//Z krvi a popola//

by - 24.1.22


Z krvi a popola
Jennifer L. Armentrout

 

Pôvodný názov: From Blood and Ash
Žáner: Fantasy
Typ: séria
Časť: 1.
Séria: Z krvi a popola
Rok vydania: 2021
Vydavateľstvo: Zelený kocúr
 
Poppy je nepoškrvnená. Už dlhé roky žije len so svojimi strážcami a jedinou kamarátkou je jej slúžka. Ona nesmie odísť bez strážcov, nesmie sa s nikým rozprávať. Jednoducho, nežije žiadny život. 
Zakázané má aj čítať knihy, či spriateliť sa s inými. Takýto život ju pomaly privádza do zúfalstva. 
 
Potajme však trénuje so svojím najvernejším strážcom. Nechce dopadnúť ako jej rodina a rozhodne sa chce naučiť brániť samú seba, v prípade nebezpečenstva aj zabiť.
 
Po jej boku sa objaví nový mladý strážca Hawke, ktorý je nesmierne sexi, má podrezaný jazyk a ničoho sa nebojí. Zaviaže sa prísahou starať sa o bezpečnosť nepoškvrnenej a chrániť ju pred akoukoľvek hrozbou. Všetky ženy v kráľovstve o ňom hovoria a túžia aspoň po jeho pohľade. Poppy sa s Hawkom už predtým stretla, no on o tom netuší.
 
Ich vzťah sa začne meniť, prehlbovať a vzniká medzi nimi niečo oveľa silnejšie. Ona má dar a on je len obyčajný strážca. Nikdy by im to nefungovalo, jedine, že by ... .
 
Toto však nie je obyčajné kráľovstvo. Vládnu mu povýšení, ktorí ani zďaleka nie sú také nevinné osoby ako si mnohí myslia. Krajinu ohrozujú zatratení a musia proti nim všetci bojovať. Dokážu to?

Z krvi a popola

... povstaneme ...
 
Jedinú záchranu, ale pre niekoho aj záhubu, predstavuje Poppy. Mladé, nič netušiace dievča, ktorej srdce začína ožívať s príchodom Hawka.
 

 
Dozvie sa skutočnú pravdu, alebo sú to znova všetko len klamstvá? Nevie, čomu a hlavne komu má dôverovať. 
 
Ona má jedinú povinnosť, ktorú si musí splniť, no čo ak chce byť niekým iným a všetko, čo sa doteraz učila a vedela o živote chce obetovať?
 

 
 ... bola som nepoškvrnená, vyvolená ...
 
 
 
Na túto knihu som sa znova nechala zlákať mnohými faktormi. Prvým sú rozhodne baby, ktoré knihu ospevovali. Či už zahraničné ale hlavne naše, slovenské čitateľky. Potom to bola prenádherná obálka a následne až anotácia. 
 
Ak niektorí neviete, tak sa jedná o autorku série Lux (knihy Obsidián, Ónyx, Opál, Origin a Opposition, na ktoré nájdete tiež recenzie na tomto blogu). 
 
Táto séria je však z iného súdka. High Fantasy, kde sa autorka poriadne vyšantila, priniesla nám zamotaný príbeh, dokonalé postavy, sexi mužské postavy, prostredie, tajomstvá, dobrý sex. Áno, tak ako počujete/čítate, nebudem vám predsa klamať. 
 
Ale späť k príbehu...
 
Poppy je hlavná postava, nepoškrvnená. Doteraz žila, mohli by sme povedať, v klietke. Nevedela takmer nič o skutočnom živote, láske. Jediné, čo dobre poznala je strata. Z toho bude mať traumu do konca života. Doteraz sa učila len bojovať, aby sa vedela prípadne obrániť, keď jej bude hroziť nebezpečenstvo. 
Do príbehu prichádza Hawke, sexi strážca, ktorý sa stáva hlavným strážcom Poppy. Priznávam, ja som sa tiež doňho zamilovala. Vždy bol nablízku, keď jej hrozilo nebezpečenstvo, vedel, kde sa nachádza, keď náhodou ušla. 
Viac vám nejdem hovoriť, to by som všetko prezradila a to nechcem. 
 
Veľmi sa mi páčil nový svet, ktorý autorka vytvorila. Všetky postavy boli parádne opísané. Hlavné postavy som si hneď obľúbila. Nečudujem sa ani rebelantstvu Poppy, keďže chcela zažiť niečo iné ako doteraz. Svoj nudný život chcela osviežiť dobrodružstvom, aj keď ju to niečo stálo. 
 
Vedela som, že táto kniha bude poriadna jazda emócií všetkého druhu. Tušila som, že sa tu bude diať niečo viac, že nie všetci sú tým, za čo sa predstavujú. Och, ako som si ja túto knihu užila. A čo, že je hrubá? O to lepšie! 
Uznávam, začiatok bol pre mňa trošíčka pomalý, no potom sa to poriadne rozbehlo. Toľko toho sa dialo, malo to grády, bolo to napínavé, erotické, rebelantské, dobrodružné, také skvelé fantasy. Veľmi sa mi páčila linka medzi Poppy a Hawkom. Vskutku premyslené a brilantné. 
 
Nenormálne sa teším na pokračovanie, keďže koniec bol brutálny a všetko ku koncu začalo dávať extra zmysel a udialo sa toho toľko, pfúúú.
 
Mega veľké plus dávam pevnej väzbe. Kniha v tom vyzerá nádherne a oveľa lepšie sa drží ako keby to bola brožovaná väzba. Hardback u mňa navýšil knihe body. 
 
Ja len dúfam, keďže táto séria má až 6 kníh, že to nebude zbytočne naťahované, silené, ale nech to ostane takéto skvelé. Veľmi si to prosím.
 
No nič, idem odrátavať dni do prekladu druhej knihy.   
 

  
Z môjho veľkého čitateľského srdca patrí poďakovanie úžasnému vydavateľstvu Zelený kocúr. Za komunikáciu s vami ako aj za ochotu a výber skvelých kníh.
 

Prikladám link, kde si túto dokonalú fantasy knihu môžete kúpiť: 



Z krvi a popola



 

 
Túto knihu Ti odporúčam ak: 
- zbožňuješ fantasy knihy,
- chceš spoznať sexi mužské postavy,
- túžiš mať v knižnici dokonalú knižnú obálku,
- si ju ešte nečítal/a, neviem na čo čakáš.
 
TOP kniha za január 2022

 
 

- aj vy prepadnete Hawkovi, to mi verte, Miška :)

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *