Bez teba

by - 29.11.21


Bez teba
Simona Kutišová
Silvia Demovičová
 

Pôvodný názov: -
Žáner: Young Adult
Typ: dilógia
Časť: 2.
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Venupress
 
 
Leto sa pre Niku skončilo katastrofálne. Jej priateľa Dominika postrelili a on sa tak dostáva s ťažkým zdravotným stavom do nemocnice. Prežije ale s následkami. Chýbajú mu posledné mesiace spomienok. Na Niku a predošlé udalosti si vôbec nespomína, a teda nerád s ňou trávi čas.
 
Nika to nevie spracovať. Je jej to hrozne ľúto a snaží sa mu pripomínať zabudnuté udalosti. On to však nechce počuť. Je mu z toho ešte viac zle a chce si držať od Niky odstup. Jeho mladší brat však rád s ňou trávi chvíle a chce sa aj s jej bratom stretávať. Nechcú ho sklamať, tak sa rozhodnú chodiť na menšie návštevy. 
 
Po rokoch cestovania sa vracia naspäť domov aj jej sestra Adela. Nevie si zohnať prácu, preto siahne po tom, čo sa jej naskytne ako prvé. Ponúknu jej prácu opatrovateľky pre malého Tadeáša. Dominik nie je extra nadšený, no nemá na výber. On sa o brata postarať nevie, a tak je toto jediná možnosť.
 
Nika a Dominik sa stretávajú častejšie. Ona sa snaží držať odstup, on zasa tolerovať ju.
 

 
Nika to ale nemá vôbec ľahké. V škole zažíva šikanu. Jej kedysi najlepšia kamarátka jej robí zo života peklo. Nika sa nevie ubrániť ani predvídať, čo má pre ňu Sára nachystané. Nie je to všetko len z jej hlavy. Sára a Šimon sú dvojica, ktorá chce všetko Nike zrátať. Hrozí jej, že ju vyhodia zo školy ak nedokáže, že všetko, ča sa deje nemá na svedomí ona, ale niekto úplne iný. 
 
Rodina ju nechápe, nerozumie jej a nevie ju podporiť. Útechu hľadá v bývalom depe, kam chodí fotiť nebezpečné fotky a pridáva ich na sestrin instagram. 
 
Nika nevie, čo má robiť. Dominik si ju stále nepamätá, v škole je to jedno veľké peklo a rodičia sú nechápaví.
 
Dokáže Nika, že je nevinná a je obeťou šikany? Vráti sa Dominikovi pamäť, alebo sa bude musieť naučiť žiť bez neho? 
 
Neváhajte a prečítajte si všetky odpovede na otázky v knihe Bez teba.   

 
 
Na pokračovanie knihy Iba s tebou som sa nenormálne tešila a konečne je tu. 
 
Čo si budeme hovoriť, krásna vianočná obálka nás viacerých istotne zlákala. Okrem obálky to boli  moje obľúbené postavy Nika a Dominik, na ktoré som sa už nevedela dočkať. A veru, to čakanie stálo za to.
 
Nika v pokračovaní predstavuje silnú ženskú postavu, ktorá sa musí vysporiadať s tým, že si ju Dominik nepamätá a nechce s ňou byť. Verí však, že sa mu časom vráti pamäť.
 
Dominik tu zasa predstavoval človeka, ktorý prišiel o najkrajšie ale zároveň najškaredšie chvíle svojho života. Človeka, ktorý mohol skončiť oveľa horšie, avšak, mal obrovské šťastie.
 
Veľmi som si toto čítanie užila a vedela som, že neostanem sklamaná. Krásne prostredie, kde sa príbeh väčšinu času odohrával - v novom dome. Skvelé hlavné postavy. Tie vedľajšie, to už bolo niečo iné. Sára, Šimon - kapitola sama o sebe. Vďaka, že som nemala šancu zažiť šikanu, či zlých spolužiakov/(ne)kamarátov. Obdivujem ako to Nika celé zvládala. 
 
Potom tu bola jej rodina, ktorá sa väčšinu času o ňu nezaujímala. Návrat sestry tiež nedopadol veľmi dobre. Adela sa správala čudne a mne ako postava veľmi nesadla. Zato Paja, Nikyna spolužiačka, tá sa mi páčila oveľa viac. 
 
Mrzelo ma, ako sa k Nike správali jej spolužiaci, či dokonca učitelia. Obviňovali ju zo všetkého, nezistili si skutočnú pravdu a nikto ju neobhajoval. Ja by som to na jej mieste znášala celé úplne inak - horšie. 
 
Dominikov otec tiež nebol zo začiatku príjemným človekom, no neskôr som si ho obľúbila.
 
Vôbec som necítila pri čítaní nejaký rozdiel, keďže túto knihu písali dve autorky. Podľa mňa to bolo ako keby jedna písala celú knihu, tak skvelo zohraté duo. 
 
Koniec-koncov, tento príbeh je silný, inšpiratívny a krásny. Bodaj by sme všetci mali aspoň jedného človeka, na ktorého sa môžeme v prípade núdze obrátiť. Ja našťastie takého mám a nie len jedného. 
 
  

  
Zo srdca ďakujem vydavateľstvu Venupress za dôveru a zaslanie recenzného výtlačku tejto mega skvelej knihy.
 

Prikladám link, kde si tento bestseller môžete kúpiť: 



Bez teba


 

 
 

 
Ak ste čítali jednotku, verím, že vás nemusím presviedčať aby ste siahli po dvojke. Ak ste však ešte nečítali ani jednotku, nevadí. O to lepšie. Môžete si obe knihy kúpiť teraz za super cenu a hlavne nemusíte čakať. Krásne, silné a neodolateľné čítanie čaká len a len na vás. 

 


- šup, čítajte, oddychujte, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *