Skazený kráľ

by - 7.4.22


Skazený kráľ
Holly Black


Pôvodný názov: The Wicked King
Žáner: Young Adult
Séria: Férska sága 
Diel: 2.
Rok vydania: 2022
Vydavateľstvo: Slovart
 

Jude dokázala nemožné a prekabátila svojho nevlastného otca - generála, ktorý ostal poriadne prekvapený a s ním aj polovica kráľovstva vrátane Cardana. Krutý princ sa dostal na kráľovský trón, aj keď o to nikoho neprosil. S Jude ale uzavrel dohodu, kde stojí, že on bude bábkou v jej rukách a bude počúvať každý jej rozkaz.
Všetko vyzerá tak, že by to mohlo vyjsť a spoločne zvládnu viesť kráľovstvo aj  napriek tomu, že sa nenávidia. Rok a jeden deň, tak znela dohoda a potom Cardan môže odísť a namiesto neho zasadne Oak. No nič netrvá večne a tak je to aj s nepokojom v kráľovstve. Kráľa Cardana chce väčšina Férov zvrhnúť a podobne je na tom aj Podmorsko, ktoré chce spojiť svoje sily manželstvom. Jude sa snaží ochraňovať a udržať Cardana na tróne čo najdlhšie, no vie, že sa všetko môže pokaziť. Musí byť ostražitá a nikto jej v tom nepomáha. Aj jej by sa najradšej všetci zbavili, keď vidia ako manipuluje s kráľom. V kráľovstve sa koná svadba, bytosti hýria radosťou, užívajú si, iní zasa trpia a strácajú svojich ľudí. Ukáže skazený kráľ svoju skutočnú tvár? Poradí si Jude so všetkými nástrahami?
Skazený kráľ ma prekvapil. A to veľmi. Táto kniha bola taká dobrá, oveľa lepšia ako jednotka, to sa musí nechať. Autorka ma tentokrát vôbec nesklamala ale v mnohom prekvapila.
V druhej časti Férskej ságy sa ocitáme priamo v sídle kráľovstva a môžeme nazrieť do súkromia kráľovskej rodine, respektíve do súkromia už teraz kráľa Cardana. V tejto časti spoznávame nové postavy, ktoré narobia aj škodu, ale aj dobro. Dozvedáme sa nové informácie o viacerých bytostiach a ľuďoch. Tentokrát sa neocitneme len na pevnine ale aj v podmorskom svete, kde je tiež všetko kruté a nenásytné. 
Toto sa mi tak veľmi páčilo. Jude sa veľmi polepšila oproti prvej knihy. Stala sa z nej samostatne a zrelo zmýšľajúca mladá žena, ktorá to ani tentokrát nemala vôbec ľahké a tiež si toho vytrpela celkom dosť. Cardan ma neprestával prekvapovať, hlavne ku koncu knihu. Tam som bola prekvapená aj viackrát :D. Podľa mňa veľký posun vpred v tejto sérii. Nenormálne sa teším na poslednú knihu, znova som rada, že ju mám hneď poruke.
 


 
 
Srdečne ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku tejto super knihy ♥. 
 
 
 
 


 



- aj kráľ môže byť skazený, Miška :)






You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *