Kráľovná ničoho

by - 10.4.22


Kráľovná ničoho
Holly Black
 

Pôvodný názov: The Queen of Nothing
Žáner: Young Adult, Fantasy
Séria: Férska sága 
Diel: 3.
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Slovart
 

Kráľovná Elfhamu sa vracia späť do sveta ľudí a to práve kvôli Cardanovi, ktorý ju tam poslal do vyhnanstva. Nedokáže si tam zvyknúť žiť, práca tiež nie je žiadna sláva, a tak berie všetko, čo sa jej ponúka, vrátane vraždenia férskych bytostí žijúcich vo svete ľudí. Keď ale nečakane príde jej dvojička požiadať Jude o pomoc, konečne má dôvod vrátiť sa do jej domova, kde vyrastala. Vracia sa namiesto Taryn do Cardanovho kráľovstva a nikto ju nemôže spoznať, pretože by to znamenalo problémy, o ktoré nestojí.
Kto však spozná ako prvý, že Taryn je v skutočnosti Jude? Čo z toho Jude bude mať?
V prestrojení za svoju sestru sa dozvedá taktitu Madoca, jej nevlastného otca, ktorý túži zasadnúť na trón po zvrhnutí súčasného kráľa. Madoc sa spolčil s ostatnými dvormi a verí vo výhru. 
Nie je to ale také jednoduché. Aj keď si všetci myslia, že Cardan je slabý kráľ, vykľuje sa z neho niečo oveľa silnejšie a zasadnú na trón spoločne so svojou manželkou. Stane sa však niečo strašné, čo nikto nikdy nečakal.
 

Po prečítaní tejto knihy som pochopila význam obálky. A je to skutočne top! 
Po skvelej dvojke som sa rovno pustila do poslednej časti a som rada, že som tak urobila. Aj táto časť bola epická. Jude, kráľovná, o ktorej nikto nevie, vo vyhnanstve. Cardan píšúci jej listy, o ktorých nikto netuší. Kráľovstvo, ktoré sa rozpadá. V tejto knihe bolo všetko super. Čítalo sa mi to celkom rýchlo. Všetky postavy som si obľúbila, dokonca aj tie zlé. Cardana som si zamilovala, aj keď v kútiku duše, by som mu najradšej ublížila za to, ako sa ku všetkým správal. ♥ 
V tejto poslednej knihe mágia nedala na seba dlho čakať a ukázala sa v plnej sile. Myslím si, že obidve hlavné postavy si prešli všetkým možným a sú si súdení. V tejto knihe ma aj mnoho vecí prekvapilo, nejdem prezrádzať viac.
Ešte toľko, že ak sa vám možno jednotka až tak nepozdávala, nevadí, choďte ďalej, verím, že si túto trilógiu zamilujete. Ja som tomu prepadla až pri dvojke a som za to rada.
V tejto knihe je viac romantiky, jemná erotika a viac srdcervúcich scén. Nechýba množstvo krvi, bojov, satiry ale aj strachu o život.
   

 
 

 
 
Srdečne ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku tejto skvelej poslednej Férskej knihy ♥.
 
   
 
 

 


- kráľovná ničoho alebo všetkého? Miška ;)







You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *