A čo ak áno?

by - 18.1.23


A čo ak áno?
Michaela Zamari


Pôvodný názov: A čo ak áno?
Žáner: Beletria
Séria: A čo ak áno?
Diel: 1.
Rok vydania: 2022 
Vydavateľstvo: Zamari s.r.o.
 

Maja je nadšená cestovateľka a študentka vysokej školy. Popritom stíha prácu a aj priateľa. Venuje sa svojim kamarátom, keď jej to plne nabitý časový harmonogram dovolí. Doteraz si žila celkom pohodlný život, ktorý naruší jej výlet do Severného Írska. Tam sa po dlhých rokoch opäť stretáva so svojou láskou z detstva. Jej minulý Deni a ten súčasný Deni jej nabúrajú citové rozhranie. 
 
Keď opäť stretne svojho "bývalého", s ktorým prežila najkrajšie chvíle, všetko sa tak trochu zmení. Spomienky sa na ňu valia ako bláznivé a nepomáha tomu ani odopieranie si akéhokoľvek záujmu.
 
Po návrate na Slovensko Maja prehodnocuje svoje doterajšie city. Ostáva neustále v kontakte s Denim z Írska a cíti sa pri ňom aspoň takto "cez SMS" príjemne. Súčasný Deni jej robí ťažkú hlavu. Žiarli a nie vždy sa k nej správa tak, ako by sa patrilo. 
 
Čo má Maja robiť, ak ich ľúbi oboch?
 
Čo by ste na jej mieste robili vy?
 
  

Chcem len spoznávať nové miesta, byť od úsvitu do zatmenia na nohách, prebádať čo najviac pamiatok či krásnych miest, stretnúť nových ľudí, blbnúť a zabávať sa, ochutnávať, učiť sa nové veci o sebe, ale i o druhých, počúvať hudbu, smiať sa, tancovať, fotiť a po dni plnom nových zážitkov a skúseností príjemne umorená padnúť do postele a načerpať energiu na ďalšiu takúto plnohodnotnú cennú lekciu.“    

 
Ďalšia kniha od talentovanej slovenskej autorky Mišky Zamari je tu. 
 
A čo ak áno? je príbeh inšpirovaný skutočnými udalosťami, a preto nemôžeme tvrdiť, že takéto veci sa v skutočnom svete nedejú. Ja osobne si myslím, že nič nie je náhoda. Všetko sa deje pre niečo v našich životoch :). Podobne je na tom aj hlavná postava Maja a jej Denisovia.

Čítanie tohto príbehu ma utvrdilo v tom, že nepotrebujem neustále čítať len o erotike, aby kniha v mojom živote mala zmysel, ale práve takéto "skutočné" knihy vo vás zarezonujú. Skutočné príbehy, z ktorých sa máme poučiť, z ktorých si máme zobrať príklad a vyvarovať sa niektorým udalostiam a chybám. Uvedomiť si, že život nie je len krásny, ale môže byť aj škaredý. Záleží len na nás, ako si vyberieme a je v poriadku, ak si vyberieme zle. Taký je život, nespadli sme všetci múdri na Zem s manuálom po boku. Učíme sa za pochodu. :)

Možno už odbieham od príbehu, ale aj takéto pocity vo mne vyvolal. Knihu som doslova "hltala", chcela som sa dozvedieť, čo sa udeje ďalej, ako/koho si Maja vyberie. Veľmi sa mi páčilo cestovanie, hneď by som si zašla na výlet do Severného Írska po stopách Maji a jej kamarátov. 
Miška dáva do svojich kníh vždy kúsok zo seba a je to cítiť. Či už ide o vlastné fotografie, text vo forme SMS správ, ktoré ozvláštňujú príbeh, alebo playlist, ku knihe (ktorý mám aktuálne pustený).
 
Vo veľa myšlienkach som sa s hlavnou postavou/autorkou našla. Ako keby sme mnoho vecí mali spoločných. Podobné zmýšľanie, túžba po vlastnom pokoji (dome), cestovanie, hudba. Počas čítania som sa cítila naozaj pohodlne a užívala som si každé jedno slovo, akciu, výlet, či nerozhodnosť.
 
Kniha A čo ak áno? sa mi veľmi páčila. Maja bola vtipná, drzá, rozumná a rozhodne mala skvelých priateľov, pričom aj ona bola úžasnou priateľkou. Jeden Denis mi jemne liezol na nervy svojím správaním, postojom vo vzťahu, no ten druhý, toho som si hneď zamilovala. 
 
Už poviem len toľko, že som si tento príbeh skutočne užila!
 
Možno niektorým bude chýbať väčšia romantika, erotika, mne to vôbec neprekážalo. Ja som rada, že príbeh autorka zobrala v tomto štýle a nenútila tam nič, čo by sa nehodilo a možno by to celé aj pokazilo. Bolo to jemné, otvorenie deja, ktoré možno vyvrcholí v dvojke (uvidíme (; ) Takže za mňa skvelé! Nič mi nechýbalo.  

Neviem sa dočkať pokračovania ♥.
 
 
 
    

 
 
Táto recenzia vznikla vďaka skvelej dlhoročnej spolupráci s autorkou Miškou Zamari. Neskutočne ďakujem za dôveru vo mňa. ♥
 
 
 
 
 
 
 






 
- vezmite si knihu a oddychujte, Miška







You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *