The Night Circus

by - 16.2.20

The Night Circus

Erin Morgenstern





Žáner: Young Adult
Typ: jednodielovka
Vydané v: 2012
Čítané v: angličtina
Vydavateľstvo: Vintage books


Cirkus prichádza bez varovania.

Žiadne oznámenie. 

Je jednoducho tam, kde včera nebol.




Celia od mala vyčnievala z pomedzi normálnych malých detí. Jej matka ju poslala k otcovi ako nejaký balík. Tvrdila, že sa má o ňu postarať, veď sa stalo z nej to isté, čo z neho. Celia sa preto ocitá vo svete, kde čary majú moc. Otec jej zakáže ukazovať pred ostatnými ľuďmi, čoho je schopná. Keď však príde muž v šedom, musí mu ukázať, čo dokáže v najväčšej sile. Po tomto zistení, muž spojí dievča s iným človekom, ktorého zatiaľ nikto nepozná.



Marco vyhrá konkurz a stane sa najsilnejším chlapcom zo všetkých prítomných kandidátov. Muž v šedom ho vyberie a určí ako osobu. ktorá sa stane ešte mocnejšou a porazí hocikoho, kto sa mu dostane pod ruku. Obaja cestujú po svete ako návštevníci cirkusov, kde obdivujú, či kritizujú ich schopnosti a učia sa. Marco sa po čase stane asistentom v jednom cirkuse, kde spoznáva množstvo zaujímavých ľudí, predsa aj jeho priateľka je veštica, ktorá číta z kariet. 


Celiin otec je najslávnejší cirkusant vo svete, nie je to však len taký obyčajný cirkusant. Po jeho smrti sa práve jeho dcéra stáva slávnou. Dokazuje svetu, akú má moc. Dostane sa do cirkusu, kde pracuje aj Marco, nevie však, kto to v skutočnosti je.

Marco si takmer hneď uvedomí, komu čelí. Celiin je jeho oponentka, ktorú musí zdolať a dokázať, že on je ten najlepší. Celiin si na druhej strane neuvedomuje, kto by Marcos mohol byť. Veď je to predsa len akýsi asistent. 

Po čase si obaja uvedomujú, že tento súboj nebude ľahký. Do hry sa okrem iného dostáva aj láska. Láska zamieša všetkými kartami a nebude to veľmi ľahké.

Do príbehu sa však dostávajú aj iné postavy, ktoré ho nenechajú jednoduchým.

Ako sa z toho Marco a Celia dostanú? Zvládnu tento boj? Ako sa príbeh skončí? Nečakaj a siahni po knihe :)


Táto kniha bola pre mňa prekvapením. Zo začiatku veľmi zaujímavé. Chytľavé. Dej pútavý už od samého začiatku. Avšak, knihu som čítala dlhšie ako je u mňa zvykom. Myslím si, že to bude kvôli angličtine. Už dlhšie som po anglicky nečítala a práve to bol problém. Nevedela som sa do knihy začítať. Akosi som preskakovala zo strany na stranu a chcela som vedieť viac.

Neskôr, keď som sa začítala, bolo to veľmi dobré. Konečne som sa vžila do príbehu, do postáv, aj keď miestami som ostala zmätená, nevedela som poriadne kde som, čo čítam, čo sa odohráva. 

Postavy boli veľmi príjemné, pôsobili rozumne, nestresovali zbytočne. Čo má prísť príde. Jednoducho mi boli veľmi sympatickí. Aj keď ako hovorím, niekedy niektoré dialógy sa mi zdali zbytočné a len naťahovali čas. 

Prostredie, dej a postavy ako som spomínala boli krásne. Okúzľujúce, magické, čarovné.

Som rada, že som sa k tejto knihe konečne dostala a za to vďačím práve skvelému kníhkupectvu MegaKnihy.sk

Práve MegaKnihy.sk majú knihy, aké len chceš. Slovensky, česky, nemecky, anglicky, maďarsky. To všetko nájdeš v tomto skvelom kníhkupectve a ešte aj za dobrú cenu.

Tu vám pridávam link, kde si knihu môžete za super cenu objednať :)






The Night Circus je kniha vraj podobná knihe Caraval. Ja sama som túto knihu nečítala, ale mám ju vo svojej knižnici, tiež v angličtine, čiže sa do nej určite pustím. 

Je to príjemné, okúzľujúce čítanie, vhodné na toto obdobie, keď chcem kúsok mágie po našom boku.


Knihu hodnotín 4*, ale rozhodne, keď budem mať voľnejšie si zoberiem a prečítam ešte raz. Už len kvôli angličtine, aby som ostala v strehu.


- dávajte si pozor na cirkusy, Miška

You May Also Like

1 komentárov

  1. Ja som Nočný cirkus čítala v slovenčine ešte na základke a vtedy ma očaril, skvelé prostredie a tá mysterióznosť bola super (chcelo by to rereading) :D A možno aj preto ma Caraval pomerne sklamal, ale dúfam, že ty si knihu užiješ :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *