Malé jablko

by - 24.5.21


Malé jablko
Katarína Hybenová
 

Žáner: Beletria
Typ: jednodielovka
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Tatran
 
Žiť "americký sen" nie je jednoduché. To si možno myslela aj mladá, čerstvo vyštudovaná právnička. Realita je však iná. Záverečné skúšky nedopadnú podľa jej predstáv a musí si nájsť inú prácu, ktorá ju uživí. 
 

 
Elena sa rozhodne, že nechce mať nič spoločné s právom. Spolu s kamarátkou sa presťahujú do Bushwicku. Miesta, ktoré je odlišné od iných častí Ameriky. Elena zo začiatku nie je nadšená, ale časom objaví krásu tejto časti. Rozhodne sa nájsť si prácu. Keď ju však nikde nechcú prijať neostáva jej veľa možností. Túži písať o tomto mieste, o jeho krásach a tajomstvách. Založí si blog a začne blogovať. Príspevky zožnú veľký úspech a zo Slovenky Eleny sa stáva celkom známa blogerka.
Blogovanie sa však nezaobíde bez komplikácií a Elena musí čeliť krutej realite. Pomáhajú jej aj priatelia, nie len zo slovenskej komunity. Blogovanie jej však neprináša takmer žiadne peniaze a čochvíľa jej vypršia víza. Netuší, čo má robiť, jediné čo vie je, že sa nechce vrátiť na Slovensko.
 
 
 
 
 
Táto kniha ma zaujala samotnou autorkou. Slovenka žijúca v Amerike? O, áno. To si rozhodne chcem prečítať. Od príbehu som nemala vysoké očakávania, chcela som sa nechať prekvapiť. A aj som bola milo prekvapená. Autorka si vôbec neberie servítku pred ústa a príbeh je písaný bez akéhokoľvek prikrášlenia. Píše o všetkom a nebojí sa. Príbeh nám prináša aj tú odvrátenú tvár, ktorá je zaobalená pozlátkom.

Mnohí si myslíme, aký skvelý život vedú ľudia za oceánom, no opak je pravdou. 
Elena, Slovenka, ktorá je hlavnou postavou bola super. Snažila sa prežiť aj z toho mála, čo jej ostalo. Venovala sa tomu, čo ju skutočne bavilo, aj keď to finančne nevyzeralo vôbec nádejne. Našla si nových skutočných priateľov, ktorí jej v tom najhoršom pomohli. Skvelými postavami boli aj jej spomínaní priatelia, či už emigrujúci Slováci, alebo Bushwick-čania. 
 
Myslím, že autorka nám týmto celým chcela priblížiť iný život, jeho nebezpečenstvo, lásku, zábavu a obavu z neuplatnenia sa v spoločnosti.
Priznávam, miestami ma kniha nie že nudila, len jednoducho ma niektoré pasáže nechytili a čítali sa mi ťažšie. Avšak, som rada, že som sa do príbehu Eleny pustila a mohla som sa na svet pozrieť očami niekoho iného. Vyjsť z tejto komfortnej zóny a pochopiť, že život nie je prechádzka ružovou záhradou.
 

  
Za knihu srdečne ďakujem vydavateľstvu Tatran
 
Som nesmierne rada, že vydávate aj diela slovenských autorov.
 

Prikladám link, kde si Malé jablko môžete zakúpiť:

 

Malé jablko



 
 
 
 
 

 
Malé jablko je kniha pre teba, ak sa chceš viac dozvedieť o živote za oceánom, o ľuďoch, o umení, zábave, slovenskej komunite a mnoho iných vecí.

 
 


- príjemné čítanie želám, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *