Oheň v srdciach

by - 27.1.21


Oheň v srdciach
Zuzka Šulajová

 


Žáner: Beletria, Historický román
Typ: jednodielovka
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Tatran
 
Historický román odohrávajúci sa v 18. až 19. storočí, ktorý opisuje aj našu slovanskú kultúru.
 
Kniha rozpráva príbeh Katariny, hlavnej postavy, ktorá je špiónkou žijúcou v utajení. Rina prichádza na cisársky dvor ako mladé dievča a stáva sa chovanicou Jozefa II.
A práve tu začína jej úloha a hlavná rola. Jej prvou úlohou je zblížiť sa s mladým Karolom.
Je odhodlaná urobiť čokoľvek a pomstiť sa smrti jej chorvátskych bratov. Po smrti Jozefa II. sa stáva chovanicou Leopolda II. a dostáva sa tak bližšie k svojmu cieľu. 
Po nečakanej smrti Leopolda II. sa na čelo dostáva jeho syn František, ktorý poverí svojho najbližšieho a najvernejšieho pomaďarčeného kamaráta Istvána aby sa stal jeho špiónom a zistil, či sa nechystá prevrat. Musí zistiť čo plánuje ľud a či sa nepredávajú zakázané veci. István chce so sebou na špionáž aj mladú Katarinu. Jeho prianie je vyslyšané. 

Katarína však vôbec nie je nadšená. Maďarský fičúr István jej je proti srsti. Nemá rada jeho namyslenú povahu, jeho rozmýšľanie a ani jeho postavenie. Gróf István sa teší jej prítomnosti a je odhodlaný zistiť o nej čo najviac. Je zradkyňou? Kto vlastne je?

Katarina obetuje svoj život. Má určitý a jasný cieľ, ktorý chce dosiahnuť za akúkoľvek cenu. 

Vie, že láska oslabuje a predsa sa zamiluje. No nebude to ona kto zradí. Kto sa stane zradcom? 

Európu sužujú vojny, bitky a smrť číha na každom kroku. 

Milenka, manželka, vdova, matka, a špiónka. Rina je žena mnohých tvárí a stále verná svojmu cieľu.
 
 
  
Neviem ako začať. Táto kniha, tento príbeh ma obral o všetky slová. Začnem asi tým, že túto pani autorku, Zuzku Šulajovú, jednoducho, zbožňujem.
 
Mnohí ju poznáme práve ako autorku knižnej série Džínsový denník. Potom je tu krimi žáner v knihe Tajomstvá jedného domu a neskôr niečo pre mladých s názvom Magický advent.

Teraz sme sa však dočkali historickej knihy, ktorá je založená na faktoch, udalostiach, ktoré sa reálne udiali. 

Aj keď ma tento obrovský, hrubý historický román odrádzal, keďže ja zbožňujem romantiku a hlavne Young Adult knihy, ale rozhodla som sa dať tomu šancu. Veď predsa, nemôžem vedieť, kým si to neprečítam a až potom môžem knihu odsúdiť.
 
No a teda som sa pustila do čítania. 

Na samom začiatku ma oslovil zoznam osôb, ktoré ma budú príbehom sprevádzať. Teda, opravujem sa. Ako prvé ma zaujala prekrásna tajomná obálka :3.

Príbeh sa začal okamžite. Nečakali nás žiadne opisy, ale autorka nás rovno vtiahla do akčného deja. Priznávam, zo začiatku som bola stratená. Toľko postáv, striedanie miest. Neskôr som si to všetko v hlave urovnala a vedela som kto je kto.

Ostala som prekvapená, pretože ma to chytilo. Príbeh sa čítal príjemne a celkom rýchlo som postupovala. 

Ku koncu som si vravela, že nech sa to nekončí. Ja chcem, potrebujem tieto postavy. 

Božinku, ani si neviete predstaviť ako som ja tomuto prepadla. Hneď som sa zaľúbila do hlavnej aj ženskej aj mužskej postavy. 

Proste, toto bolo také silné a skutočné. Naozaj sa takéto veci diali v minulosti a my teraz na to môžeme len spomínať učením na hodinách dejepisu. No aj tam sa dozvieme len pár vecí, roky, mená. Ale nikto nám skutočne nepovie, kto bol dôležitým človekom, možno človekom za oponou. Kto musel najviac trpieť a kto si všetko len odsedel v bezpečí na stoličke. 

Môžem s čistým svedomím povedať, že táto kniha predčila moje očakávania. Tento príbeh môže konkurovať zahraničným príbehom.
 
Tu sme videli ako ženy boli odcuzdované. Muži ich mali len na domáce práce a rodenie. Žena sa nemá čo miešať do politiky. Nuž, ono to tak celkom nie je pravda. Aj samotná hlavná postava to dokazuje.
 
Bez žien by bol svet stratený.
 
Autorka okrem toho poukazuje aj na zbytočné bitky, úmrtia a hádky, ktoré sa v minulosti udiali. 
 
Pri tejto knihe som sa toho dozvedela tak veľmi veľa. S Rinou som si poplakala, radovala sa, ale aj nadávala. Tŕpla som, čo sa bude diať, ako sa to celé nakoniec skončí. Kto prežije a kto bude porazený?
 
Moji drahí kamaráti, ani vám nedokážem opísať ako veľmi som si tento príbeh obľúbila. Viem, že toto nebol prvý ani poslednýkrát, čo som si túto dokonalosť prečítala.  

Ja som nadobudla toľko emócii, o ktorých som ani nevedela, že existujú. Každú udalosť som reálne prežívala s postavami. Aj keď som niekedy mala chuť knihu zahodiť, veď také veci sa tam diali, jednoducho som to nedokázala a musela som čítať. 

Táto kniha bola hrozná. Pretože bola taká dokonalá, že sa to nedalo. Hrozne dobrá. Najlepšia kniha za tento môj čitateľský rok.
 
Táto kniha zapálila oheň v mojom srdci. ♥
 
 


 
 Ste skvelí. Som Vám nesmierne vďačná, že ste vydali túto Zuzkinu knihu. Je to skvost, ktorý by nemal ostať nepovšimnutý.
 
Ďakujem z celého ♥ za recenzný výtlačok.
 

Prikladám link, kde si Oheň v srdciach môžete kúpiť: 



Oheň v srdciach



 

 
Vášeň, láska, zneuctenie, zrada, špionáž, história, skutočnosť, bolesť a smútok. Oheň v srdciach je veľmi silná kniha, ktorá sa ťa rozhodne dotkne a zanechá v tebe nové otázky, myšlienky a rozhodne dlho ti bude rezonovať v hlave. Zuzka je jednoducho topka. Neviem prečo ale ja by som aj túto knihu prirovnala k Pilierom zeme. Také niečo vo mne vyvolala.

 
 
Oheň v srdciach sa stalo mojou novou srdcovkou.
- majte aj vy oheň v srdci, Miška :)



You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *