Právo krvi a železa

by - 25.3.23


Právo krvi a železa
Zuzka Šulajová



Pôvodný názov: -
Žáner: Historický román
Séria: -
Diel: -
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Tatran
 

Toto je príbeh, ktorý napísal sám život. Príbeh vychádzajúci z minulosti Slovanov, ktorí v 6. až 7. storočí bojovali za svoje životy a práva.
Hlavnou postavou tohto príbehu je Kazi, slovanská princezná, ktorá sa odlišuje od iných princezien a žien. Je mladá, pochabá a veľmi rada pomáha. Domáha sa spravodlivosti a nemôže sa pozerať na tú všetku krutosť. Už od narodenia je jej budúcnosť spečatená s krutým človekom.

Keď sa jedného dňa skrížia Kazine cesty s franskými kupcami, na čele s Dervanom a Samom, všetko sa zmení. Ich osudy sú predurčené prepliesť sa a zamiešať kartami. 

V knihe sa prelínajú dva príbehy. Jedným je ten súčasný s Kazi, jej sestrami a matkou, druhý je z minulosti, ktorým im rozpráva ich matka Agasta. Až sa tieto dva príbehy spoja do jedného a začnú dávať zmysel a mnoho vecí odhalia.
 

Istý čas som o ňom pochyboval, ale mýlil som sa. Myslím, že za to všetko, čo obetoval, a obetoval najmä sám seba, si zaslúži šťastie. Kazi, ak chceš, prepustím ťa.“     

Túto knihu som si veľmi chcela prečítať, najmä po tom, aká skvelá bola autorkina predchádzajúca - Oheň v srdciach a veru, neľutujem.
 
Tento historický príbeh je silný od začiatku. Nepochybujem, že budete zo všetkých mien a udalostí zmätení, no neskôr si to všetko dáte dokopy a bude sa vám ľahšie čítať. Zuzka sa inšpirovala slovanskou históriou, do ktorej zasadila niekoľko fiktívnych, ale vo veľkej miere aj skutočných postáv, miest a bojov.
 
K tejto knihe si prichystajte dostatok voľného času, kľud, dobrý čaj a nezabudnite aj na jemné premýšľanie. Ja osobne som knihu čítala dosť dlho, ale neľutujem. Keď ju budem ešte raz čítať, vynahradím si na tento príbeh pokoj. 
 
Čo sa mi na príbehu páčilo, to je rozhodne hlavná postava Kazi, ktorá bola skvelo opísaná a vykreslená. Ďalej to boli aj iné postavy, ako jej matka, jej manželia, no... asi všetko sa mi páčilo. Autorka sa poriadne s knihou pozabávala a verím, že to muselo trvať "nejaký" ten čas, kým to dala celé dokopy, no rozhodne to stálo za to.
 
Pri tejto knihe sa pripravte na to, že toho, koho si obľúbite zomrie a ten, koho nebudete mať veľmi v láske si zamilujete. Tie opisy boli také živé, také autentické, ako keby som sa priamo tam, na bojisku, nachádzala aj ja. 
 
Vášeň, láska, znásilnenia, polygamia, silná viera, smrť, veľa detí a obetí, či bojov a zrád. Právo krvi a železa disponuje všetkým, čo aspoň podľa môjho skromného názoru, má skvelý historický román obsahovať. Nič pre slabé žalúdky, no po prečítaní budete poznačení osudmi viacerých postáv a zlejú sa vám spolu všetky druhy emócií. ♥ 
 
Takéto knihy sú skvelým spôsobom, ako sa priučiť viac o našej histórii, nie len učením sa faktov v škole ale zasadením tohto obdobia do príbehu, ktorý rozhodne dá človeku viac. Priznám sa, že si toho viac budem pamätať z tejto knihy ako zo školy :D. 

Možno, ak nie ste na takéto historické romány, zlákajú vás silné ženské postavy, vášeň a túžba po pokoji.
 
Môžem prehlásiť, že toto je slove(a)nské Game of Thrones. 
 


 
 
Veľké ďakujem patrí kníhkupectvu Preskoly.sk, ktoré mi poskytlo knihu na recenziu. ♥
 
Knihu si môžete zakúpiť tu:
 


 


 
- ponorte sa do tejto silnej knihy, Miška


















You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *