Zmija a krídla noci

by - 30.1.24


Zmija a krídla noci
Carissa Broadbent


Pôvodný názov: The Serpent and the Wings of Night
Žáner: Romantasy (Fantasy+Romantika) + upíri
Séria: Koruny Nyaxie
Diel: 1.
Rok vydania: 2023
Vydavateľstvo: Motýľ
 

Orayu pred niekoľkými rokmi našiel ako jedinú živú ľudskú bytosť upírsky kráľ Vincent. Rozhodol sa, že si ju vezme pod svoje krídla a bude ju učiť a chrániť celým svojím bytím. Tento svet ju nenávidí a ona chce dokázať, že je v nej viac, ako vidia ostatní. Rozhodne sa zúčastniť turnaja Kejari. Tejto udalosti sa zúčastňujú upíri rôznych rodov a ten, ktorý vyhrá si môže vybrať jedno želanie, ktoré mu splní samotná najväčšia Bohyňa Nyaxia.
 
Kejari ale vôbec nie je jednoduché. Prežiť v spleti upírov je pre Orayu poriadnou výzvou a strachom každý jeden deň. Súperi sú poriadne silní a všetci by sa jej chceli zbaviť ako prvej. Jej súper Raihn jej ponúkne spojenectvo, ktoré nie s veľkou radosťou príjme, ale čo iné jej zostáva, ak sa chce prebojovať až do finále.
 
Spoločne trénujú, krátia si vzácne chvíle pri pive a zbližujú sa. Raihn je však nepriateľ jej otca, sexi upír, chladnokrvný zabijak a jej najsilnejší súper v Kejari. 
 
Najväčší strach má ale Oraya z jeho nečakanej príťažlivosti, porozumenia a zo straty.
 
Kejari však nikomu nič negarantuje, jedine víťazstvo a smrť.
 
Kto bude víťaz a kto porazený?        
        
  
Povedz mi jednu úprimnú vec, Raihn Ashraj.
Po dlhej chvíle ticha konečne prehovoril.
Za posledných pár storočí som zažil veľa nespravodlivosti. Videl som mnohé nechutné veci. No jednou z najväčších, Oraya, je to, že ťa niekto naučil, že by si sa mala stať niečím iným než presne tým, čím si.“     

 
Táto kniha tak rýchlo, ako uzrela svetlo slovenského knižného trhu, tak rýchlo sa stala bestsellerom a teraz už aj ja rozumiem, prečo. Toto bolo dokonalé čítanie! Konečne niečo iné, niečo o upíroch, niečo krvilačné, niečo romantické a niečo plné tajomstiev. Romantasy ako má byť. 
 
Zo začiatku som mala z knihy obavy, že to nebude nič pre mňa. Ach, ako som sa len mýlila, pretože toto bolo presne pre mňa napísané :D. Ten štýl, ktorý ja totálne zbožňujem. 
 
Oraya nie je žiadne neviniatko, nie je žiadna neporaziteľná ženská bytosť, ale je človekom, ktorý má tiež strach, vie sa zamilovať, má problém dôverovať, ale vie, čo chce dosiahnuť a ide si za tým. Netuší, že žije v opare klamstva a že všetko je tak trochu inak, ako si doteraz myslela. Je však rozhodne skvelou knižnou postavou a predstavuje silnú ženskú hrdinku, ktorej podľa mňa nič nechýba.
 
Raihn je dokonalý mužský prototyp upíra :D. Extrémne príťažlivý, silný a váži si ľudský život. Má dokonalý humor a rozhodne to je romantik, ktorý je zlatý a jemný. Ach, Raihn, Raihn, si ty ale číslo. 
 
Milovala som to ich doťahovanie sa, ich nenávisť pretavenú do lásky. Všetky tie krásne gestá, slová a jeho láskavosť.
 
Áno, podobalo sa to jemne na Hry o život, ale len čo sa týkalo tej hry a zápletky, inak si myslím, že to bolo o inom. Tie prvky fantasy, upírske zakomponovanie, ktoré bolo skutočne super premyslené. 
 
Celkovo toto bolo dokonalo oddychové čítanie, ktoré vám nedovolí ísť spať. Budete chcieť vedieť, ako sa to skončí, no nebudete chcieť, aby sa to skončilo, pretože budete túžiť aby tento pár navždy ostal spolu. 
 
Potrebujem druhú, poslednú, časť. Nechcem odísť z tohto sveta, od týchto knižných postáv.
 
Za mňa dokonalosť vo forme upír-človek, láska-nenávisť, pomalá romantika, mužské vtipkovanie, silná láska ♥.  
 
  

 
       

 
 
Recenziu som pre vás mohla napísať vďaka kníhkupectvu PreŠkoly.sk.
Túto knihu si môžete za luxusnú cenu kúpiť práve u nich ♥.
 


 



 
- toto si musíte prečítať,
Miška💜


















You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *