Obhliadka bytu

by - 24.3.20


Fredrik Backman



Pôvodný názov: Folk Med Angest
Žáner: Detektívka
Typ: jednodielovka
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Ikar


  
Mladý policajt.
Muž, ktorý skočil z mosta.
Dievča, ktoré sa o to pokúsilo.
Lúpež.
Rukojemníci.

Príbeh, ktorý sa začína na policajnej stanici a vyzerá veľmi sľubne na vyriešenie sa znenazdajky skomplikuje. 




Totálne nevydarená lúpež banky a neskôr aj rukojemníci v byte počas obhliadky. A to všetko má na svedomí len jedna osoba. Osoba, ktorá nikomu nechce ublížiť, skôr je to vlastne obeť súčasnosti.
Jedno jediné zlé rozhodnutie môže človeka stáť život. 

Jack a Jim sú policajti, ktorí to ale vôbec nemajú ľahké. V malom stockholmskom mestečku sa deň pre Silvestrom udeje toľko vecí, že nevedia, kde im hlava stojí. Chcú však všetko vyriešiť sami. Nechcú to prenechať vyšším zložkám, veď to musia zvládnuť sami. 




Najdôležitejším krokom je vypočuť rukojemníkov. Rozhovor s nimi však nedáva logiku. Pletú jedno cez druhé a nedá sa z nich vyznať. Taja niečo? Prečo nepovedia skutočnú pravdu? Veď oni sa stali rukojemníkmi. Koľko bolo vlastne všetkých rukojemníkov? Tu niečo nesedí.

Policajti sa snažia prísť veci na koreň. No čo ak ani oni k sebe nie sú úprimní a tým si svoju prácu len sťažujú?


Ako celý príbeh skončí? Nájde sa lupič? Poradia sa s ním policajti, alebo bude musieť zasiahnuť niekto iný?




Táto kniha bola skvelá. Prekvapila ma vo všetkom.

Obhliadka bytu je moja prvá kniha od známeho spisovateľa Backmana. Zo začiatku som sa celkom obávala, či mi tento žáner sadne alebo nie.

A na moje prekvapenie to bolo super. Akože zo začiatku som bola zmätená, troška divné, iné, v mojom prípade TAKMER žiadna romantika :D. Celý dej bol zaujímavý, všetky osoby boli čímsi prepojené a predsa odlišné.

Kniha plná humoru, satiry. Z postáv som mala najprv dojem, čo to kurňa je? No neskôr som pochopila. :D

Myslím, že kniha nesie silnú myšlienku. Ako dokážu ľudia, ktorí sa nikdy v živote nevideli, držať za jeden povraz, bez toho aby chceli za to čokoľvek naspäť.
Zistila som, že sa mi páčia detektívky. Kde hlavné postavy hľadajú páchateľov a pritom to je všetko komické a má to ešte aj iné spojitosti.

Veľmi sa mi páčilo, že kniha obsahovala kapitoly z výsluchu, ktoré boli písané iným štýlom. Ďalej všetky tie tajomstvá, klamstvá, ktoré aj tak vyplávali na povrch. 

Keď človek dostane druhú šancu, nemal by ju premárniť.  

Celkovo kapitoly boli super. Niektoré veľmi krátke, iné zasa akurát dlhé. Čítalo sa mi to dobre a rýchlo.



Obhliadka bytu je kniha pre všetkých milovníkov detektívok, humoru a satiry.  Jednohubka, pri ktorej nie je potrebné veľa premýšľať. :)


Internetové kníhkupectvo BUX.sk



Za mňa plný počet :)
- dávajte si pozor, aké rozhodnutie urobíte, Miška :)


You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *