29. február

by - 28.1.23


29. FEBRUÁR
Andrea Rimová



Pôvodný názov: 29. FEBRUÁR
Žáner: Beletria
Séria: -
Diel: -
Rok vydania: 2022 
Vydavateľstvo: Motýľ
 

Timei v poslednom čase niečo vo vzťahu chýba a rozhodne sa ho ukončiť a dopriať si chvíľu sama pre seba a svoju dušu. Svoje útočisko nachádza v byte svojej tety, ktorú má nadovšetko rada. Teta odišla za svojím priateľom bývať na farmu a tam si plní svoje tajné sny. Timea počas triedenia kníh nájde starý zažltnutý papier, ktorý zobrazuje svadobné oznámenie jej tety a akéhosi pána, o ktorom nikdy nepočula. Všetko je však akési divné. Prečo jej teta, ktorá sa nikdy nevidela a nemala ani deti má svadobné oznámenie? Toto je pre Timeu jedna veľká záhada.

Jej teta však nie je na tom zdravotne veľmi dobre a počas hospitácie vykrikuje meno, ktoré sa nachádza na tom starom oznámení. Timeii to nedá a pokúsi sa odhaliť pravdu o jej mladosti a o tom, čo sa kedysi udialo. Všetko sa záhadne spája s 29. februárom, ktorý predstavuje magické číslo. Prečo však práve tento dátum?
 


„Vnímala som iba tmu, ktorá ma pohlcovala kúsok po kúsku, až som zrazu akoby nebola.    

 
29. Február je kniha, ktorá vám poriadne vytrie zrak a budete aj poriadne prekvapení, čoho všetkého sú schopní zlí ľudia a čoho je schopná žena, ktorej bolo ublížené. O tom je presne tento príbeh, do ktorého som sa zamilovala.
 
Andrea Rimová je naša slovenská spisovateľka, od ktorej som doteraz nič nečítala a možno to bola chyba, pretože jej štýl písania sa mi veľmi páči.
 
Tento príbeh mi doslova vyrazil dych. Timea je mladá žena, ktorá dokazuje, že niekedy má význam rozísť sa, pretože vám to otvorí oči a ukáže správny smer, ktorý nemusí viesť práve k inému vzťahu, ale poukázať aj na minulý vzťah, kde ešte nie všetko je ukončené. Druhý príbeh v tomto príbehu je práve o jej tete Róze, ktorá si ako mladá prežila doslova peklo, s ktorým sa musela naučiť žiť. Tento príbeh ale nikto nikdy nemal poznať, až kým sa do toho nevložila jej milovaná neter Timea. 
 
Toto bolo skutočne dobré a silné a odvážne a smutné a láskavé. Táto kniha, ako hovorí samotná autorka "poukazuje na silu ženy" a jej odhodlanie, pomstu a neskrotnú lásku. Veľmi sa mi toto celé páčilo. Oba príbehy som doslova hltala, nevedela som sa stotožniť so správaním niektorých ľudí a súcitila som s hlavnými postavami. 
Tento príbeh, ktorý mi nepatrí, hovorí aj o skazenosti spoločnosti, ktorej sa vždy všetko "prepečie" a spravodlivosť nemá kto zobrať do rúk. 
 
29. február vo vás ostane navždy a možno sa na tento svet budete dívať inak a dávať si väčší pozor.
 
Nádherné zobrazenie najťažších ženských chvíľ na vás čaká práve v tejto knihe. 💔   
 
 

 
 
Veľké ďakujem za tento príbeh, ktorý sa ku mne dostal patrí vydavateľstvu Motýľ.  ♥
 
 
 
 
 






 
- príjemné čítanie želám, Miška








You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *