Milý Edward

by - 30.10.20

 

Milý Edward
Ann Napolitano

 


Pôvodný názov: Dear Edward
Žáner: Beletria
Typ: jednodielovka
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Tatran
 
 
Písal sa rok 2013, keď spadlo lietadlo a prežil len jeden človek. Dieťa s menom Eddie. 



Let smerujúci z Newarku do Los Angeles s 187 cestujúcimi na palube, nečakane zmizne z radarov a všetko sa ohromne pokašle.

Príbeh Edwarda Adlera, ktorý ako jediný prežil smrtiaci let a stratil pritom svojich najbližších sa nesie v silnom duchu.

Z Eddieho sa stáva Edward. Jeho nový život začína bez rodičov a musí sa tak naučiť žiť so svojou tetou a strýkom, ktorí nikdy nemohli mať deti. U susedov spoznáva dievča, ktoré od tohto dňa sa stáva jeho najlepšou priateľkou a podporuje ho v každom jednom bode. 

Nikto si nevie predstaviť, aké to musí byť ťažké, nedokážu sa vcítiť do jeho kože, no snažia sa mu pomáhať ako sa len dá. 

Keď nastúpi do novej školy, ľudia ho berú za zázrak. Niektorí sa mu vysmievajú, iní ho velebia.

V príbehu sa Edwardovo rozprávanie strieda s príbehmi z lietadla. Dozvedáme sa o životoch iných pasažierov, ktorí chceli v LA začať odznova. Zistíme, kto na palube zomrel, kto si na palube užíval a kto, naopak, trpel. Okrem toho sa pozrieme aj na myšlienky Edwardovho brata, otca ale aj matky.
 
Edward sa snaží začleniť do skutočného sveta. Je to preňho nesmierne ťažké, no nie nereálne. Spolu s kamarátkou Shay objavujú v garáži jeho tety a strýka ukryté veci. Čo to môže byť?

Prečo práve Edward prežil? A čo sa v skutočnosti s lietadlom stalo? Kto bol na chybe? Dalo sa tomuto všetkému predísť?
 
Táto kniha je znova niečo iné, ako ja som zvykla čítať. Môj čitateľský žáner sa mení. Už to nie je len sladká romantika, ale už je to aj silná beletria, ktorá ma má obohatiť.
 
Som vďačná za túto knihu. Bolo to silné, krásne, ale aj hrozné čítanie. Hrozné kvôli tomu, čo sa udialo :(. Krásne kvôli tomu, čo nasledovalo a zároveň silné, čo si človek musel vytrpieť. 

Neuveriteľne skvelo opísaný reálny príbeh, pozmenený o mená a čiastočné informácie. No ja som sa nevedela od tejto knihy odtrhnúť. Musela som čítať až do samotného konca. Túžila som čo najskôr zistiť prečo sa toto celé stalo.

Bála som sa o Edwarda, ako sa znova začlení do spoločnosti. Ako to zvládne s novou rodinou. Dokáže si nájsť priateľov a udržať si ich? Cítila som, aké ťažké je pre Edwarda žiť. Žiť bez starostí, bez námahy a cítiť lásku. Všetko, na čom mu záležalo, stratil a možno sa bál, ako ďalej.

Nádherná kniha. Niekedy som cítila ťarchu na hrudi, inokedy som sa radovala s jeho novými a radostnými záležitosťami.
 

 

 
 Veľmi krásne ďakujem vydavateľstvu Tatran za poskytnutie recenzného výtlačka tejto skvelej knihy. ♥
 

Prikladám link, kde si tento bestseller môžete kúpiť: 




 

 
Milý Edward je kniha pre všetkých, ktorý chcú byť emočne vyšťavení, chcú sa zahĺbiť do silného príbehu.

 
 
Milý Edward si zaslúži to najvyššie hodnotenie.
- užívajte si každú svoju minútu, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *