Rozhovor s Katarínou Šimkovou

by - 29.9.18


   Rohovor s Katarínou Šimkovou

Neviete o kom je reč? Ale radi by ste to zistili? Tak čítajte ďalej. Ja vám len v skratke poviem, že ide o novú spisovateľku Katku Šimkovú, ktorá len prednedávnom vydala knihu (NE)ZADANÁ.

 





    1. Na úvod, možno nie všetci Vás poznajú. Ako by ste pár vetami charakterizovali samú seba?

Katka: Na úvod, prosím ťa tikaj mi! (smiech)
A kto som? Šialený blázon! (znova smiech). V ktorom sa ukrýva milovníčka prírody, kníh, cestovania, bláznivého života, adrenalínu, zábavy, dobrého vína  a smiechu! Som žena s veľkými ideálmi, ktoré ma nakopávajú vpred a pomáhajú mi vyhnať stereotyp zo života. Snažím sa stále napredovať, posúvať hranice, vlastne vytvoriť si život bez hraníc, a robiť to, čo milujem. Písať!
Som veľmi empatická a rada pomáham druhým.
Nekontrolovateľné záchvaty smiechu a vášeň to sú body č.1 a č.2 v mojom „daily task list“. Obdivujem záhady, mystériu a prikláňam sa k spirituálnemu životu... Stačí či ešte niečo chceš o mne vedieť? (smiech)

2.  Prečo si sa rozhodla napísať a vydať knihu „(NE)ZADANÁ“? Viem, že si ju vydávala z vlastných finančných prostriedkov. Bolo to pre teba ťažšie ako si si myslela, alebo si vedela do čoho ideš?

Katka: Knihu som napísala pre ženy, ktoré prežívajú niečo podobné ako v príbehu, no tak isto, aby si ženy konečne uvedomili svoju JEDINEČNOSŤ! Ženskosť a silu. Viem, že tu máme veľa feministiek, ale chcem im trošku oponovať. My ženy máme milovať, byť vášnivé a silné po psychickej stránke. Neexistuje nič také ako: „Zvládneme to bez mužov!“ Začali sme „lásku“ vypúšťať zo svojich životov a od mužov preberať fyzickú silu. Paradoxom je, že túžime byť milované, no nedokážeme milovať ani samú seba. Táto kniha  má ukázať všetky strany ženy a to, čo sme pre „lásku“, tú skutočnú či klamlivú, ochotné vydržať, urobiť, a cítiť. Dokonca byť aj úplne bez sebavedomia. Knihu som sa rozhodla vydať hlavne preto, pretože verím, že ženám i mužom dodá odhodlanie a silu konečne niečo v živote zmeniť!
Prvotne som oslovila pár vydavateľstiev, ale vesmír to chcel inak... Vzdala som to s pocitom smútku, že asi nie som dobrá spisovateľka a mala som len naivný sen. No potom som si uvedomila, že o tom snívam od malička. Milujem pocit, keď sa zahĺbim do písania. To som jednoducho ja. Vtedy som sama sebou... (rozplakala sa)
Takže som si knihu vydala za svoje náklady, nech to stojí, čo to stojí. Nemala som ani poňatia do čoho idem, kde mám začať, čo všetko budem na to potrebovať, a kde knihu vôbec dať tlačiť. Nasledujúce kroky boli dosť chaotické, keďže som netušila, čo ma čaká, no mala som vedľa seba úžasnú oporu, takže po pár dlhých týždňoch bola kniha na svete. Bola to určite skvelá skúsenosť a som rada, že som to nakoniec nevzdala úplne, a skúsila to ešte raz.

3. Počas čítania som tŕpla s hlavnou postavou, bála som sa o ňu, smiala, užívala. Veľmi silný príbeh. Povedala by som, že nesie posolstvo pre každého z nás. Pomáhal ti počas písania niekto, kto ťa posúval vpred, či možno motivoval?

Katka: Najskôr by som chcela povedať, že kniha je inšpirovaná podľa skutočného príbehu, takže osoba, ktorá mi „pomáhala“ s knihou, bola vlastne osoba, ktorá si to všetko prežila. Sadli sme si na kávu...na desať káv...kde mi vyrozprávala svoj príbeh a ja som sa rozhodla, že o tom napíšem, a ona súhlasila.
Pri zrode knihy ma najviac motivoval môj najlepší kamarát, ktorý navrhol aj obálku knihy. Bol pri mne počas toho, keď som to vzdala a pomohol mi postaviť sa znovu na nohy, takže som mu veľmi vďačná, pretože vďaka nemu žijem to, čo milujem, a hlavne existuje táto kniha.
Ako som povedala pred chvíľou, verím, že posolstvo, ktoré kniha nosí, dodá silu hlavne ženám, ktoré si niečím podobným prechádzajú. Pretože to, čo je v tej knihe, bohužiaľ, prežíva niekoľko stoviek tisíc žien po celom svete, a nič sa s tým nerobí. Samozrejme, ako vravievam, deje sa len to, čo sa má. Avšak aj malá pozornosť by určite niečo zmenila. Či už pozornosť čitateľov alebo samotných žien, ktoré to zažívajú na vlastnej koži.


     4. Čo plánuješ do blízkej budúcnosti? Chystáš sa aj niečo napísať? Ak áno, čo to bude? Alebo sa skôr chceš zamerať na niečo iné?

Katka: Mám v pláne veľa skvelých vecí, dokonca som z nich taká nadšená, že neviem, ktorú skôr zrealizovať. Napríklad by som chcela zorganizovať autogramiádu po Slovensku a možno aj Česku. Momentálne pracujem až na dvoch knihách naraz. Je to trošku náročné, ale zaujímavé. U mňa v „spálni“, je to skôr pracovňa, to vyzerá, no pracovne. (smiech) Všelijaké útržky, náhodné nápady a vnuknutia na zdrapoch papiera, v telefóne a v tablete, vytlačené citácie či e-maily, ktoré sa v knihách vyskytnú. Nájdeš tam aj menšiu knižnicu mojej milovanej tety, ale už je moja, takže, čo to majú bohatí ľudia? (smiech)
Plánujem tiež preloženie tejto knihy do angličtiny a neskôr aj do ostatných jazykov. Pretože si myslím, že táto kniha by sa mala ocitnúť v rukách každej ženy a muža na celom svete.
O budúcich knihách ti poviem zatiaľ len toľko, že sa máš na čo tešiť! Bude to mať jednoducho gule! (smiech) Neviem, ktorá z nich vyjde ako prvá, takže sa musíš nechať prekvapiť. Na čo sa však môžeš tešiť je to, že jedna z kníh bude biografiou, zatiaľ nemenovanej slovenskej „umelkyne“... Ďalšia otázka! (smiech)

5. Čítaš aj ty rada knihy, alebo skôr len tak, keď sa dá leňošíš pri televízore, či hudbe?

Katka: Nespomínala som pred chvíľou tú veľkú knižnicu v mojej pracovni? Milujem svet kníh. Napríklad leporelo a tak. Žartujem! Poslednú dobu často čítam motivačné, duchovné a také tie mysticko-spirituálne knihy. Veľa sa z kníh učím, pretože je to to najlepšie „leňošenie“ zo všetkých. Dokonca na dlhých cestách autom počúvam audioknihy.
O hudbe ti môžem rozprávať aj do Vianoc, chceš? To, čo „aktuálne“ počúvam, závisí od nálady a momentálneho citového rozpoloženia. Pri hudbe neviem oddychovať, tá ma práveže vždy nakopne. Ráno vstanem a prvé, čo urobím je, že zapínam hudbu, až potom idem vyvenčiť psa.

    6.  Kto je tvoj obľúbený spisovateľ/spisovatelia, ak nejakých máš? 

Katka: Začnem zahraničím, jednou veľkolepou dámou, spisovateľkou, profesorkou a mentorkou: Louise L. Hay. Jej prednášky počúvam stále dookola a aj vďaka nej milujem svoj život. Mám od nej skoro všetky knihy a audio nahrávky z univerzity, preložené do slovenčiny. Ďalšími zahraničnými autormi sú Joe Vitale, Eckhart Tolle a Paulo Coelho. 
Slovenský spisovateľ, ktorý mi posledný rok aj pol pomáha pochopiť, ako to tu funguje a vysvetľuje mi prečo sa veci dejú tak ako sa dejú,  je Pavel Hirax Baričák. Potom je tu románová spisovateľka Pia Dušak a Evita.

   
   7. Čo ti napadne, keď počuješ slová šport/film/seriál/destinácia/zmrzlina/kus oblečenia/farba?

Katka: Všetko dokopy? Prihoď sexy chlapa a som na dovolenke. (smiech)
 Ale samostatne, čo sa týka športu jednoznačne  F1 (formula) a Paragliding.
Môj obľúbený film  je: Pán Poper a jeho tučniaci. Každý film s Nicolasom Cageom. Tomb Raider - miliónkrát pozreté, ale staré diely s Angelinou, tento nový ma nenadchol vôbec. Anjeli a démoni, poklad Templárov a samozrejme Marvelovky.
Zo seriálov sú to určite Priatelia, Prison break, Frasier, Merlin, dva a pol chlapa, Hviezdna brána-Atlantida a Hart od Dixie. Teraz sledujem Kravaťákov, tiež veľmi dobrý seriál.
Obľúbených destinácií mám viac, no pred dvomi týždňami som sa vrátila z  Port Grimaud, neskutočné miesto pri Francúzskej riviére, určite ho musíš navštíviť!
Zmrzlina? Všetky okrem čokoládovej, punčovej, kávovej a šmolkovej. Dokonca ani slaný karamel mi až tak nevadí. Ale keby si mi teraz chcela ísť kúpiť, tak jogurtovú ťa poprosím. (smiech)
Kus oblečenia, hmm asi boxerky. (výbuch smiechu)
Chceš mi spraviť analýzu, čo to znamená? Nech sa páči, vyvešti mi z ruky.
A farba? Jednoznačne Červená!
Ale po týchto otázkach mám pocit, že mi vyplňuješ dotazník v „Partner na úrovni.“ Ha-ha-ha.

     8.  Čo sú tvoje hobby? Ak by si si mala vybrať medzi dvojicami sladké-slané; čaj-káva; ovocie-zelenina; mačka-pes; leto-zima; škola-práca; mobil-počítač, víno-šampanské, mesto-dedina čo by to bolo?

Katka: Ešte raz? Ľahšiu otázku mi daj, lebo týchto bolo veľa naraz. (smiech)
Mojím novým/starým hobby, asi rok, je jazdenie na koni. Potom jednoznačne varenie, cestovanie a meditovanie... Napíš tam, že „a iné“, ak tam je taká možnosť na začiarknutie. (smiech)
Asi mám viac rada sladké. Napríklad Milka čokoláda so smotanovo-cesnakovými čipsami a linecké koláče namočené v čokoláde. Áno to je moja kategória sladkého! Neviem si vybrať. Poďme ďalej!
Čaj mám rada či je leto alebo zima. Ale preferujem radšej čerstvý.
Aj ovocie, aj zelenina... Si žena, vieš, že sa nevieme rozhodovať, tak prečo také otázky? (smiech)
Kedysi som mala mačky, veľa mačiek, brat ma prezýval „krotiteľka mačiek“, ale už mám psa. Takže pes. (smiech)
Mám radšej leto ako zimu, pretože cez zimu si môžem obliecť aj skafander, aj tak mi zima, takže leto!
Keďže sa snažím o to, aby mojou prácou bolo písanie, a aby ma to živilo, tak si vyberám prácu, pretože tá je súčasne aj mojou školou, keďže sa v nej snažím napredovať a učiť sa.
Počítač aj mobil, aj keď na mobile sa nedá písať kniha, ale predsa potrebujem ho ku každodennému životu. Takže oboje.
Jednoznačne víno. Som víno-pička. (smiech)
Ani mesto, ani dedina... Na dedine sa nedá žiť. Vôbec tu nie je taký kľud, ako si všetci myslia. Skôr tu o vás každý všetko vie a rieši váš život do posledného detailu. A mesto už je na mňa príliš hlučné... Takže tretia možnosť, zrubový dom niekde v horách. (záchvat smiechu) Som ti hovorila, že rozhovor so mnou bude celoživotný zážitok. 



9.  Na záver, chcela by si odkázať niečo tvojim čitateľom? :)

Katka: To už končíme?
Nebojte sa začať žiť svoj sen. Stojí to veľa času aj síl, ale keď to milujete, ľutovať nebudete, len sa potom tešiť z výsledkov. Verím, že sa vám kniha bude páčiť, a že zmení váš pohľad na určité veci v živote. Chcem, aby ste všetci, čo to čítate, boli sami sebou. Úplne sami sebou, bez afektov, pretvárky alebo hrania sa na niekoho iného. Milujte sa, majte sa radi, buďte úprimní k sebe samým. Vy ste dôležití! Iba vy sa môžete urobiť šťastnými. Nik to neurobí za vás!
Ako znie prvé prikázanie: „Miluj blížneho svojho, ako seba samého.“ ... Zamyslite sa nad tým „seba samého“, ako dokážete milovať iných. Milujete tak aj seba? Alebo ste na poslednom mieste ? Urobte sa šťastnými, dajte si pocítiť, že ste sami pre seba dôležití! Majte sa radi takí, akí ste v každom smere! Každý jeden ste jedinečný. Každý z vás niečo dokáže. Verte mi, že až keď sa začnete cítiť voľný, šťastný, budete mať na sebe všetko radi a prestanete stáť na jednom mieste, budete robiť to, čo vás baví a napĺňa, váš život sa začne meniť. Všímajte si okolie. Usmievajte sa sami na seba do zrkadla, aj keď vám to príde akokoľvek divné. Napíšte si túto afirmáciu na viditeľné miesto, doma, v práci, v aute, kdekoľvek a verte mi, že sa naozaj váš život zlepší: „Každý deň v každom smere je môj život lepší a lepší. Každý deň v každom smere sa mi darí lepšie a lepšie.“
Pochopte, že je to váš život, nie niekoho iného. Je úplne jedno, čo o vás ten človek v práci hovorí, aký ste podľa neho. Vy robíte veci najlepšie ako viete.  Vy viete aký ste, tak si nepripúšťajte reči o vás, od iných ľudí. Keď robíte niečo, čo iným vadí, nie je to váš problém. Vy ste slobodná duša, ktorá sa má právo slobodne rozhodovať. Nemusíte nikomu vysvetľovať dôvod, prečo ste to tak urobili...
Na záver, veľmi pekne ďakujem Miške za rozhovor, zabavila som sa a dúfam, že si sa s čitateľmi dozvedela všetko, čo si chcela. Keď by ste sa chceli niekto porozprávať, som tu pre vás. :)



     Ďakujem za možnosť spraviť s Katkou Šimkovou rozhovor a dúfam, že sme vás motivovali prečítať si jej knihu (NE)ZADANÁ. 

Čítali ste niekto útlnu knihu (NE)ZADANÁ?
Aký máte názor?
A aký máte dojem so samotnej autorky?
 
Dajte mi vedieť :) 

-Miška





You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *