Tieňom pobozkaná

by - 12.3.22


Tieňom pobozkaná
Richelle Mead 


Pôvodný názov: Shadow Kiss
Žáner: Fantasy
Typ: séria
Časť:3.
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Slovart

 
 
Tieňom pobozkaná Rose sa celou svojou bytosťou pripravuje byť tou najlepšou dampírkou - ochrankyňou pre Lissu. Nevie sa dočkať skutočného života, keď obidve budú spolu. Blíži sa prax, kde každý jeden dampír z maturitného ročníka dostane na starosť moroja, ktorého musí ochraňovať 24/6. Všetko vyzerá sľubne, veď oni dve budú spolu, sú predsa nerozlučiteľné. Ibaže by to tak nebolo. Rose dostane na starosť niekoho úplne iného. Spočiatku to takmer nezvládne, no neskôr sa podriadi, a príde na to, že to môže byť dobrá skúsenosť. Rose to ale celkom nezvláda. Po smrti svojho dobrého kamaráta sa jej zjavujú duchovia. Nerozumie tomu a myslí si, že jej preskakuje. Nesmie sa o tom nikto dozvedieť, pretože ju budú považovať za cvoka.
Viktor Daškov stále nie je odsúdený a prebieha proces rozhodovania, čo bude s ním. Obe dievčatá sa zúčastnia tohto procesu, ktorý prebieha na Dvore. Chcú svedčiť aby sa definitívne dostal do väzenia, lenže Viktor vie toho oveľa viac ako chce povedať a pritom je možnosť, že prezradí, čo je medzi Rose a Dimitrim. Práve na Dvore sa Rose dozvie veľa nových informácii, ktoré ovplyvnia jej doterajšie zmýšľanie a otvoria jej oči.
Rose a Dimitri sa viac zbližujú a zažívajú krásne chvíle, ktoré sú len medzi nimi, nikto sa o ich vzťahu nesmie dozvedieť. Plánujú si budúcnosť a spoločne sa na ňu tešia.
Strigoji na seba nenechajú dlho čakať. Objavia sa tam, kde ich nikto neočakáva - na Akadémii. Lenže ani v škole nie je všetko v poriadku. Kráľovskí moroji sa zgrupujú a vedú spolok, kde sa učia využívať Ducha, a tým nevedomky oslabujú školské zábrany. Strigoji to využijú a zasiahnu. Rose bojuje, spoločne po boku moroja. Nie všetko ale dopadne podľa predstáv. Niektorých dampírov a morojov unesú, niektorých zabijú. Všetko sa zmení, keď sa z niektorých stanú Strigoji. Čo sa stane s Rose, Lissou a Dimitrim?   

 
 Urobil by som aj viac, aby som ťa ochránil, Roza.

Prečítaná druhá kniha a ja som sa hneď musela pustiť do tretej. Všetko som mala čerstvo v pamäti a veľmi som sa tešila na pokračovanie. Fú, a poviem vám, toto bola poriadna nálož pocitov.
Rose sa v tejto časti správa celkom rozumne, vie, že v stávke je toho veľa, ide predsa o životy. Avšak, niektorí si o nej myslia, že je to stále rozmaznaná, utrepaná mladá dampírka. Neveria jej ani slovo, keď rozpráva o zvláštnych veciach, no ono sa jej to skutočne deje. Veľmi ma prekvapila jej schopnosť vidieť duchov, ktorá sa stala kľúčovou pri riešení problémov a v hľadaní odpovedí na mnoho otázok.
Dimitri sa zdal povoľnejší a začal si užívať možnosti, ktoré sa mu naskytli ale bol pritom obozretný. Ich vzťah sa začal konečne sľubne vyvíjať, čo som totálne žrala :D. Málinko ma nahnevalo, že nám autorka nedopriala lepšiu intímnu chvíľku, ktorá by bola podrobnejšie opísaná aj napríklad na pár strán. Ale nevadí, možno sa toho dočkáme v ďalších knihách.
Tiež sa mi páčil vzťah Lissy, Christiana, Rose aj Eddieho. Bolo to veľmi silné a skutočne priateľské. Každou jednou knihou sa dozvedáme niečo nové, fascinujúce ale aj smutné. Čo sa však udialo na konci tejto knihy, to bolo niečo. Strašné. Ja stále verím, že to jednoducho nebude tak, ako si myslím a že sa to zázrakom nejako zmení a bude všetko nakoniec krásne.
Táto kniha bola dokonalá. Skvelé postavy, prostredie, ktoré sa stalo mojím obľúbeným, tajnoskárstvo, záhady a nečakané udalosti. Táto séria je skutočne top. Neváhajte a začítajte sa tak, ako aj ja. Obľúbite si ju, to vám garantujem ♥. 
 
 
 

 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Už teraz sa teším na ďalšie vaše knihy ♥.
 
  
 
 
 
 

 
 


- necháte sa pobozkať tieňom? Miška ;)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *