Červená kráľovná

by - 4.3.22


Červená kráľovná
Victoria Aveyard

 

Pôvodný názov: Red Queen
Žáner: Fantasy
Typ: séria
Časť: 1.
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Motýľ
 
 
 
Mare Barrow nevie nič iné len kradnúť. V tom je skutočne profík. Potrebuje sa zamestnať, inak dopadne veľmi zle. Svet, v ktorom žije je rozdelený na Červených a Strieborných. Červení predstavujú obyčajných ľudí s červenou krvou, zatiaľčo Strieborní majú nadprirodzené schopnosti, sú silní a žilami im prúdi strieborná krv. Strieborní sú nadradení a snažia sa vládnuť svetu na čele s kráľom, jeho ženou a dvomi synmi. Najstarší sa má čochvíľa oženiť, preto sa usporadúva Voľba kráľovnej, kde svoje schopnosti musia ukázať tie najlepšie Strieborné ženy, z pomedzi ktorých si následne vyberie svoju nastávajúcu. Práve počas Voľby kráľovnej sa pre Mare zmení celý život. Zistí sa, že ona nie je obyčajná Červená. Mare má schopnosti, ktoré by Červení nemali mať. Ako to je možné? Kto v skutočnosti Mare je? Stáva sa snúbenicou mladšieho princa, jej doterajší život sa mení rýchlosťou svetla. Učí sa etiketu, bojovať a vystupovať na verejnosti. Robí to, čo nikdy v živote nechcela. Byť po boku Strieborných, ktorí ničia Červených. Stane sa však členkou Šarlátovej gardy a snaží sa nastoliť rovnaké právomoci oboch spoločností. Samozrejme, potajme, aby o tom nikto nevedel a ona mohla byť tajnou "agentkou" blízko kráľovskej rodiny. Všetko vyzerá sľubne, až na skutočnosť. Mare sa preráta. Zabudla na to, že nikomu nemie dôverovať, jedine sama sebe a to sa jej aj vypomstí. Čo sa skutočne stane a či sa Červení zbavia utláčania sa dozviete v knihe. 
 
... a my povstaneme, červení ako úsvit nového dňa!

Červenú kráľovnú som chcela čítať už veľmi dávno a teraz konečne nastal ten čas. Už na začiatku ma ohúrila jednoduchá ale za to krásna obálka. Nevedela som sa rozhodnúť, či je krajší prebal alebo tvrdá väzba pod prebalom. Čo však bolo mega dokonalé, to sú rozhodne stekajúce kvapky krvi pri každej novej kapitole. Slovenské vydavateľstvo sa s touto knihou parádne vyhralo.
Samotný príbeh bol celkom zaujímavý. Svet rozdelený krvou na Červených a Strieborných, boje, nastolenie rovnováhy v krajine, ktorú si zobrali do rúk utláčaní Červení, láska, rodina ale aj množstvo klamstiev, intríg, tajností a pochabosti. Hlavná postava Mare bola mladá, neskúsená dievčina, ktorá raz nevedela, čo má urobiť a zrazu presne vedela, čo je správne. Nie vždy sa jej to vyplatilo. Mala som z nej zmiešané pocity, avšak to môže byť aj tým, že ona tiež nevedela, čo sa v skutočnosti v tomto svete odohráva. Snaží sa pomôcť svojej krvi aj za cenu smrti, no niekedy sú jej činy uponáhľané a bez rozmyslu. Princovia Cal a Maven, to je kapitola sama o sebe. Mavena som si celkom začala obľubovať, pričom Cal strácal moje sympatie. Až do osudného momentu. 
Páčilo sa mi, ako autorka všetko skombinovala a stalo sa v nej všeličo, čo by ste možno vôbec neočakávali, aj keď nás varovali, že nemôžeme nikomu dôverovať. Musím sa ale priznať, niektoré veci som akosi dopredu tušila, že sa udejú. Nie všetky, ale väčšinu. Nepokazilo mi to však dojem z knihy. Určite by som rada siahla aj po pokračovaní. A prečo vám o tejto knihe píšem až teraz? Pretože sa príbeh dočkal ďalšieho vydania na slovenskom trhu. Predajnosť bola zrejme taká vysoká, že ste všetko vykúpili. Ak ste náhodou ešte nečítali túto sériu, teraz to môžete napraviť, tak ako ja ;).
 

 
 
 

  
Veľké ďakujem patrí vydavateľstvu Motýľ za poskytnutie recenzného výtlačku ♥.
Som nadšená z toho, aká krásna je kniha!
 

 


 
 
 
- neverte všetkému, čo počujete, vaša Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *