Krvavý sľub

by - 25.8.22


Krvavý sľub
Richelle Mead


Pôvodný názov: Blood Promise
Žáner: Fantasy
Séria: Upírska akadémia
Diel: 4.
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Slovart
 

Rose sa rozhodla nájsť Dimitriho a splniť sľub, ktorý si spoločne dali. Ak sa niekto z nich nebodaj stane strigojom, musí jeden druhého zabiť. V tomto prípade sa strigojom stal Dimitri. S Dimitrim zomrela aj polovica Rosinho srdca. Je však odhodlaná nájsť ho za každú cenu. Jej spontánny a nečakaný výlet do Ruska sa stane osudným. V Rusku pátra po strigojoch, no podarí sa jej stretnúť alchymistku Sydney. (Myslím, že ona zohrá ešte celkom dôležitú rolu.) Po nečakanom útoku sa ocitnú v rodine Belikovcov. Rose tak spoznáva Dimitriho matku, súrodencov, ale aj tajomnú starú mamu, či dokonca kamarátov. Okrem nich sa do príbehu dostáva tajomný muž, ktorého si niekto najal, aby sledoval Rose. Starý muž je tajomný a zjavne má kontakty po celom svete. 
Podarí sa však Rose nájsť Dimitriho? Čo sa stane, keď sa títo dvaja stretnú?

Na akadémii to tiež nie je extra ružové. Lissa sa po príchode nového riaditeľa a jeho dcéry správa akosi zvláštne. Je bujará, hodlá alkoholu a zábave, ktorá jej zatemňuje mozog. Bez Rose po jej boku sa vždy dejú čudné veci. Našťastie je pri nej Adrian a ten ju aspoň trošku ochraňuje. Všetko sa však uberá čudným smerom. Na akadémii niečo nie je v poriadku a Lisse hrozí veľké nebezpečenstvo. Dokáže ju Rose z tej diaľky sledovať a ochraňovať? Ako jej môže pomôcť a dá sa to ešte? Už prišla o jedného, srdcu blízkeho, človeka. Nemôže stratiť už nikoho.
 
V Rusku sa tiež deje toho veľa. Nové tváre, nové hrozby a nástrahy. Rose sa musí rozhodnúť, čo podnikne a či sa z nej stane strigoj alebo zomrie. Ako si vyberie? Rozhodne sa správne?

„Musíme byť spolu.“
„Prečo?“ spýtala som sa ticho. Vietor to slovo odvial preč, ale aj tak ho počul.
„Lebo ťa chcem.“
Smutne som sa na neho usmiala, uvažujúc, či sa ešte niekedy stretneme vo svete mŕtvych. „Zlá odpoveď.“ povedala som.
Pustila som sa.   
 
Konečne nastal čas prečítať aj štvrtú knihu zo série Upírska akadémia a ja som sa nemohla viac tešiť. Po tej spúšti, ktorú vo mne zanechala tretia kniha, toto bol must-read! Ja som taká rada, že som si mohla prečítať túto celkom hrubú, nadupanú fantasy knihu. No, poďme pekne po poriadku.
 
V knihe sa ocitáme (na výlete) v Rusku, kde sa Rose rozhodla odcestovať za účelom nájdenia Dimitriho a splnenia sľubu. Sama netušila, kde ho má hľadať, no akosi ju navigovalo srdce. Podľa mňa, táto časť v Rusku bola mierne zdĺhavá, ale zasa sme sa dozvedeli mnoho nových informácií, ktoré budú ešte len dopovedané.  

V tejto časti sa Rose správala celkom múdro a zodpovedne, aj keď pri niektorých častiach by sa dalo o tom polemizovať, no zasa, nikto nespadol múdry na tento svet.  Táto kniha sa mi páčila vo veľa veciach. Úžasné hlavné postavy, nové schopnosti, láska, priateľstvo, oddanosť, ale aj strata a nové zistenia. Rozhodne skvelá časť, aj keď, ako som spomínala, mierne sa to v tom Rusku vlieklo, no nebolo to zasa niečo extrémne zlé. Okrem spomínaného sa mi mega páčil Adrian. On bol ako, vážne top. Na druhú stranu zasa Lissa nesklamala a ani tentokrát si sama s ničím neporadila. Vždy jej musel niekto pomáhať a strážiť ju ako malé dieťa. 

Teraz sa neviem dočkať piatej knihy. Už nech ju čítam ♥.




 
 
 
 
Veľké ďakujem za recenzný výtlačok patrí vydavateľstvu Slovart ♥.
 

 
 
 
 
 
 
 
 





 
- moroj alebo strigoj? Ako by ste sa rozhodli vy? Miška :)
























 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *