Bozky a croissanty

by - 21.3.22


Bozky a croissanty
Anne-Sophie Jouhanneau
 
 

Pôvodný názov: Kisses and Croissants
Žáner: Young Adult
Typ: jednodielovka
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Ikar/Yoli
 

Paríž, mesto zamilovaných. Práve tam ide stráviť letné prázdniny Mia. Nejde si však užívať ale drieť. Jej celoživotným snom je stať sa profesionálnou baletkou v najslávnejšom baletnom ABD. Paríž jej ponúka možnosť zlepšiť svoje skúsenosti a pripraviť sa na konkurz do ABD, teda, ak ju vôbec vyberú do konkurzu. 
V Paríži spoznáva chalana, ktorý jej poukazuje krásy mesta. Dostáva sa pod taktovku najlepšieho učiteľa v celom Paríži. Život nemôže byť krajší. Vo Francúzsku si našla skvelé priateľky, dokonca jednou z nich je aj jej súperka Audrey, s ktorou sa pozná už dlhšie. Obe sú prekvapené, že sa ocitli spolu v Paríži. Zatiaľčo Mia je zábavná, dobrodružná ale aj zodpovedná, Audrey berie všetko vážne a nedokáže sa odviazať. Ide si za cieľom, ktorý ani nie je jej, no drie, aby sa dostala čo najďalej.
Mia v Paríži zisťuje bližšie informácie o rodinnej legende a pomáha jej k tomu Louis. Trávia spolu veľa voľného času, potulujú sa po pamiatkach, ochutnávajú skvelé francúzske jedlo a veľa sa smejú. Mia miluje svoj život, no taktiež sa musí viac sústrediť na blížiace sa vystúpenie, kde budú riaditelia všetkých dôležitých škôl. Musí obmedziť stretávanie sa s Louisom a plne sa oddať trénovaniu na vystúpenie jej života. Všetko sa ale razom pre Miu mení ... . 
 

 
Do môjho srdca vstúpil kúsok šťastia a ja viem, odkiaľ sa vzal.“
 
 
Bozky a croissanty ma zaujali svojou prenádhernou letnou a francúzskou obálkou a jemnou ružovou farbou. Na príbeh som počula všelijaké názory, no som šťastná, že som si knihu prečítala. Toto bolo také dokonalé, krásne, francúzske, silné, romantické. 
Mia sa mi veľmi páčila. Postava, ktorá je odhodlaná ísť si za svojím snom, pritom ale nezabúda na odreagovanie sa a tiež miesto vo svojom srdci prenecháva niekomu inému. Je priateľská, milá, pomocná. Veľmi sa mi páčil jej vzťah s Audrey. Ona Miu spočiatku nemala v láske, no potom vzišlo z toho také krásne priateľstvo, až sa moje srdce rozplývalo. Takú kamošku chce každá z nás.
Potom tu bol Louis, ktorý bol chutný Francúz s intelektom, rozumnou povahou a s vášňou pre umenie. Títo dvaja sa skutočne našli. Aj keď medzi nimi stáli isté prekážky. 
Od tejto knihy som očakávala niečo také, jednoduché, no myslím si, že tento príbeh mi dal oveľa viac. Balet je zaujímavá téma a určite som sa čo-to o tom naučila. Táto kniha mi ukázala aké silné dokážu byť priateľstvá, že netreba hľadieť na druhých ako na rivalov, ale priučiť sa od nich a navzájom si pomôcť. Okrem toho nám autorka chcela povedať, že niekedy je fajn mať aj plán B, ale tiež, že život si vieme zariadiť aj inak, len treba chcieť a drieť, ísť si za tým. Život je nevyspytateľný, preto treba brať všetko, čo nám dáva. Silné, romantické ale poučné. Aj teraz sa mi tisnú jemné slzy do očí, až tak sa mi to páčilo. Rozhodne odporúčam prečítať si tento príbeh. ♥
 
  
 
      
 



 Internetové kníhkupectvo BUX.sk
 
 
 

 


- príjemné čítanie želám, Miška :)



You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *