Dievča z titulky

by - 1.12.18

Dievča z titulky

Lenka Kyselicová



 
Vydavateľstvo: Motýľ
Séria: -
Časť: -
Čítané v: slovenčina
Vydané: 2018




Serafína už od narodenia vedela čím chce v budúcnosti byť. Chce liečiť a zachraňovať životy iných. Preto, ale aj kvôli väčšiemu súkromiu, odcestuje študovať z rodného Talianska do Ameriky a z tadiaľ do Anglicka, kde Serafina začína žiť nový život.




Práve tu spoznáva chalanov, ktorí majú kapelu a Serafína im ako uliata padne do partie. Jedni z členov sú aj dobrí kamaráti Sebastián a Ben, ktorí jej ukážu krásy života.

Na Oxforde si plní svoj sen a pritom spieva, cestuje, koncertuje, raduje sa. Dokonca je aj bezhlavo zaľúbená.


No príde neočakávana udalosť, ktorá jej zlomí srdce a Sera sa utápa v žiali. 


Nechce sa jej žiť, jesť, spať. Dokonca sa vzdáva svojho sna a zanedbáva školu. Dlhé dni trávi medzi štyrmi stenami. Až kým...



 



... sa k nej nevráti kamarát, ktorý ju už nevládze v takomto stave ďalej pozorovať a súrne jej musí pomôcť. 

Berie ju so sebou na súťaže, výlety a ukazuje jej, prečo by mala začať znova žiť. Zmysel jej života.
Ako takto spolu trávia čas, on ešte viac prepadá jej kráse, múdrosti, nedokonalosti. A Serafína okrem nesmiernej vďaky, pociťuje niečo viac. No bojí sa to priznať aj sama sebe.



Keď to už vyzerá s ich životmi nesmierne dobre, musí sa predsa niečo pokaziť. On odchádza, no so sľubom, že sa vráti. Ona by ho najradšej zabila, no chápe, prečo to urobil a preto naňho počká.




On sa vracia a Serafine ublíži tak, ako nikto. Rana pod pás a do srdca.

Napokon si Serafina nájde muža, ktorý ju z celého srdca miluje a urobí pre ňu aj nemožné. Doslova obetuje svoju lásku.

No čo, ak je to všetko oveľa ťažšie? 

Ako skončí Serafína?





Ku knihe som sa dostala takým spôsobom, že autorka knihy Lenka ma oslovila, či by som nenapísala Ú-P-R-I-M-N-Ú rec
On sa vracia a Serafine ublíži tak, ako nikto. Rana pod pás a do srdca.

Napokon si Serafina nájde muža, ktorý ju z celého srdca miluje a urobí pre ňu aj nemožné. Doslova obetuje svoju lásku.

No čo, ak je to všetko oveľa ťažšie? 

Ako skončí Serafína?
enziu na Dievča z titulky. Keďže jej prvú knihu som absolútne milovala, šla som do toho. A som za túto možnosť nesmierne vďačná, pretože Dievča z titulky je TOPKA.

Serafinu som si obľúbila hneď od začiatku. Jej nenamyslenosť, ochotu pomôcť, či zakladať rôzne organizácie. To, že bola veľmi známa osobnosť z nej nespravilo nafúkanú slečnu. Chcela žiť obyčajný život, čo bolo ťažké, no nevzdávala sa. Karamelka.

Sebastian, Ben, Henry, James. Chalani, ktorí jej pomohli, bez ohľadu na to, čo ich to bude stáť.
Stále pri nej stáli, aj keď sa s niektorým z nich pohádala, či nenávidela. Považovali ju za ich sestru.

V ten rok, skrývajúc sa v tme,
hľadajúc sám seba,
zachránil ma pohľad do očí anjela.
Nevinná a krásna, zosobnená neha,
zahojila srdce padlého žoldniera.

Ava, najlepšia Serafinina kamarátka, tiež s ňou trpela, dokonca jej išlo o život.

Príbeh silnej lásky, ktorý našiel všetky moje citové kanáliky a tie sa predrali na povrch. Stále musím tvrdiť, že sa slovenskí spisovatelia zlepšujú a siahajú na päty zahraničným.

Kniha bola veľmi zaujímavo písaná. Nájdu sa v nej listy, články z novín, texty piesní.


Ako som spomínala vyššie, za knihu ďakujem autorke kníh - Láska a iné závislosti; Dievča z titulky - Lenke Kyselicovej, ktorá sa mi sama ozvala a knihu mi venovala za výmenu recenzie.

Som taká rada, pretože táto kniha pre mňa veľa znamená. A to teraz nepíšem, pretože vás chcem ohúriť. Myslím to smrteľne vážne a dúfam, že aj vás ohromí aspoň tak, ako mňa.



Dievča z titulky odporúčam každému, aby pochopil aké ťažké to v živote môže byť. Tiež aby sme pochopili silu srdca, lásky, falošnosti, využívania. A nie, že všetky slávne osobnosti, využívajú svoju slávu vo svoj prospech. Sú to obyčajní ľudia, ktorí túžia po pokoji.



Hovorte si čo chcete, toto je jedna z najlepších kníh, aké som tento rok čítala. Prosím, dajte jej šancu aj vy, nebudete banovať. Za mňa je to 1000/5 hviezdičiek.


Čítali ste niekto už knihy od Lenky? Ako sa vám páčili? Dajte mi vedieť :)
 

- Miška





You May Also Like

2 komentárov

  1. Knihu som dostala na Vianoce a najprv som nevedela, čo mám čakať. Myslela som si, že pôjde o jednu z mnohých YA, ale nemohla som sa viac mýliť. Páčilo sa mi ako autorka dokázala do jednej knihy zahrnúť 16 rokov života prostredníctvom krátkych kapitol a vystihnúť to najdôležitejšie😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada,že aj tebe sa kniha páčila ♥. Tiež som nevedela, čo od toho čakať a ono to vypálilo takto skvelo :3

      Odstrániť

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *