Aj varenie je umenie

by - 25.11.22


Aj varenie je umenie
Zdena Studenková


Pôvodný názov: Aj varenie je umenie
Žáner: Kuchárske knihy
Séria: -
Diel: -
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Ikar 
 

Zdena Studenková je ikona. Ľudia ju milujú, alebo nenávidia, no rozhodne jej závidia. To, ako vyzerá, to, kam sa dostala. Na svoj vek je rozhodne akčná, čo dokazuje aj jej nová kuchárska kniha. Šup sem s ňou.
 
Ak vás možno obálka odrádza, tak ako jemne aj mňa, nenechajte sa. Hovorí sa, nesúď knihu podľa obalu a v tomto prípade to rozhodne aj platí. Keď sa dostanete na prvú stránku, bližšie spoznáte Zdenu.
 
Nejde len o obyčajnú kuchársku knihu. Táto je jedinečná v tom, že je popretkávaná príbehmi zo života Zdenky a inými hereckými príbehmi ľudí/kolegov, ktorých Zdenka dobre pozná a pracovala po ich boku. Tieto príbehy knihu ozvláštňujú a čitateľ sa tak môže zabaviť počas hľadania toho správneho receptu. Okrem tohto sa v knihe nachádzajú aj fotky uvarených/upečených jedál, no nie sú tam fotky ku všetkému, čo mňa troška mrzí, pretože ja mám rada, keď to, čo idem pripravovať aj vizuálne vidím, ale nevadí. Keby to tak bolo, tak by kniha určite mala tak o 200 strán viac :D.
 
Kniha obsahuje nie len recepty na varenie, ale aj na pečenie. Nachádza sa tam mnoho Zdeniných osobných receptov, ktoré rozhodne stoja za vyskúšanie. Recepty sú z dostupných surovín, nie sú to len tradičné ale práve aj vylepšené moderné verzie. 
 
Recepty sú rozdelené do kategórií:
 
  • Predjedlá a polievky
  • Jedlá z mäsa a hydiny
  • Ryby a dary mora
  • Cestoviny a šaláty
  • Zeleninové jedlá
  • Prílohy, chuťovky, dipy a omáčky
  • Dezerty, koláče a torty
 
Receptov je skutočne mnoho a myslím si, že každý si nájde to svoje. Vôbec nie sú náročné na prípravu a rozhodne sú vhodné aj pre začiatočníkov.



„Neváhajte preto dlho, otvorte túto knižku a pri miešaní, mixovaní, šľahaní, natieraní, pečení a ochutnávaní si spomeňte na mňa v dobrom, ako aj ja som v dobrej viere pre vás písala tento nový receptár. - Zdena Studenková    
 

 
Možno sa pýtate, prečo som si na recenziu vybrala knihu o varení. 
 
Je to práve preto, že ma varenie a pečenie začína veľmi baviť. Neviem sa dočkať, kedy dokončíme domček a budem si paňou svojej kuchyne, kde budem môcť pripravovať to, čo bude chutiť mne. No dobre, a ešte priateľovi :D. Niet nad domácky urobené jedlo. Domáca kuchyňa je najzdravšia a najlepšia. Takto sa pripravujem na ten čas, keď budeme žiť samostatne a k tomu patrí práve aj varenie a zbieranie rôznych receptov a kníh. Táto ma zaujala. Túžila som vedieť, aké recepty v knihe nájdem a bola som milo prekvapená. Keď už aj moja starká povedala, že tam sú skutočne dobré recepty, to už je niečo :D. Veľmi milo ma prekvapili aj spomínané príbehy zo života, ktoré obohacujú knihu a povyšujú ju na iný level. 
 
Ak túžite po dobrej knihe, kde nájdete tradičné, ale aj moderné, zdravé, či jemne nezdravé ale za to chutné recepty, táto vám určite nemôže chýbať v kuchárskej zbierke :). 
 
 
     
 
 
 

 

 
 Internetové kníhkupectvo BUX.sk

 

 

 










 
- pripravte si niečo chutné a lahodné, Miška




























 

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *