Pád ohnivého princa

by - 11.9.20

Pád ohnivého princa
Elise Kova



Pôvodný názov: Fire Falling
Séria: Mágia živlov
Diel: 2.
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Albatrosmedia/CooBoo

Stala sa majetkom koruny. Prvá veterná čarodejka Vhalla stratila slobodu. Už nepatrí sama sebe. Potom, ako zomreli jej kamaráti a iní ľudia jej rukou, stáva sa z nej postrach. Každá ľudská bytosť sa bojí čo i len k nej priblížiť, a preto jej kráľ nariadi stať sa súčasťou armády cestujúcej do vojny. 

Vhalla má strach. Nevie, čo od tejto cesty očakávať. Jediné, čo vie je, že nejde sama. Na ceste za nebezpečenstvom ju sprevádzajú jej najlepší kamaráti a okrem nej v armáde je aj samotný kráľ s oboma princami.

Korunný princ Aldrik, ktorý pomáhal Vhalle, sa jej dostal pod kožu. Z nepriateľov sa stali blízki priatelia a spoločne si krátia túto cestu zisťovaním, čo ich vlastnosti dokážu. Princ učí Vhallu bojovať aby v tejto vojne nepadla ako prvá.

Aldrikovi začína záležať aj na niekom inom. A stáva sa tak jeho slabinou. Vhalla, veterná čarodejka, si vôbec svoj život takto nepredstavovala. Netúžila byť čarodejkou, musí sa však s tým zmieriť.

Kľudné cestovanie im naruší prírodný živel, ktorý ich môže všetkých pozabíjať. 
Neskôr na nich zaútočia nepriatelia, ktorí idú len po jednej osobe.

Po kom idú? Koho chcú vidieť mŕtveho a hlavne prečo?

Ako dopadne toto cestovanie do vojny?

 Vhalla, Vhalla, Vhalla. 

Prvá polovica knihy sa mi čítala ťažšie. Odkladala som ju na lepšie čitateľské obdobie. Musela som sa prelúskať určitými pasážami až kým to neprišlo. Myslela som, že už sa nedočkám niečoho super a bum.

Book cover for Elise Kova's 4th Air Awakens installment; Water's Wrath. This must be the most challenging cover I did for the series so far. Water's Wrath SynopsisLibrarian turned sorcerer. ...

Od nejakej tej druhej polovici sa dej začal konečne zamotávať, začalo sa niečo diať, akcia, dráma. Potom som pochopila, že tá prvá polovica nebola nudná, len sa to tak pekne rozbiehalo. Pomaličky pomaly aby na konci z toho bol masaker. 

V tejto knihe sa objavili nové postavy, nové pocity a ako nové pohľady. Hlavná postava Vhalla sa úplne zmenila. Už to nebolo to ufňukané mladé dievča, pretože za istý čas musela dospieť a nemala veľmi na výber. 

Keď všetko vyzeralo v poriadku, práve vtedy sa to všetko muselo pokaziť? A ten koniec? Nemám slov. Nutne potrebujem ďalšiu časť, prosím, však to bude čoskoro? Prosím, prosím. Potrebujem odpovede na všetky moje otázky. 

Aldrik je taká tá temná čierna postava, ktorú, jednoducho, chcete mať pri sebe. Vedela som, že Aldrik je iný. Keď neskôr prejavil svoje city bolo to krásne ale zároveň niečo iné. Pripomínal mi troška môj vzťah s priateľom. Bol veľmi milý, zlatunký, starostlivý a za každú cenu sa snažila Vhallu ochrániť. Ona sa zasa v jeho citoch nevedela nájsť. Myslela si, že sa musí oženiť sa nejakú inú dievčinu z vyššie postavenej rodiny. Obaja však boli veľmi silné postavy. Držali spolu, snažili sa pomáhať navzájom, aj keď to nie raz bolo veľmi ťažké. 

Cesta za vojnou prináša aj obete. Armáda sa musí popasovať s prírodnými živlami ako aj s nepriateľmi. 

Nikto nemá rád Vhallu, teda až na pár výnimiek. Väčšina sa jej bojí a považuje ju za hrozbu. Nemôžu jej však skriviť ani jeden vlások na hlave pretože Aldrik by ich všetkých pozabíjal. Útoky, ktoré na nich začnú, sú spojené práve s Vhallou. 

Takmer som si poplakala. Stali sa tam isté udalosti, ktoré nechcem prezrádzať, no ách, priznávam, že toto som nečakala a autorka ma zastihla nepripravenú.

Táto kniha ma dostala. Hlavne ten koniec. Ak sa to nejako nevysvetlí, tak ja neviem. 

Koniec koncov, skvelé pokračovanie.


Vďaka patrí vydavateľstvu Albatrosmedia.sk za umožnenie prečítania a môjho následného zrecenzovania.

Som rada, že už vyšla druhá kniha. Táto séria by mala mať okolo 5 kníh, tak ja len dúfam, že sa dočkáme vydania všetkých kníh ♥.

Ďakujem krásne CooBoo & Albatrosmedia.

Knihu si môžete zakúpiť na priloženom linku:







 Ak ste čítali "Prvú veternú čarodejku", toto pokračovanie si rozhodne musíte prečítať!

Táto kniha je učená všetkým milovníkom YA literatúry spojenej s fantasy, romantikou, dobrodružstvom a akčnosťou.


 Knihe dávam 4*. Zachránila to tá druhá polka :)

 


- prajem príjemné a oddychové čítanie, Miška

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *