospeješ, aspoň dúfam :D) a on ju tiež chce, ale vie, že to nie je správne. Chvíle, venované tomuto páriku ma úplne odrovnali a cítila som, že toto k niečomu speje. 
 
Celkovo táto kniha je jeden veľký skvost. Nie je to otrepaná, nie je to umelé. Veľmi čitateľné, plné napätia a nečakaných okamihov. Ja som kedysi dávno videla film a až teraz som si prečítala knihu. Troška ma mrzí, že som knihy nečítala skôr ako som videla film, ale nevadí. Teraz sa však na obrazovky má dostať novo nakrútený seriál. Myslím, že sa máme na čo tešiť a hlavne, prečítajme si túto sériu skôr, ako uvidíme seriál, pretože tento príbeh z upírskej pôdy má taký skvelý vibe, nebudete sa vedieť od neho odtrhnúť, to vám garantujem ;).
 

 
 
 

  
Veľké ďakujem patrí vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku ♥
Tiež ďakujem za túto prenádhernú väzbu!
 

Prikladám link, kde si tento bestseller môžete kúpiť v krásnej brožovanej väzbe:

Upírska akadémia


 




 
Upírsku akadémiu Ti odporúčam prečítať, ak zbožňuješ knihy/seriály/filmy o upíroch. Táto kniha sa Ti rozhodne bude páčiť. Tiež ak chceš spoznať zaujímavé postavy, do ktorých sa rozhodne zamiluješ. Táto dokonalá kniha s ešte dokonalejšou väzbou nezmie chýbať v žiadnej knižnici. Skvelá fantasy s romantickou linkou, ukrývajúca mnoho tajomstiev, čaká len na Teba.

 
 

- pozor na strigojov, Vaša Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *